Detektyw Tapp

Z Dead by Daylight Wiki
Nie są mi obcy rutynowi ludzie prawa. Nauczyłem się ich… dostrzegać. Rozpoznawać sylwetkę i zachowanie. Jeden z nich znalazł się tutaj, w moim domu. Wygląda na wyczerpanego, ale tak jak ja, odmawia odpoczynku i poddania się na ból i śmierć. Jedynie walka utrzymuje go przy zdrowych zmysłach – coś na czym może się skupić. Tak jak znane są nam trudy egzekwowania prawa, tak również można poznać człowieka, który doświadczył czegoś o czym nikt nie ma pojęcia. Cierpienie, przemoc, desperacja. Może szuka sprawiedliwości? Może nadal nosi odznakę? Czegokolwiek by nie szukał, to wciąż miejsce bezprawia i końca wszystkiego.

~ Nieznany(prawdopodobnie Benedict Baker)
David Tapp
FS charSelect portrait.png
Płeć
Mężczyzna
Rola
Detektyw z obsesją
Narodowość
Afroamerykańska
Dodatek
The SAW™ Chapter
Aktor głosowy
Dave Blake

Detektyw Tapp jest jednym z 17 Ocalałych w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Zaprezentowany został w dodatku CHAPTER VII: The SAW™ Chapter.

Pochodzi z serii horrorów z 2004 roku o tej samej nazwie, Piła.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground FS.png

Detektyw Tapp to detektyw z obsesją. Potrafi lokalizować cele i wypełniać szybciej zadania główne.

Jego przyswajalne umiejętności: Wytrwałość IconPerks tenacity.png, Przeczucie detektywa IconPerks detectivesHunch.png i Nadzór IconPerks stakeOut.png ułatwiają wypełnianie celów głównych gry i umozliwiają szybką regenerację.

Poziom trudności: Średni

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

Detektyw David Tapp był dobrym człowiekiem. Był także bardzo zdeterminowany, dzięki czemu udało mu się doprowadzić wielu zabójców przed oblicze sprawiedliwości. Pomścił w ten sposób wiele ofiar, wspinając się jednocześnie na szczeblach długiej kariery przepełnionej szacunkiem ze strony społeczeństwa.

Kiedy po raz pierwszy zobaczył szczegóły sprawy Jigsawa, wydawało mu się, że jest to sprawa jak każda inna... no może nieco bardziej przerażająca i makabryczną, ale nadal typowa. Co prawda pojawił się w niej pewien szaleniec z zamiłowaniem do dramatyzmu, ale tacy szybko kończą za kratkami, bo łatwo jest ich namierzyć i złapać.

Tapp i jego partner, detektyw Stephen Sing, dostali się do opuszczonej fabryki manekinów po odnalezieniu pewnej wskazówki znajdującej się w kryjówce Jigsawa. Udało się im złapać sprawcę, ale zanim został zdemaskowany, uwolnił się i uciekł, podcinając znienacka gardło Tappowi.

Sing ruszył w pościg za przestępcą, ale padł nieszczęśliwie ofiarą pułapki uciekiniera.

Tapp nie dostosował się do policyjnej procedury, gdyż wszedł do budynku bez nakazu, skutkiem takiego postępowania była śmierć detektywa. Został za to zwolniony dyscyplinarnie. Pozostało mu jedynie ranne gardło i paraliżujące poczucie winy.

Poczucie winy przerodziło się w obsesję, celem której było znalezienie zabójcy, powstrzymanie go przed kolejnymi morderstwami, odpokutowanie za grzechy i pomszczenie swojego przyjaciela. Dowody w sprawie naprowadziły go na pewien trop, który doprowadził go do doktora Lawrence'a Gordona. Detektyw Tapp śledził doktora, pewien, iż znajdzie jakiś dowód na winę Gordona.

Zauważył kogoś w oknie doktora; chwilę potem usłyszał strzały. Pobiegł co sił w nogach w miejsce skąd dochodził dżwięk strzałów, aby skonfrontować się z nieznajomym, który uciekał w stronę jednego z przemysłowych budynków.

To była walka, którą z łatwością wygrałby w młodości, ale nie na stare lata. Tym razem skończyła się ona dla niego kulką w klatce piersiowej. Tapp osunął się na ziemię, jego wzrok pokryło niedowierzanie i poczucie porażki. Zawiódł swego partnera i inne ofiary mordercy. Bez względu na to, kto był zabójcą. Tapp nie był w stanie go powstrzymać. I właśnie dlatego umrze więcej osób. Co więcej, będzie to jego wina.

Zanim odpłynął do innego świata, pozwolił ogarnąć się uczuciu gniewu i poczuciu winy, a te zamknęły jego oczy na wieki. Betonowa podłoga pod jego ciałem zaczęła zmieniać strukturę, stając się bardziej miękka. Po chwili wyczuwał pod sobą jedynie brud i liście. Ból zniknął. Jego klatka piersiowa była sucha i czysta, nie było na niej ani kropli krwi. Jego oczom ukazały się ciemne niebo i postrzępione gałęzie drzew.

W lesie odbijało się echo pełne przerażonych krzyków, a te napełniły go nowymi pokładami determinacji. Jego umysł był niezmącony - pierwszy raz od wielu miesięcy. Czuł, że musi pomścić ofiary, powstrzymać zabójców. Nie rozpoznawał miejsca, w którym się znalazł, ale nie miało to dla niego żadnego znaczenia. Był gliną i zawsze nim będzie. Los sprawił, że miał nowe zadanie do wykonania - i zamierzał je wykonać.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Detektywa. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Wytrwałość - Poziom 30
  • Przeczucie detektywa - Poziom 35
  • Nadzór - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych ocalałych.

Ikona Nazwa Opis
Tenacity.gif
Wytrwałość

Nie ma nic, co mogłoby cię powstrzymać. Twoja zdolność do przetrwania w ciężkich warunkach i nieludzka wytrwałość sprawia, że czołgasz się 30/40/50 % szybciej. Oprócz tego możesz się jednocześnie regenerować.

,,Co to jest, do diabła? Nie ma co, pokażę temu czemuś gdzie raki zimują!" — Detektyw David Tapp

Unikalna dla Detektywa Tappa przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

DetectivesHunch.gif
Przeczucie detektywa

Odblokowuje zdolność odczytywania aury. W momencie, gdy ukończysz naprawę generatora, aury generatorów, skrzynek i totemów w zasięgu 32/48/64 metrów od ciebie staną się widoczne na okres 5 sekund.

Jeżeli trzymasz mapę pozwalającą śledzić cele, generatory ujawnione dzięki Przeczuciu Detektywa są dodawane do mapy.

,,Czy możesz nam powiedzieć gdzie byłeś zeszłej nocy?" — Detektyw David Tapp

StakeOut.gif
Nadzór

Przebywanie w pobliżu zabójcy napełnia cię determinacją. Za każde 15 sekund spędzone w zasięgu terroru zabójcy, nie będąc w pościgu, otrzymujesz 1 Żeton do maksimum wynoszącego 2/3/4 Żetony.

Gdy Nadzór ma przynajmniej 1 Żeton, Dobre Testy Umiejętności są traktowane jako Świetne Testy Umiejętności i zabierają 1 Żeton.

,,Miałem cię. Miałem cię, gdy uklękłeś na kolanach. Byłeś przerażony, bo cię mieliśmy. Zamkniemy tę sprawę!" — Detektyw David Tapp

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Dostępne jest jedno osiągnięcie dla Detektywa.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptTapp.jpg
Tapp - Ekspert Ucieknij z mapy postacią Detektyw Tapp, używając podczas rozgrywki wyłącznie jego trzech unikalnych umiejętności.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Do ubioru Detektywa należą:

Głowa Tors Nogi

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Bloody Ballistic Vest (Tors)
  • Prestiż II - Bloody Tactical Trousers (Nogi)
  • Prestiż III - Bloody Detective Tapp (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Detektyw jest obecnie częścią 1 rozszerzenia do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowe informacje o postaci Detektyw Tapp z serii filmów Piła, można uzyskać w anglojęzycznym Artykule.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga OK charSelect portrait.png Danny Johnson - Ghost Face
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher