Byt

Z Dead by Daylight Wiki
Byt zabierający Meg.
Dbd-journal-entity.png Ta rzecz, którą nazwałem Bytem, jest złem w najczystszej postaci. Ciężko mi to zauważyć, ale słyszę trzeszczące odgłosy, które emanują od tej okropności. Niczym bóstwo, otacza teren zamykając mnie razem z goniącym mnie zabójcą. Nie wygląda na groźnego sam w sobie. Dopóki nie zostaniesz złapany i zabójca powiesi cię na jednym z tych obrzydliwych haków. Trafiałem tam w kółko i za każdym razem pragnąłem ulgi i ucieczki. Ból łączy się ze strachem w najobrzydliwszy sposób. Jednak wciąż tam wracam niemalże co noc. Gdy jesteś na haku, Byt bierze się do dzieła, zabierając cię w górę do czegoś innego.
~ Dziennik Benedict'a Baker'a, Pażdziernik 1896

Byt jest niegrywalnym Zabójcą w Dead by Daylight.

Byt jest potężną, wrogą istotą, która stworzyła koszmarne wymiary, w których uwięzieni są zabójcy i ocalali.

Niewiele wiadomo na temat Bytu i rzadko można go zobaczyć, z wyjątkiem momentu zabrania ocalałych złożonych w ofierze. Niektórzy twierdzą, że dostrzegli go w głębi poza ścianami wymiaru. Prawdopodobnie tylko im się wydawało.

Rola[edytuj | edytuj kod]

Krwawe drzewko[edytuj | edytuj kod]

Po zdobyciu 10 poziomu przez postać, Byt zacznie dzielić drzewko z postacią. Po wykupieniu kilku przedmiotów z drzewka pojawi się czarna plama, i gracz będzie zabierał przedmioty na zmianę z Bytem: Byt przeniesie się na następny przedmiot po każdym zakupie gracza. Przedmioty pochłonięte przez Byt nie mogą zostać kupione, więc niektóre przedmioty nie będą dostępne aż do zdobycia nowego poziomu. Jeśli Byt nie może zabrać żadnych sąsiadujących przedmiotów, przeteleportuje się w inne miejsce.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Byt jest nieokreślonym złem żyjącym gdzieś między rzeczywistością, a wyobraźnią, miejscem, które możemy spotkać tylko w snach. Aby się żywić, Byt sięga do serc podatnych ofiar i zmusza ich do popełniania ohydnych aktów, ponieważ jedyną możliwością, aby się objawić w prawdziwym świecie jest dla niego akt ekstremalnej przemocy kończącej się śmiercią.

Gdy coś takiego się wydarzy, Byt chwyta się naszego świata i jest w stanie przeciągnąć ludzi przez ten słaby punkt do swojego własnego koszmarnego konceptu. Pierwszymi ofiarami są ci splamieni, których akcje przebudziły starożytne zło - Zabójcy. Niektórzy byli torturowani przez wiele lat, zanim dali się zmusić do wykonywania poleceń Bytu. Byt jest cierpliwy, a tortury coraz boleśniejsze. Ostatecznie wszyscy się złamią i rozpoczną łowy dla Bytu.

Zdobycz dla Bytu jest w formie ofiar - ocalałych. Normalnych ludzi, którzy zabłądzili w przeklęte ziemie i zostali wciągnięci przez Byt bez pamięci o tych wydarzeniach. Po obudzeniu się przy ognisku, z tego koszmaru nie ma ucieczki. Byt buduje odwzorowanie prawdziwego świata w swoim koncepcie, aby zmylić ocalałych. Nie będąc w stanie zrozumieć świata, z którym się styka, Byt próbuje go skopiować jednak zawsze czegoś brakuje. Sutkiem jest ciągle zmieniająca się koszmarna mieszanka znanych i dziwnych elementów, ponieważ Byt wymyśla to, czego nie może pojąć.

W tych szalonych światach jest kilka znajomych części. Lokacje opierają się o przeklęte części prawdziwego świata, są tam dziwne generatory możliwe do naprawienia, aby zasilić bramy. Jeśli ocalałym uda się to zrobić - uciekną, jednak tylko do ogniska, przy którym zaczynali.

Byt potrzebuje, aby ocalali mieli nadzieję, że można się wydostać. Jedynie przez tą nadzieję może się żywić. Jedzenie przejawia się w formie okrutnego poświęcenia. Poprzez ten szalony rytuał Byt może wyciągać energię potrzebną do wzmacniania własnej mocy. Jego ostatecznym celem jest pochłonięcie całego świata i każda ofiara ma w tym swój udział.

Z każdą śmiercią część duszy ocalałego zanika. Finalnie gdy cała nadzieja zanika, ocalały jest coraz mniej przydatny dla Bytu, powoli ograniczając się do zimnej, obojętnej skorupy. Ci ocalali, którzy już dawno stracili resztki nadziei stają się tym, czego tak bardzo się obawiali: Zabójcami, których ofiarą byli.

Zabójcy[edytuj | edytuj kod]

Zabójcy są stworzeni, aby spełniać rozkazy Bytu, czyli aby bezlitośnie gonić i zabijać ofiary. Wielu zabójców tego nie chce, jednak są wyjątki zadowolone spełnianiem swoich żądz. Niektórzy muszą być torturowani przez lata nim poddadzą się woli Bytu. Byt jest cierpliwy i torturuje coraz dotkliwiej. Ostatecznie wszyscy się poddają i zaczynają łowy dla Bytu.

Złożenie ofiary jest kluczowe dla Bytu, zabójcy są nagradzani za udane ofiarowania i tylko najlepsi dostają dar zabicia ocalałych własnoręcznie. Po złożeniu ocalałego w ofierze zabójca dostanie Punkty ofiary.

Ofiarowanie[edytuj | edytuj kod]

Gdy powieszony ocalały będzie miał poniżej połowy życia, istota będzie próbowała go zabrać.

Gdy ocalały będzie miał ponad połowę życia w momencie wieszania, będzie mógł opierać się Bytowi, jednak jego zdrowie będzie powoli znikać. Jeśli gracz nie będzie się opierać, istota zabierze go od razu i nie będzie można go uratować.

Jeśli gracz miał poniżej połowy zdrowia w momencie powieszenia lub jest ostatnim ocalałym, zostanie natychmiast zabrany przez Byt i nie będzie można go uratować.

Taktyka[edytuj | edytuj kod]

Ponieważ Byt jest niegrywalną postacią, nie można go zabić. Jednak Byt może zabić tylko ocalałych powieszonych na haku. Jeśli ocalały przeskoczy przez to samo okno 3 razy w przeciągu 20 sekund, istota je zablokuje. To samo dzieje się, gdy zabójca próbuje wyjść z mapy przez bramę.

POSTAWOWA GRA ROZDZIAŁY I-III
+ PARAGRAF I
ROZDZIAŁY IV-VII CHAPTERS VIII-XI PARAGRAF III
+ ROZDZIAŁY XIII-XIV
AS DF charSelect portrait.png Dwight Fairfield BS NK charSelect portrait.png Nea Karlsson IS FM charSelect portrait.png Feng Min GS KD charSelect portrait.png Kate Denson MS AW charSelect portrait.png Ash Williams
AS MT charSelect portrait.png Meg Thomas CS LS charSelect portrait.png Laurie Strode JK DK charSelect portrait.png David King HS AF charSelect portrait.png Adam Francis QS NW charSelect portrait.png Nancy Wheeler
AS CM charSelect portrait.png Claudette Morel DS AV charSelect portrait.png Ace Visconti ES QS charSelect portrait.png Quentin Smith KS JJ charSelect portrait.png Jeff Johansen QS SH charSelect portrait.png Steve Harrington
AS JP charSelect portrait.png Jake Park DS BO charSelect portrait.png Bill Overbeck FS DT charSelect portrait.png David Tapp MS JR charSelect portrait.png Jane Romero SS YK charSelect portrait.png Yui Kimura
ROZDZIAŁ XV
US ZK charSelect portrait.png Zarina Kassir
PODSTAWOWA GRA
+ ROZDZIAŁ I
ROZDZIAŁY II-V PARAGRAF II
+ ROZDZIAŁY VI-VIII
ROZDZIAŁY IX-XII ROZDZIAŁY XIII-XV
AK TR charSelect portrait.png Evan MacMillan - TraperIconHelpLoading trapper.png CK SH charSelect portrait.png Michael Myers - KształtIconHelpLoading shape.png JK CA charSelect portrait.png Bubba Sawyer - KanibalIconHelpLoading cannibal.png HK SP charSelect portrait.png Rin Yamaoka - ZjawaIconHelpLoading spirit.png QK DE charSelect portrait.png DemogorgonIconHelpLoading demogorgon.png
AK WR charSelect portrait.png Philip Ojomo - WidmoIconHelpLoading wraith.png DK HA charSelect portrait.png Lisa Sherwood - WiedźmaIconHelpLoading hag.png EK NI charSelect portrait.png Freddy Krueger - KoszmarIconHelpLoading nightmare.png KK LE charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - LegionIconHelpLoading legion.png SK ON charSelect portrait.png Kazan Yamaoka - OniIconHelpLoading oni.png
AK HI charSelect portrait.png Max Thompson Jr. - WieśniakIconHelpLoading hillbilly.png IK DO charSelect portrait.png Herman Carter - DoktorIconHelpLoading doctor.png FK PI charSelect portrait.png Amanda Young - ŚwiniaIconHelpLoading pig.png MK PL charSelect portrait.png Adiris - PlagaIconHelpLoading plague.png UK DE charSelect portrait.png Caleb Quinn - ŚmiercionoścaIconHelpLoading deathslinger.png
BK NU charSelect portrait.png Sally Smithson - PielęgniarkaIconHelpLoading nurse.png JK HU charSelect portrait.png Anna - ŁowczyniIconHelpLoading huntress.png GK CL charSelect portrait.png Jeffrey Hawk - KlaunIconHelpLoading clown.png OK GH charSelect portrait.png Danny Johnson - Ghost FaceIconHelpLoading ghost.png
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Benedict Baker BytIconHelp entity.png ObserverUnknown QuestionMark.png Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher