Bramy

Z Dead by Daylight Wiki
IconHelp exitGates.png

Bramy są jednym z dwóch możliwych sposobów dla ocalałych do ucieczki. Pomimo tego, że bramy są widoczne od początku rozgrywki, to pozostają one w stanie dezaktywowanym dopóki odpowiednia liczba generatorów nie zostanie naprawiona.

Aktywowanie[edytuj | edytuj kod]

Liczba pozostałych do naprawy generatorów jest widoczna dla zabójcy oraz ocalałych w lewym, dolnym rogu ekranu. Ilość generatorów, które muszą zostać naprawione przez ocalałych, jest równa liczbie ocalałych rozpoczynających rozgrywkę plus jeden. Gdy wszystkie zostaną naprawione, brama stanie się aktywna.

Zasilanie[edytuj | edytuj kod]

Gdy odpowiednia liczba generatorów zostanie naprawiona zabójca oraz ocalali dostaną wskazówkę dźwiękową oraz pokaże im się lokacja Bram (krótko dla ocalałych, na stałe dla Zabójcy (ale tylko aktywator) ).

Otwieranie[edytuj | edytuj kod]

Otwieranie bramy zajmuje 20 sekund. 3 czerwone lampy nad przełącznikiem do otwierania zapalają się w trakcie otwierania bramy według procentowej ilości tego, ile już otworzyliśmy (kolejno 25%/50%/75%). Jeżeli ocalały przerwie otwieranie bramy, progres zostaje zapisany. Ocalały może uciec przez bramę nawet w trakcie czołgania.

Gdy brama jest już otwarta, a zabójca zbliży się do wyjścia Byt stworzy ścianę, przez którą zabójca nie może przejść, jednak ocalali mogę przez nią swobodnie przechodzić. Ta sama ściana może się pojawić dla ocalałego, jeżeli inny ocalały wisi na haku, a zabójca używa umiejętności BloodWarden.gif Blood Warden. W tym wypadku ocalały nie może nią przejść.