Adam Francis

Z Dead by Daylight Wiki
Adam Francis
HS charSelect portrait.png
Płeć
Mężczyzna
Rola
Zaradny Nauczyciel
Narodowość
Jamajska
Dodatek
Shattered Bloodline
Aktor głosowy
Jo-Ashley Robert

Adam Francis jest jednym z 17 Ocalałych w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Zaprezentowany został w dodatku CHAPTER IX: Shattered Bloodline.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Adam Francis to zaradny nauczyciel potrafiący dostosować się bez trudu do nowych warunków, opracowując coraz to nowsze strategie przetrwania.

Jego przyswajalne umiejętności: Dywersja IconPerks diversion.png, Wybawienie IconPerks deliverance.png i Samouk IconPerks autodidact.png pomagają odwracać uwagę zabójcy, umożliwiają przetrwanie w ciężkich warunkach i zapewniają przewagę w późniejszych etapach rozgrywki.

Poziom trudności: Średni

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground HS.png

Adam urodził się w Rollington Town w Kingston na Jamajce. Miał zaledwie dwa lata, gdy jego ojciec zginął w wypadku samochodowym. Po śmierci ojca przygarnął go wujek - był surowym, ale uczciwym człowiekiem. Nauczył bratanka, by cenił edukację i samokształcenie.

Gdy Adam rozpoczął naukę w Kingston College, odkrył przypadkiem prace literackie napisane przez swojego ojca, które momentalnie zaszczepiły w chłopaku miłość do literatury. Szkoła, do której uczęszczał, nie skupiała się jednak na literaturze, lecz na sporcie i lekkoatletyce. To właśnie dlatego Adam okazał się być idealnym celem dla szkolnych prześladowców - był nieśmiałym molem książkowym. Nie był typem sportowca, ale nadrabiał wytrwałością i hartem ducha. Siła charakteru stanowiła jego najcenniejszy atut.

Podczas pobytu w college'u zaczął wyobrażać sobie swoje życie gdzieś indziej. Jego bliscy przyjaciele chcieli robić muzyczną karierę, on zaś doszedł do wniosku, że wybierze pewniejszą ścieżkę. Adam miał świetne oceny, dzięki czemu mógł dostać się na prestiżowe uczelnie wyższe; równolegle rosło za granicą zapotrzebowanie na nauczycieli.

Po ukończeniu studiów udzielał korepetycji, aby było go stać w przyszłości na życie za granicą i opłacanie tam rachunków. Jego codzienna dieta obfitowała w długie dojazdy do pracy, sortowanie papierków, układanie po nocy planów lekcji i wstawanie z białego rana na zajęcia. Po upływie roku udało mu się znaleźć pierwszą pracę poza granicami kraju - poleciał samolotem do południowej Japonii, aby rozpocząć tam nowe życie.

Początki w nowym kraju nie były łatwe. Brakowało mu czasu na zwykłe czynności dnia codziennego, które brał niegdyś za pewnik i oczywistość. Jego japoński był co najwyżej na poziomie podstawowym; robienie zakupów trwało godzinami, długie dojazdy do pracy musiały być starannie rozplanowane, plan zajęć zapisany był znakami, których nie znał i musiał się ich nauczyć.

Po kilku miesiącach złapał jednak rytm. Pewnego poranka, gdy jechał pociągiem do pracy, dotarło do niego, że potrafi bez trudu odczytać znaki kanji zapisane na mapie. Znał drogę. Jego japoński poprawił się, dzięki czemu mężczyzna czuł się bardziej zżyty ze swoimi studentami, a także wybierał się w weekendy do luksusowych restauracji. Odważył się nawet zaplanować swoje pierwsze wakacje.

A wtedy... jego świat zamarł w bezruchu. Tory zasyczały morzem iskier, torby zawirowały w powietrzu, podłoga zadrżała pod wpływem potężnego uderzenia. Adam wywinął fikołka i uderzył twarzą w rozbite okno. W jednej chwili metalowe drzwi urwały się z zawiasów i poleciały w kierunku małej dziewczynki. Adam przeturlał się czym prędzej w jej kierunku, aby lecące drzwi uderzyły w niego, a nie w dziewczynkę. Zamknął oczy, oczekując największego bólu w swoim życiu. Ale... nic nie poczuł.

Otworzył powoli jedno oko, ale zauważył jedynie ciemność. Ponura, ciemna i gęsta mgła zasnuła rozbity pociąg. Adam poczuł się tak, jakby w jego żyłach zaczął płynąć lód, poruszając się stopniowo przez usta, palce, na nogach kończąc. Zamknął ponownie oczy i odpłynął w objęcia ciepłego, mrocznego szeptu.

Nikt nie wie, co się z nim potem stało. Inni nauczyciele, z którymi się przyjaźnił, zakładali najgorsze, gdyż przyglądali się bezradnie telewizyjnej audycji na żywo przedstawiającej okrutny widok wykolejonego, zmiażdżonego pociągu. Podczas akcji ratunkowej odnaleziono jego torbę, ale nigdzie nie można było znaleźć ciała. Do dnia dzisiejszego jego wujek wierzy, że Adam przeżył katastrofę, wyczołgał się z pociągu i żyje gdzieś w innym miejscu...

Unikalne umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Adama. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Dywersja - Poziom 30
  • Wybawienie - Poziom 35
  • Samouk - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych ocalałych.

Ikona Nazwa Opis
Diversion.gif
Dywersja

Aktywowalna umiejętność.

Umiejętność ładuje się, gdy przebywasz w zasięgu terroru zabójcy, pozostając jednocześnie w ukryciu; musisz ją ładować przez 45 sekund.

  • Gdy naładujesz umiejętność, kucnij i wciśnij przycisk aktywujący umiejętność, aby rzucić kamyk, który stworzy głośne powiadomienie dźwiękowe. Kamyk poleci na dystans 10/15/20 metrów; gdy wyląduje, z perspektywy zabójcy pojawi się wspomniane wcześniej powiadomienie.
  • Aby użyć umiejętność ponownie, należy ją powtórnie naładować.

"W życiu jest droga prawości i nieprawości. Jeśli zbłądzisz na ta druga, to nie sposób przewidzieć, kim się potem staniesz." — Adam Francis

Unikalna dla Adam Francis przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Deliverance.gif
Wybawienie

Umiejętność aktywuje się po bezpiecznym uratowaniu innego ocalałego z haka.

Gdy umiejętność jest aktywna, posiadasz 100 % szans na ściągnięcie się samemu z haka.

Skuteczna ucieczka z haka nałoży na ciebie efekt Okaleczenia na okres 100/80/60 sekund.

"Zostałem wychowany przez prostego człowieka, który nauczył mnie, jak poradzić sobie w każdych, nawet najgorszych okolicznościach." — Adam Francis

Autodidact.gif
Samouk

Pierwszy udany test umiejętności podczas leczenia sojuszników zmniejszy postęp leczenia o -25 %.

Otrzymujesz żeton za każdy udany test umiejętności podczas leczenia sojuszników. Możesz zebrać maksymalnie 3/4/5 Żetony/-ów.

Każdy żeton zwiększa postęp leczenia innych o dodatkowe +15 % przy każdorazowym trafieniu testu umiejętności.

Nie można wykonać świetnych testów umiejętności podczas leczenia.

Samouk nie gromadzi żetonów, gdy leczysz sojuszników za pomocą apteczki.

"Nie ma rzeczy niemożliwych, o ile włożymy w naszą pracę wysiłek." — Adam Francis

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Artykuł główny: Osiągnięcia

Dostępne jest tylko jedno osiągnięcie dla Adam Francis.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptAdam.jpg
Ekspert Adama Ucieknij z mapy jako Adam, używając jedynie jego trzech unikalnych umiejętności; uczyń to podczas publicznej rozgrywki.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowy wygląd jest dostępny w sekcji Adama w artykule Sklep.

Do ubioru Adama należą:

Głowa Tors Nogi

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiony płaszcz (Tors)
  • Prestiż II - Zakrwawione spodnie garniturowe (Nogi)
  • Prestiż III - Zakrwawiony Adam (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Adam jest obecnie częścią 1 rozszerzenia do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher