Łowczyni

Z Dead by Daylight Wiki
Postać odziana w głowę zająca. Najbardziej niepokojący widok. Ten nowy wróg ma w sobie coś ludzkiego. Odłamki normalnego życia. Wydaje się być myśliwym. Spotkałem tutaj wiele różnych istot, ale to jest pierwsza z naturalną umiejętnością polowania. W każdym innym miejscu można uznać to za talent. Jednak tutaj jej smykałka do tropienia, łapania i zabijania jest czymś innym. W niej samej jest coś dziwnego, wygląda jakby czegoś szukała.
~ Nieznany (Przypuszczalnie Benedict Baker)
Łowczyni
BE charSelect portrait.png
Imię
Anna
Alternatywne Imię:
Анна (Rosyjskie)
Płeć
Kobieta
Narodowość
Rosyjska
Lokacja
Czerwony Las
Moc
Toporki myśliwskie
Broń
Szeroki topór
Prędkość
110% | 4.4m/s
Alternatywna prędkość
78.5% | 3.14m/s (Zamach)
Zasieg Terroru
20 metrów
Wzrost
Wysoki
Dodatek
A Lullaby For The Dark
Aktor głosowy
Amélie Leguiader

Anna (Rosyjskie: Анна), czyli Łowczyni, jest jednym z 16 Zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Jest ona częścią darmowego dodatku CHAPTER V: A Lullaby For The Dark.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground BE.png

Łowczyni jest zabójcą dystansowym, potrafi rzucać Toporkami myśliwskimi w ocalałych.

Jej unikalne umiejętności, Bestialska zdobycz IconPerks beastOfPrey.png, Terytorialny imperatyw IconPerks territorialImperative.png i Klątwa: Kołysanka Łowczyni IconPerks hexHuntressLullaby.png, pozwalają jej wywierać presję dzięki większej kontroli mapy i zwiększonym zdolnościom pościgu.

Jej zdolności pozwalają na łatwiejsze ściganie, śledzenie i znajdywanie ofiar, by wreszcie znaleźć się na tyle blisko aby zabić.

Poziom trudności: Średni

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

Od momentu, gdy Anna nauczyła się chodzić, jej matka zaczęła ją uczyć, jak przeżyć w północnych lasach, prowadząc ciężkie, samotne życie. Życie w ekstremalnie odosobnionym i niebezpiecznym miejscu wymagało odpowiednich umiejętności i wytrzymałości. Kiedy światło dzienne stawało się zbyt słabe, by przeprowadzić jakiekolwiek produktywne czynności, kobiety chowały się w swoim domu, którym była wielka, solidna i stara chata skonstruowana tak, by przetrwać nawet najcięższe zimy. Anna odpoczywała w ciepłym objęciu swej matki, otoczona drewnianymi zabawkami i maskami, które wytworzyła dla niej rodzicielka. Odpływała w objęcia Morfeusza, słuchając opowieści i kołysanek, a następnie śniła o szczęśliwych rzeczach, nie zdając sobie sprawy z tego, że nadchodzące wydarzenia diametralnie i nieodwołalnie odmienią jej całe życie.

Anna i jej matka polowały w lesie na dużego łosia. Wiedziały, że to niebezpieczne zwierzę, ale dopadła je szczególnie sroga zima, a jedzenie zaczeło się kończyć. Widmo głodu przerażało je bardziej niż jakakolwiek leśna kreatura. Łoś stanął bez ostrzeżenia na tylnych nogach, zaryczał i zaszarżował w stronę Anny. Przerażona dziewczyna stanęła jak wryta i zdawało się jej, że świat zaczął się trząść pod naciskiem łomoczących kopyt ogromnej bestii. Łoś był już na tyle blisko, że Anna mogła dostrzec morderczą furię w jego oczach. W tym samym momencie matka dziwczyny rzuciła toporem w ręku między łosia i córkę. Gdy łoś nabił jej ciało na poroże i podniósł kobietę w powietrze, z jej ust wydobył się mrożący krew w żyłach krzyk. Używając całej swojej siły, wbijała wielokrotnie topór w głowę bestii usiłującej strząsnąć kobietę ze swojego poroża. Nagle wydobył się dźwięk obrzydliwego chrupnięcia, a poroże odpadło od głowy łosia i matka Anny była ponownie wolna. Bestia upadła.

Anna była zbyt mała, by przenieść gdziekolwiek ranną matkę, więc usiadła jedynie u jej boku w miejscu gdzie ta opadła niczym szmaciana lalka. Matka Anny przytuliła dziewczynkę, aby odwrócić jej uwagę od płaczu umierającego łosia. Zaczęła też nucić córce jej ulubioną kołysankę. Kobiety trwały tak w uścisku aż do momentu, gdy zarówno łoś, jak i matka, zamarli w lodowym, bezgłośnym bezruchu, zostawiając Annę samą w milczącym lesie. Po upływie pewnego czasu Anna wstała i zaczęła kierować się w stronę domu.

Mimo iż nadal była tylko dzieckiem, wiedziała wystarczająco dużo o tym, jak przetrwać w zamarzniętym lesie. Kierowała się instynktami i stawała się z puszczą jednością. Dorastając, stawała się silniejsza i wytrwale doskonaliła swoje myśliwskie rzemiosło. Wyrosła na niebezpiecznego drapieżnika, a jej człowieczeństwo zdawało się być jedynie snem z przeszłości, który już dawno popadł w zapomnienie.

Anna poszerzyła swoje terytorium łowieckie i polowała na każde żywe stworzenie. Początkowo polowała tylko na wiewiórki, zające, norki i lisy. Kiedy znudziła się jej drobna zwierzyna, zaczęła polować na bardziej niebezpieczne zwierzęta, takie jak wilki i niedźwiedzie. Kiedy w jej lesie pojawili się niczego nieświadomi podróżnicy, odkryła swoją nową ulubioną zwierzynę: ludzi. Pechowe dusze, które zapuściły się na jej terytorium były masakrowane tak samo jak inne zwierzęta. Łowczyni uwielbiała kolekcjonować narzędzia i kolorowe stroje swych ofiar, a także drobne zabawki, które przy sobie nosiły. Mimo tego nigdy nie odważyła się zabijać małych dziewczynek.

Zamiast zabijać, zabierała je do swojego domu ukrytego głęboko w lesie. Były dla niej cenne, a ich drobne twarzyczki przywoływały dobre, szczęśliwe wspomnienia z dzieciństwa. Anna pragneła kogoś, kogo może pokochać - własnego dziecka. Porwane dziewczynki, otoczone stosami drewnianych zabawek, lalek i książeczek z opowieściami, były mocno przywiązywane do ściany za szyję szorstką, drażniącą liną. Anna nie mogła pozwolić im odejść... w przeciwnym wypadku na pewno by umarły.

Dziewczynki marniały i umierały z zimna, głodu lub z powodu choroby. Z każdą kolejną śmiercią niewinnej duszyczki Anna coraz bardziej pogłębiała swój ból, żal i szaleństwo. Zaczęła atakować pobliskie wioski i mordowała żyjące tam rodziny, porywając jedynie małe dziewczynki. Czyniąc to, nosiła na twarzy zwierzęce maski, wytworzone przed wieloma laty przez jej matkę. Nosiła je po to, by uspokoić porywane przez siebie dziewczynki. Okoliczni mieszkańcy zaczęli opowiadać legendy o pół człowieku-pół-bestii kryjącej się w Czerwonym Lesie: Łowczyni, morderczyni mężczyzn, która pożerała małe dziewczynki.

Wojna zawitała także i do lasu. Niemieccy żołnierze maszerowali przez leśne gęstwiny, usiłując pokonać upadające Imperium Rosyjskie. Podczas tych mrocznych czasów zabrakło przewodników. Okoliczni mieszkańcy opuścili swe domy i nigdzie nie można było już odnaleźć małych dziewczynek; pozostali jedynie żołnierze. Wielu z nich zostało odnalezionych z okropnymi ranami zadanymi toporem. W tajemniczych okolicznościach ginęły całe zastępy żołnierzy. Kiedy wojna dobiegła końca, wraz z nią przepadły pogłoski o Łowczyni: myśliwej pochłoniętej przez Czerwony Las.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Łowczyni. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Bestialska zdobycz - Poziom 30
  • Terytorialny imperatywPoziom 35
  • Klątwa: Kołysanka ŁowczyniPoziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
BeastOfPrey.gif
Bestialska zdobycz

Twoja żądza zabijania jest tak silna, że na chwilę tracisz połączenie z Bytem, przez co zaczynasz się zachowywać w sposób nieprzewidywalny.

Czerwona poświata znika po osiągnięciu pierwszego poziomu Żądzy Krwi i pozostaje ukryta do momentu utraty Żądzy Krwi.

Zyskujesz 30/40/50 więcej Punktów Krwi za działania z kategorii Łowca.

Unikalna dla Łowczyni przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

,,Dokąd ona poszła?

TerritorialImperative.gif
Terytorialny imperatyw

Odblokowuje możliwość dostrzegania aury. Gdy jesteś w odległości 32 metrów lub większej od Piwnicy, ukazują ci się na 3 sekundy aury wchodzących do niej ocalałych.

Terytorialny imperatyw może być uaktywniony raz na 60/45/30 sekund.

HexHuntressLullaby.gif
Klątwa: Kołysanka Łowczyni

Klątwa czerpiąca swą moc z desperacji ofiar. Twoje polowanie jest przerażającą pieśnią strachu, która sieje zamęt w umysłach ofiar, sprawiając, że są one mniej skupione. Za każdym razem, gdy Ocalali nie trafią testu umiejętności, tracą dodatkowe 2/4/6 % postępu. Za każdym razem, gdy powiesisz Ocalałego na haku, Kołysanka Łowczyni rośnie w siłę:

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Szeroki topór[edytuj | edytuj kod]

BE W01.png

Szeroki topór jest główną bronią Łowczyni. Tradycyjny topór z dużym i ciężkim ostrzem, odpowiedni do ciosania pni i desek.

  • Podobnie jak Doktor IconHelpLoading doctor.png w trybie Kary, Łowczyni trzyma topór oburącz.
    • Zamach wykonuje również oburącz.
  • Kiedy Łowczyni trafi Ocalali IconHelpLoading survivor.png, wyciera krew swoim ramieniem podobnie do Traper IconHelpLoading trapper.png tylko, że on wyciera krew górną częścią ramienia, a łowczyni dolną.

Moc: Toporki myśliwskie[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers huntingHatchets.png

Umiejętność, której nauczyła się od matki i doskonaliła w dziczy. Łowczyni potrafi miotać toporkami z zabójczą precyzją.

  • Zaczynasz grę z 5 Toporkami.
  • Ładowanie rzutu zwiększa jego maksymalną prędkość.
  • Wyciągaj zapasowe toporki z szafek.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Rzadkość Opis
FulliconAddon coarseStone.png
Nieokrzesany kamień
Pospolity
Kamień zbyt nieokrzesany, aby mieć z niego jakiś użytek. Uszkodzone kamieniem ostrze wywołuje otwarte rany.
  • Na ofiary trafione miotanym toporem nakładany jest efekt Krwawienie. Efekt trwa przez 30 sekund licząc od momentu nałożenia efektu.
FulliconAddon berusToxin.png
Toksyna z jadu żmii
Pospolity
Toksyna z jadu żmii rozsmarowana na ostrzu toporków. Wywołuje ogromne zmęczenie, nawet w małych dawkach.
  • Na ofiary trafione miotanym toporem nakładany jest efekt Wyczerpanie. Efekt trwa przez 30 sekund licząc od momentu nałożenia efektu.
FulliconAddon bandagedHaft.png
Zabandażowany trzonek
Pospolity
Bandaże owinięte precyzyjnie wokół trzonka.
  • Nieznacznie zmniejsza czas, po jakim można ponownie rzucić toporem.
FulliconAddon amanitaToxin.png
Toksyna z muchomora
Pospolity
Toksyna z muchomora rozsmarowana na ostrzu toporków. Odrętwia zmysły.
  • Na ofiary trafione miotanym toporem nakładany jest efekt Oślepienie. Efekt trwa przez 30 sekund licząc od momentu nałożenia efektu.
FulliconAddon yewSeedBrew.png
Ziarna cisu pospolitego
Niepospolity
Toksyczny napar wylany wprost na ostrza toporków. Gęsty napar został przyrządzony głównie z ziaren Cisu Pospolitego, mających paralityczne właściwości.
  • Na ofiary trafione miotanym toporem nakładany jest efekt Skrępowany. Efekt trwa przez 15 sekund licząc od momentu nałożenia efektu.
FulliconAddon shinyPin.png
Połyskująca broszka
Niepospolity
Miedziana, oszpecona broszka, która nadal mocno się błyszczy. Została odebrana wyjątkowo trudnej do upolowania ofierze.
  • Nieznacznie zwiększa prędkość ruchu, gdy chodzisz, ładując rzut toporem.
FulliconAddon oakHaft.png
Dębowy trzonek
Niepospolity
Wypolerowany trzonek umożliwiający wykonywanie szybkich, zwinnych ruchów zabójczym narzędziem.
  • Średnio zmniejsza czas, po którym można ponownie rzucić toporem.
FulliconAddon mannaGrassBraid.png
Plecionka z glycerii
Niepospolity
Okrągła, dekoracyjna plecionka wykonana z glycerii. Przypomina Łowczyni o tym, co utraciła jako dziecko, napełniając ją gniewem i czyniąc ją bardziej skupioną.
  • Średnio zwiększa szybkość ładowania rzutu toporem.
FulliconAddon leatherLoop.png
Skórzany węzeł
Niepospolity
Kawałek skóry obwiązany wokół paska, umożliwiający noszenie większej ilości toporków.
  • Zaczynasz rozgrywkę z 1 dodatkowym toporkiem.
  • Domyślna ilość dostępnych toporków ulega zmianie; możesz nosić jeden dodatkowy toporek.
FulliconAddon fineStone.png
Drobny kamień
Niepospolity
Kamień przypominający kształtem krążek do hokeja. Może być użyty do ostrzenia żeleźca topora i zadawania „czystych” ran.
FulliconAddon deerskinGloves.png
Rękawice ze skóry jelenia
Niepospolity
Skórzane rękawice; służą do ochrony rąk. Zapewniają solidny chwyt.
  • Znacząco zmniejsza czas potrzebny do wyciągnięcia zapasowych toporów z szafek.
FulliconAddon yewSeedConcoction.png
Mikstura z ziaren cisu pospolitego
Rzadki
Toksyczna mikstura wylana wprost na ostrza toporków. Mętna mikstura została przyrządzona głównie z ziaren Cisu Pospolitego, mających paralityczne właściwości.
FulliconAddon venomousConcoction.png
Trująca mikstura
Rzadki
Toksyczny napar wylany wprost na ostrza toporków. Gęsty napar został przyrządzony głównie z wywołującego zmęczenie jadu żmii.
FulliconAddon rustyHead.png
Zardzewiały żeleziec
Rzadki
Żeleźce toporów pokryte skorupiastą i zwiewną warstwą rdzy, która czyni rany trudniejszymi do uleczenia.
  • Na ofiary trafione miotanym toporem nakładany jest efekt Zmasakrowany. Efekt trwa przez 120 sekund licząc od momentu nałożenia efektu.
FulliconAddon pungentPhial.png
Fiolka z substancją o gryzącym zapachu
Rzadki
Przejrzysty płyn o silnym i bardzo charakterystycznym zapachu. Zapach jest tak silny, że niektóre zwierzęta żyjące w lesie rozpoznają go i śledzą bez żadnego wysiłku.
  • Dostrzegasz aury szafek znajdujących się w zasięgu 36 metrów od ciebie.
FulliconAddon flowerBabushka.png
Kwiecista babuszka
Rzadki
Czysta, kolorowa chustka na głowę przyozdobiona kwiecistym wzorem. Przypomina Łowczyni o tym, co utraciła jako dziecko. Napełnia kobietę gniewem i sprawia, że staje się ona bardziej skupiona.
  • Znacząco zmniejsza czas ładowania rzutu toporem.
FulliconAddon infantryBelt.png
Pasek piechoty
Bardzo Rzadki
Solidny pasek wysokiej jakości skradziony żołnierzowi. Ma wiele skórzanych pętli, które umożliwiają noszenie większej ilości sprzętu.
  • Zaczynasz grę z 2 dodatkowymi toporkami.
  • Domyślna ilość dostępnych toporków ulega zmianie; możesz nosić dwa dodatkowe toporki.
FulliconAddon glowingConcoction.png
Jarząca się mikstura
Bardzo Rzadki
Mikstura nie z tego świata świecąca czymś złowrogim.
  • Gdy trafisz ocalałego miotanym toporem, jego aura będzie widoczna przez 5 sekund licząc od chwili trafienia..
FulliconAddon begrimedHead.png
Poplamiony żeleziec
Bardzo Rzadki
Żeleźce toporów pokryte cuchnącą substancją, która osłabia każdego, kto będzie mieć z nią kontakt.
  • Ofiary trafione miotanym toporem naprawiają generatory nieco wolniej.
FulliconAddon iridescentHead.png
Opalowy żeleziec
Ultra Rzadki
Szklany żeleziec wytworzony przez Mgłę w osobie własnej. Ostrze jest wciąż ciepłe i wibruje energią Bytu.
  • Natychmiastowo powala ofiary trafione miotanym toporkiem.
  • Zmniejsza domyślną ilość toporków o: 4.

„Opalowe szkło przebija się przez ciało i duszę.”

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Obecnie są 3 osiągnięcia związane z Łowczynią.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptHuntress.jpg
Łowczyni - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Łowczynią, używając podczas rozgrywki wyłącznie jej trzech unikalnych umiejętności.
Ach skilledHuntress.jpg
Zdolna Łowczyni Grając Łowczynią, powal ocalałych toporkami z odległości co najmniej 24 metrów; zrób to 20 razy.
Ach swirlingDeath.jpg
Wirująca Śmierć Grając Łowczynią, rzuć 1,000 razy toporkami.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Gracz może dostosować postać wybierając jeden strój w każdej kategorii. Ubranie splamione krwią można odblokować poprzez system prestiżu.

Niektóre stroje są częścią różnych DLC.

Ubrania dla Łowczyni:

Głowa Ciało Broń

 Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiony Szeroki Topór (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawiony Zając (Głowa)
  • Prestiż III - Zakrwawiony Sarafan Łupieżcy (Ciało)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Rozszerzenia do gry

Łowczyni jest obecnie częścią dwóch dodatków:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Łowczyni jest pierwszym z atakiem dystansowym.
  • Łowczyni jest trzecią kobiecą zabójczynią.
  • Kołysanka nucona przez łowczynię istnieje w rzeczywistości i nazywa się "баюшки баю" (Bayushki Bayu).
    • Ostrzega dzieci, żeby nie spać na brzegu łóżka, bo przyjdzie wilk i wciągnie je do lasu.
  • Łowczyni jest jedyną postacią bez znanego nazwiska.
  • Łowczyni jest czwartym zabójcą noszącym maskę.
  • Łowczyni jest jedynym zabójcą, którego moc jest związana z Szafki IconHelp lockers.png.
  • Głos dla Łowczyni użyczyła Emily, która również śpiewa kołysankę.
  • Łowczyni jest jedynym zabójcą, który wykonuje zamach oburącz.
  • Umiejętności Podstępność IconPerks insidious.png i Bestialski dozorca IconPerks monitorAndAbuse.png nie wpływają na nucenie, ponieważ nucenie nie jest powiązane z zasięgiem terroru.
  • Łowczyni jest najwyższym kobiecym zabójcą.
  • Łowczyni nuci kołysankę niżej i groźniej, jeśli od dłuższego czasu nie była w pościgu.
  • Łowczyni charczy podczas atakowania i rzucania toporami.
  • Łowczyni jest oburęczna.
  • Łowczyni nosi srebrny pierścionek na środkowym palcu lewej ręki.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Naładuj rzut jeśli ocalały przewraca paletę, masz wtedy niemal gwarantowane trafienie.
  • Taka sama zasada tyczy się okien.
  • Próbuj użyć dźwięku naładowanego rzutu, żeby zmylić ocalałych.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga OK charSelect portrait.png Danny Johnson - Ghost Face
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher