Świnia

Z Dead by Daylight Wiki
Początkowo myślałem, że to świnia spała przede mną na ziemi. Zwierzę, które jakimś cudem umykało banałom mojego starego życia i udało mu się skończyć w tym opuszczonym i zapomnianym miejscu. Ale potem podniosło się, z martwymi oczami wpatrzonymi we mnie. Uciekłem, tak jak się tego brutalnie nauczyłem. Ciekawość powstrzymała po kilku metrach moją ucieczkę i schowałem się w szafce. Świnia poruszała się jak drapieżnik - i zobaczyłem: ludzkie ciało w głowie świni jako ozdoba. Szła obok szafki, a jej pysk znajdował się zaledwie kilka centymetrów ode mnie. Wstrzymałem oddech, pragnąc wolności. Nagły dźwięk zwrócił uwagę świni i odeszła. Ale nie bez ostatniego, finalnego spojrzenia, jakby chciała mi powiedzieć, że dostałem drugą szansę. Trzeciej już nie będzie...
~ Nieznany, (prawdopodobnie Benedict Baker)
Świnia
FK charSelect portrait.png
Imię
Amanda Young
Płeć
Kobieta
Narodowość
Amerykańska
Lokacja
Zakład Mięsny Gideon
Moc
Chrzest Jigsawa
Broń
Ukryte ostrze
Prędkość
115 % | 4.6 m/s
Alternatywna prędkość
92 % | 3.68 m/s (Skradanie)
160 % | 6.4 m/s (Sprint)
Zasieg Terroru
28 metrów
Wzrost
Średni
Dodatek
The SAW™ Chapter
Aktor głosowy
Christine Marsh

Amanda Young, ps. "Świnia" jest jednym z 14 Zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Jest ona częścią dodatku CHAPTER VII: The SAW™ Chapter

Pochodzi z serii horrorów z 2004 o tej samej nazwie, Piła.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Świnia to Zabójca który dręczy, może się skradać i zaskakiwać ocalałych z bliska. Może również zakładać Odwrócone Pułapki na Niedźwiedzie na ocalałych w stanie agonii, zmuszając ich do zdjęcia pułapki zanim skończy się czas. Po tym czasie pułapka się zamyka i ocalały ginie.

Jej unikalne umiejętności: Sztuczka kata IconPerks hangmansTrick.png, Inwigilacja IconPerks surveillance.png i Dokonaj wyboru IconPerks makeYourChoice.png, pozwalają na większą kontrolę mapy i ujawnianie ocalałych niosących pomoc innym.

Skupiają się one na bólu i torturach. Ucieczka z haka nie jest już tak prosta i każdego ocalałego czekają trudniejsze Testy Umiejętności.

Poziom trudności: Średni

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground FK.png

John Kramer, znany lepiej jako Jigsaw, chciał, by jego syn urodził się podczas chińskiego roku pod znakiem świni. Chciał, by jego narodzenie stanowiło symbol płodności i odrodzenia, nowy początek dla niego samego i jego żony oraz początek wspaniałego życia dla ich wspólnego dziecka. Plan mężczyzny legł w gruzach podczas feralnej nocy, gdy pewna osoba uzależniona od narkotyków wkradła się do kliniki jego żony, usiłując ukraść "towar".

Po tym zdarzeniu, które poskutkowało śmiercią jego nienarodzonego syna, John schwytał winowajcę, aby ten stał się pierwszym obiektem "próby". Świnia stała się w oczach Kramera czymś innym. Stała się symbolem zjadającego go od środka cierpienia. Przypomniała, że jesteśmy jedynie kupą mięsa, ale mamy możliwość wznieść się ponad nasze czyny i uratować swe życie z bezlitosnych szczęk śmierci.

Świnia stała się "naczyniem", "agentem" Jigsawa zbierającym "obiekty" do "prób". Ci, którzy przeszli je pomyślnie, mogli odrodzić się jako uczniowie, być może nawet jako następcy Jigsawa. W ich przypadku świnia stanowiła symbol odrodzenia.

I tu przechodzimy do Amandy Young - zagubionej duszy, której życie stanowiło karuzelę nieszczęść zarówno dla niej samej, jak i dla osób żyjących w jej pobliżu. Amanda zmieniła się w momencie, gdy przeszła pomyślnie próbę Jigsawa. Doszła do wniosku, że jej życie jest coś warte i została oddanym pomocnikiem Jigsawa, gotowym przejąć na siebie obowiązki mistrza po jego śmierci, gdyż ten umierał powoli na raka.

Stała się jednak coraz bardziej zależna od Johna. Udręka spowodowana zbliżającą się śmiercią mistrza połączyła się z przekonaniem, że ich "obiekty prób" nie zasługują na szansę uratowania swojego życia.

Widząc jej "wadliwe" podejście, John sprawił kobiecie kolejną grę, kolejną szansę na uratowanie się, lecz Amanda dała się opętać uczuciu wściekłości i zazdrości. Nie udało się jej podołać nowej próbie.

Gdy ją postrzelono, wykrwawiała się na podłodze; jej wzrok uciekał w odmęty ciemności. Towarzyszył temu dźwięk przypominający skrzypienie drewna. Znalazła się w lesie, po raz kolejny widząc świat oczami Świni. Otaczały ją drzewa, gałęzie rozszarpywały jej ciało ze wszystkich stron niczym pazury bestii. Ogarnęła ją fala paniki. Usłyszała swój oddech odbijający się wewnątrz maski.

Czy została przeklęta, aby spędzić resztę swych dni w tym przebraniu? Może była to kolejna próba, której nie udało się przejść do końca? Wiedziała, że John był zawsze o krok przed innymi, miał plan na każdą ewentualność i nigdy by jej nie porzucił... prawda?

Nawet jeśli Jigsaw opuścił ten świat, to trzeba pamiętać, że mianował Amandę swoją następczynią. Otrzymała szansę, by ponownie stać się Świnią.

W końcu zrozumiała, że dokonała właściwych wyborów. Czas gier i prób dobiegł końca. Żadnemu z nich nie należała się szansa na wybawienie. Byli mięsem, a mięso istnieje po to, by umrzeć.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Świni. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Sztuczka kata - Poziom 30
  • Inwigilacja - Poziom 35
  • Dokonaj wyboru - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
HangmansTrick.gif
Sztuczka kata

Twoje pomysłowe ulepszenia haków zapobiegają majstrowaniu i stałym uszkodzeniom. Haki zniszczone poprzez sabotaż albo poświęcenia naprawiają się automatycznie po 30/20/10 sekundach.

Otrzymujesz powiadomienia, gdy ktoś zaczyna sabotować haki.

Pułapki na Niedźwiedzie zniszczone poprzez sabotaż naprawiają się automatycznie o 60 sekund szybciej niż normalnie.

"Żadnych wymówek, żadnego matactwa... Żadnego płaczu." — Amanda Young

Unikalna dla Świni przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Surveillance.gif
Inwigilacja

Odblokowuje możliwość dostrzegania aury. Dostrzegasz aury 1 generatora/2 generatorów/3 generatorów podlegających regresji; są one widoczne w kolorze białym i widzisz je przez okres 16 sekund.

"Czy będziesz grzeczny??" — Amanda Young

MakeYourChoice.gif
Dokonaj wyboru

Kiedy Ocalały ratuje swojego sojusznika z haka w odległości co najmniej 32 metrów od ciebie, Dokonaj Wyboru aplikuje efekt Narażony na osobę ratującą sojusznika. Efekt trwa przez 40/50/60 sekund.

Dokonaj Wyboru wywołuje wspomniany efekt raz na 60 sekund.

"Zdziwiłbyś się, jakie narzędzia mogą uratować życie." — Amanda Young

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Ukryte Ostrze[edytuj | edytuj kod]

FK W01.png

Ostrze tnące dołączone do mechanizmu, który wysuwa je lub ukrywa.

Moc: Chrzest Jigsawa[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers jigsawsBaptism.png

Wieczna uczennica swojego Mistrza, karząca winnych i niewdzięcznych ludzi za pomocą chytrych, morderczych łamigłówek. Świnia może poruszać się niezauważona, atakować z ukrycia oraz nakładać śmiercionośne "odwrócone pułapki na niedźwiedzie" na głowy ocalałych, którzy znajdują się w stanie agonii.

Użyj przycisku drugiej mocy, aby przykucnąć postacią. Kiedy kucasz:

  • Świnia nie posiada zasięgu terroru.
  • Przytrzymaj przycisk ataku, aby wykonać atak z ukrycia.

Rozpoczyna mecz z 4 odwróconymi pułapkami na niedźwiedzie:

  • Odwrócone pułapki na niedźwiedzie można założyć na ocalałych, którzy znajdują się w stanie agonii.
  • Aby odwrócone pułapki na niedźwiedzie spełniały swoją funkcję, muszą być wpierw uruchomione.
  • Odwrócone pułapki na niedźwiedzie uruchamiają się, gdy jeden z ocalałych ukończy całkowicie proces naprawy generatora; począwszy od tego momentu aktywowany jest licznik czasowy.
  • Ocalali mogą uwolnić się z odwróconej pułapki na niedźwiedzie, przeszukując skrzynki Jigsawa. W jednej ze skrzy znajduje się klucz, za pomocą którego mogą się uwolnić. Jeśli nie znajdą na czas właściwego klucza, pułapka zamknie się, zabijając uwięzioną w niej ofiarę.
  • Ocalały, który spróbuje uciec przez bramę wyjściową z pułapką na głowie, zostanie przez nią zabity bez względu na to, czy pozostał mu jeszcze czas na odnalezienie właściwego klucza.

"Oddasz mi wszystko - każdą komórkę w swoim ciele. Ślady na twych ramionach pochodzą z innego życia. Pozwól mu odejść w zapomnienie. Idąc tym korytarzem nie ma już odwrotu. Czy rozumiesz, co do Ciebie mówię?" — Chrzest Jigsawa

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Łączy się? Rzadkość Opis
FulliconAddon workshopGrease.png
Warsztatowy Smar
Tak
Pospolity
Modyfikacja do skrzynek Jigsawa: nasmarowane części utrudniające przeszukiwanie skrzynek.
  • Nieznacznie zwiększa szansę na pojawienie się testów umiejętności podczas przeszukiwania skrzynek Jigsawa.
FulliconAddon shatteredSyringe.png
Rozbita Strzykawka
Tak
Pospolity
Symbol straconego życia pełnego błędów i bólu. Przypomina jej o przeszłości, wzmacniając tym samym determinację kobiety.
  • Nieznacznie zmniejsza czas, po którym można zaatakować ponownie po nieudanym ataku z ukrycia.
FulliconAddon johnsMedicalFile.png
Akta Medyczne Johna
Tak
Pospolity
Akta medyczne mężczyzny chorego na raka. Przepełniają czytelnika przerażeniem i brawurą.
  • Nieznacznie zmniejsza czas ładowania ataku z ukrycia.
FulliconAddon combatStraps.png
Pasy Bojowe
Tak
Pospolity
Skórzane paski utrzymujące materiał w całości. Umożliwiają wykonywanie zwinnych ruchów.
  • Nieznacznie zmniejsza czas potrzebny do kucnięcia.
FulliconAddon videoTape.png
Kaseta VHS
Tak
Niepospolity
Zawiera nagranie Jigsawa, gdzie ten wyjaśnia Amandzie zasady gry. Przypomina jej o przeszłości, wzmacniając determinację kobiety.
FulliconAddon utilityBlades.png
Ostrza Użytkowe
Nie
Niepospolity
Modyfikacja do odwróconej pułapki na niedźwiedzie: ostrza znajdujące się w pułapce kaleczą ofiarę z każdym jej ruchem.
  • Na ocalałych nakładany jest efekt Krwawienie; dotyczy tylko tych ocalałych, którzy noszą na głowie odwróconą pułapkę.
FulliconAddon razorWires.png
Ostre Druty
Tak
Niepospolity
Modyfikacja do skrzynek Jigsawa: dodatek w postaci ostrych drutów. Wspomniany dodatek sprawia, że przeszukiwanie naszpikowanych ostrzami skrzynek staje się trudniejszym, znacznie boleśniejszym zadaniem.
  • Średnio zwiększa szansę na pojawienie się testów umiejętności podczas przeszukiwania skrzynek Jigsawa.
FulliconAddon lastWill.png
Ostatnia Wola
Tak
Niepospolity
Zatrzaśnięte drewniane pudełko z satynową podszewką, ofiarowane innej osobie jako wyraz ostatniej woli darczyńcy.
  • Zwiększa ilość dostępnych odwróconych pułapek na niedźwiedzie; dzierżysz 1 pułapkę więcej.
FulliconAddon faceMask.png
Maska na Twarz
Nie
Niepospolity
Modyfikacja do odwróconej pułapki na niedźwiedzie: maska na twarz wykonana z grubej tkaniny. W środku maski znajduje się środek usypiający; który delikatnie dusi cel i sprawia, że ciężko jest się jej skoncentrować.
  • Na ocalałych nakładany jest efekt Oślepienie; dotyczy tylko tych ocalałych, którzy noszą na głowie odwróconą pułapkę.
  • Nie dotyczy aur skrzynek Jigsawa.
FulliconAddon slow-ReleaseToxin.png
Powolnie Uwalniana Toksyna
Nie
Rzadki
Modyfikacja do odwróconej pułapki na niedźwiedzie: trucizna, która nie jest śmiertelna, lecz osłabia ciało i sprawia, że całkowite wyzdrowienie jest niemal niemożliwe.
  • Na ocalałych nakładany jest efekt Wyczerpanie; dotyczy tylko tych ocalałych, którzy noszą na głowie odwróconą pułapkę.
FulliconAddon rustyAttachments.png
Zardzewiałe Kolce
Nie
Rzadki
Modyfikacja do odwróconej pułapki na niedźwiedzie: kolce na usta pokryte skorupiastymi i zardzewiałymi elementami wywołującymi głębokie rany.
  • Na ocalałych nakładany jest efekt Zmasakrowany; dotyczy tylko tych ocalałych, którzy noszą na głowie odwróconą pułapkę.
FulliconAddon jigsawsAnnotatedPlan.png
Plan z Komentarzem Jigsawa
Tak
Rzadki
Niepokojący, lecz znakomity projekt pułapki szczegółowo rozrysowany na kartce.
  • Na mapie pojawia się 1 dodatkowa skrzynka Jigsawa.
  • Średnio zwiększa czas, po którym odwrócona pułapka na niedźwiedzie zabija ocalałych.
FulliconAddon interlockingRazor.png
Brzytwa Blokująca
Nie
Rzadki
Modyfikacja do skrzynek Jigsawa: dodatek w postaci ostrej brzytwy. Wspomniany dodatek sprawia, że gwałtowne poruszanie rękoma w skrzynce Jigsawa bez rozcinania sobie nadgarstków staje się całkowicie niemożliwe.
  • Ogromnie zwiększa karę za nietrafienie testów umiejętności podczas przeszukiwania skrzynek Jigsawa.
FulliconAddon bagOfGears.png
Torba z Przyborami
Tak
Rzadki
Kilka mechanicznych części, które umożliwiają tworzenie bardziej wymagających skrzynek Jigsawa i bezproblemowe zakładanie odwróconych pułapek na niedźwiedzie.
  • Nieznacznie zwiększa czas potrzebny do przeszukania skrzynki Jigsawa.
  • Nieznacznie zmniejsza czas potrzebny na założenie odwróconej pułapki na niedźwiedzie.
FulliconAddon tamperedTimer.png
Zmodyfikowany Regulator Czasowy
Tak
Bardzo Rzadki
Regulator czasowy, przy którym ktoś majstrował. Sprężyna w urządzeniu zmusza mechanizm do szybszego działania.
  • Średnio zmniejsza czas, po którym odwrócona pułapka na niedźwiedzie zabija ocalałych.
FulliconAddon jigsawsSketch.png
Szkic Jigsawa
Tak
Bardzo Rzadki
Niepokojący, lecz znakomity projekt pułapki rozrysowany i opisany na kartce przez Jigsawa.
FulliconAddon crateOfGears.png
Skrzynia z Przyborami
Tak
Bardzo Rzadki
Kolekcja mechanicznych części, które umożliwiają tworzenie niezwykle wymagających skrzynek Jigsawa i bezproblemowe zakładanie odwróconych pułapek na niedźwiedzie.
  • Znacznie zwiększa czas potrzebny ocalałym do przeszukania skrzynki Jigsawa.
  • Średnio zmniejsza czas potrzebny na założenie odwróconej pułapki na niedźwiedzie.
FulliconAddon amandasSecret.png
Sekret Amandy
Nie
Bardzo Rzadki
Czarne, metalowe pudełko, kryjące w swoim wnętrzu nóż i różnego rodzaju meyczne zaopatrzenie, takie jak bandaże i okłady. Głębokie nacięcia zmniejszają stres i pobudzają zmysły.
  • Uniemożliwia odczytywanie aur skrzynek Jigsawa.
  • Za każdym razem, gdy ocalały zdejmie z głowy pułapkę, otrzymasz specjalne powiadomienie o zaistnieniu tego faktu.
  • Aury ocalałych, którzy zdjęli pułapkę z głowy, będą widoczne przez okres 6 seconds licząc od momentu pozbycia się pułapki..
FulliconAddon rulesSetNo.2.png
Zestaw Reguł nr 2
Nie
Ultra Rzadki
Nie wszystkie gry muszą się rządzić tymi samymi zasadami.
  • Ocalali z pułapką na głowie nie widzą na mapie aur skrzynek Jigsawa; będą je widzieć dopiero od momentu aktywacji odwróconej pułapki.

"Słuchajcie, oto zasady gry." — Jigsaw

FulliconAddon amandasLetter.png
List do Amandy
Tak
Ultra Rzadki
Listowny szantaż adresowany do Amandy. Przepełnia czytelnika wściekłością i skupieniem.
  • Gdy kucasz, dostrzegasz aury ocalałych znajdujących się w odległości 12 metrów od ciebie.
  • Zmniejsza ilość dostępnych odwróconych pułapek na niedźwiedzie: dzierżysz 3 pułapki mniej.
  • Zmniejsza ilosć dostępnych skrzynek Jigsawa; na mapie pojawią się 2 skrzynki mniej.

"Amando, byłaś z Cecylem tej nocy, gdy Jill straciła Gideona. Zabiłaś ich dziecko i dobrze o tym wiesz. Ja też zdaję sobie z tego sprawę." — List do Amandy

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 2 osiągnięcia związane ze Świnią.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptPig.jpg
Świnia - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Świnią, używając podczas rozgrywki wyłącznie jej trzech unikalnych umiejętności.
Ach iWantToPlayAGame.jpg
Zagrajmy w grę Grając Świnią, załóż ocalałym na głowę Odwrócone Pułapki na Niedźwiedzie; zrób to 125 razy.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Do ubioru Świni należą:

Głowa Ciało Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawione Ukryte Ostrze (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawiony Czerwony Płaszcz (Ciało)
  • Prestiż III - Zakrwawiona Głowa Świni (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Świnia jest obecnie częścią jednego rozszerzenia:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowe informacje o postaci Amanda Young z serii filmów Piła, można uzyskać w anglojęzycznym Artykule.
  • Świnia jest najniższym z wszystkich Zabójców, nieznacznie wyższym od Ocalałych.
  • Świnia jest pierwszym Zabójcą mającym dwie różne interakcje z Ocalałym w stanie agonii, nie licząc Memento Mori.
  • Świnia jest drugim Zabójcą, który posiada drugi tryb ataku (standardowy i z ukrycia) podobnie jak Doktor.
  • Świnia jest piątym Zabójcą noszącym maskę. Pozostałych czterech to Traper, Kształt, Łowczyni, oraz Kanibal.
  • Świnia jest jednym z 9 Zabójców nie posiadających świecących oczu. Pozostali to Traper, Pielęgniarka, Kształt, Wiedźma, Łowczyni, Kanibal, Koszmar i Klaun.
  • Świnia jest obok Davida Tappa siódmą licencjonowaną postacią.
  • W trakcie skradania się, Kruki nie zdradzają twojej pozycji.
  • Przejście w tryb skradania zajmuje 2 sekundy.
  • Sprintem może pokonać 16 metrów w 2.5 sekundy.
  • Domyślny czas trwania Odwróconej Pułapki na Niedźwiedzie to 2 minuty i 30 sekund.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Głównym celem stosowania Odwróconych Pułapek na Niedźwiedzie nie jest zabicie ocalałych, ale spowolnienie ich działań. Używaj ich do odwracania uwagi i zmuszania ocalałych do popełnienia błędu.
  • Odwrócone Pułapki na Niedźwiedzie powinny zostać użyte we wczesnej lub końcowej fazie gry. Zakładając pułapkę ocalałemu zanim zostanie ukończony pierwszy generator, będziesz mieć przynajmniej jednego ocalałego niezdolnego do naprawy generatorów. Będzie on zajęty poszukiwaniem Skrzynek Jigsawa. Pamiętaj, by nie podążać za takim ocalałym pozwalając pułapce działać, w tym czasie spróbuj złapać w pułapkę kolejną ofiarę.
  • Używając pułapek w końcowej fazie meczu, zakładaj je w momencie gdy pozostały do naprawienia dwa lub jeden generator. Nie będąc w stanie uniknąć próby, są łatwym celem, a po powieszeniu na haku staną się przynętą na innych.
  • Ocalałych z pułapką łatwo namierzyć, ponieważ wydają one różne dźwięki gdy ocalały chodzi lub biega. Przeszukiwane Skrzynki Jigsawa wydają bardziej metaliczny dźwięk niż zwykle, a ocalały pojękuje głośniej.
  • Skradanie się jest świetnym sposobem na pomylenie ciebie z innym ocalałym. Chowaj się w zaciemnionych miejscach i próbuj chować głowę znajdując się blisko generatora, szczególnie na początku meczu.
    • Mimo to ocalali mogą usłyszeć twój oddech, podobny do oddechu Kształtu.
  • Po dostrzeżeniu ocalałego możesz spróbować zaatakować z ukrycia. Skradając się nie posiadasz zasięgu terroru, możesz więc czekać na ofiary w strategicznych punktach.
  • Zagęszczona mgła znacznie pomaga Amandzie, ponieważ łatwiej pomylić cię z innym ocalałym, szczególnie wtedy gdy patrzysz w innym kierunku. Pamiętaj jednak o graczach grających w trybie Przetrwaj z przyjaciółmi.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

OCALALI
GS charSelect portrait.png Kate Denson HS charSelect portrait.png Adam Francis KS charSelect portrait.png Jeff Johansen
ZABÓJCY
HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
A. Azarov Alex Andrew Smithson Matka Anny "Niespokojna dziewczyna" Archie MacMillan
"Zły człowiek" Benedict Baker "Katatoniczny chłopiec" Clyde Donna Dr. Sam Loomis
Drayton Sawyer Byt Evelyn Thompson Father Campbell Franklin Hardesty Harvey Kavanagh
Judith M. Myers Max Thompson Sr. Mary Jenner Murf Nubbins Sawyer Nurse Moris
Otto Stamper Patrick Spencer Philip Elliott Sally Hardesty Sujan Vigo
NIEUŻYWANE/SPEKULOWANE POSTACI
Aktor Sidney Prescott Nauczyciel