Doktor

Z Dead by Daylight Wiki
Mam trudności z utrzymaniem mojej mentalności. Każdy dzień, zmieniający świat dostarcza mi nowych prób. Człowiek ubrany w kitel lekarza wkroczył na moją drogę. Z daleka już go widziałam, chodził, szukał... Ale nie był ... normalny. Oczy i usta były w niepokojącym i przerażający sposób ukazane. Skąd się to wzięło? Nie ufam mu, wygląda na to, że chce przynieść ból, a nie ukojenie. Będę trzymać się z dala, to najmądrzejsza rzecz jaką mogę zrobić.
~ Nieznany (Przypuszczalnie Benedict Baker)

Doktor
DO charSelect portrait.png
Imię
Herman Carter
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Afroamerykanin
Lokacja
Instytut Pamięci Léry'ego
Moc
Iskra Cartera
Broń
Kij
Prędkość
115% | 4.6m/s (Kara)
Alternatywna prędkość
110% | 4.4m/s (Leczenie)
Dodatek
Spark of Madness
Aktor głosowy
Alex Lin

Herman Carter, ps. ,,Doktor" jest jednym z 13 Zabójców w Dead by Daylight.

Jest on częścią dodatku CHAPTER IV: Spark Of Madness

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Doktor jest zabójcą wprowadzającym w obłęd, dzięki swej Mocy potrafi tworzyć Pole Statyczne wpływające na zachowanie ocalałych, powodując halucynacje i krzyki zdradzające ich pozycję.

Jego unikalne umiejętności, Przytłaczająca obecność, Bestialski dozorca i Przeciążenie, zwiększają efektywność pościgu, wpływają na proces naprawy generatorów i utrudniają dostrzeżenie Doktora.

Jego zdolności opierają się na stwarzaniu problemów ocalałym. Sama jego postać powoduje strach i przerażenie. Poziom trudności: Trudny

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground DO.png

Herman wyróżniał się wielkim talentem w naukach psychologicznych i właśnie dlatego został wybrany na specjalny staż do neurologicznego programu przeprowadzanego w placówce w Illinois, zwianej pod nazwą "Instytut Pamięci Léry'ego", będącej w rzeczywistości tajną placówką CIA. To właśnie tutaj Herman poznał sławnego Dr. Otto Stapmera i pod jego wpływem zaczął stosować dziwne i coraz bardziej okrutne metody wydobywania informacji od więźniów znajdujących się w Instytucie, pełniącym także rolę tajnego więzienia i centrum reedukacji ówczesnych nemezis Stanów Zjednoczonych. Brak zahamowań w stosowaniu brutalnych terapii elektrowstrząsowych wywołało dramatyczne rezultaty i "zaowocowało" otrzymaniem kilku gróźb skierowanych do Administracji Bezpieczeństwa Narodowego.

Wraz z upływem lat, Herman stał się znany jako "Doktor" i nikt nigdy więcej nie zastanawiał się nad tym, czy ma on faktycznie certyfikat medyczny, ani co stało się z więźniami, którzy przekazali mu wszystkie cenne informacje. Tydzień po tym, gdy Instytut Pamięci Léry'ego przestał przekazywać jakiekolwiek informacje swoim przełożonym, odkryto prawdziwy horror. Cały personel, wszyscy pacjenci i więźniowie zostali odnalezieni martwi z urazami głowy. Wśród mnóstwa zmasakrowanych ciał odnaleziono także ciało Dr. Otto Stampera, ale nigdzie nie można było znaleźć jednego ciała - ciała należącego do Hermana "Doktora" Cartera.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Te umiejętności pojawiają się początkowo tylko w drzewku krwi Doktora. Po osiągnięciu poziomu 30 można znaleźć przyswajalne wersje:

  • Przytłaczająca obecność - poziom 30
  • Bestialski dozorca - poziom 35
  • Przeciążenie - poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w drzewkach innych postaci.

Ikona Nazwa Opis
OverwhelmingPresence.gif
Przytłaczająca obecność

Sama twoja obecność wywołuje wielki strach. Ocalali znajdujący się w zasięgu terroru cierpią z powodu niewydajności. Ocalali objęci działaniem umiejętności zużywają ładunki swoich przedmiotów 80/90/100 % szybciej.

"Cholera! Upuściłem gazę!"

Unikalna dla Doktora przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

MonitorAndAbuse.gif
Bestialski dozorca

Skrupulatny, drobiazgowy, przerażający w akcji - tak można cię opisać. Kiedy prowadzisz pościg, twój zasięg terroru jest zwiększony o 6/7/8 metrów. Gdy nie prowadzisz pościgu, twój zasięg terroru jest zmniejszony o 6/7/8 metrów i masz nieznacznie/średnio/znacznie większe pole widzenia.

Bonusy do pola widzenia nie łączą się.

"Najwyższy czas na terapię!." — Doktor

Overcharge.gif
Przeciążenie

Napędza cię nienawiść do postępu. Przeciąż generator, wykonując na nim akcję Uszkodź generator. Ocalały, który przystąpi ponownie do naprawy generatora, będzie musiał zmierzyć się z średnio/znacznie/ogromnie trudnym testem umiejętności. W przypadku, gdy ocalały nie trafi testu umiejętności, wywoła on dodatkową regresję generatora; generator ulegnie regresji w wysokości 3/4/5 % do podstawowej wartości regresji.

Udane trafienie testu umiejętności nie zapewnia żadnych bonusów i nie przyspiesza procesu naprawy generatora, ale powstrzymuje wybuch generatora.

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Kij[edytuj | edytuj kod]

DO Stick01.png

Kij pokryty kolcami jest podstawową bronią Doktora. Przedmiot który karze, jeśli metody leczenia zawiodły.

  • W Trybie Kary, broń trzymana jest oburącz.
  • W trakcie wykonywania Memento Mori, wkłada broń za pasek.

Moc: Iskra Cartera[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers cartersSpark.png

To błogosławieństwo czy klątwa? Byt rozpalił zdeprawowaną i niewyczerpaną iskrę w sercu Doktora. Wspomniana iskra pozwala generować "elektrowstrząsowy atak"; zabójca może używać tego ataku wedle swojej woli. Podstępna "terapia" Doktora uszkadza umysły tych, którzy mieli z nią styczność. Ofiary zszokowane skażoną iskrą zaczynają tracić zdrowe zmysły i z każdym powtórnym porażeniem popadają nieuchronnie w szaleństwo.

  • Zmiana trybu: Tryb Kary jest używany po to, aby ranić ocalałych. Tryb Leczenia pozwala na użycie umiejętności Pola Statycznego i Terapii Szokowej.
  • Pole Statyczne: Będąc w Trybie Leczenia tworzysz Pole Statyczne tak rozległe, jak rozległy jest zasięg terroru zabójcy; zwiększasz tym samym szaleństwo ocalałych - im bliżej Doktora się znajdują, tym większe staje się ich szaleństwo.
  • Terapia Szokowa: Gdy znajdujesz się w Trybie Leczenia, możesz naładować i uwolnić atak zwany Terapią Szokową, który znacznie zwiększa szaleństwo ocalałych.
  • Szaleństwo poziomu I: Powoduje, że ocalali krzyczą, zdradzając swoją pozycję Doktorowi.
  • Szaleństwo poziomu II: Wszystkie efekty Poziomu I. Sprawia, że ocalali doświadczają halucynacji.
  • Szaleństwo poziomu III: Wszystkie efekty Poziomu II. Halucynacje stają się bardziej intensywne i umożliwiają odczytywanie iluzorycznych aur. Ocalali regularnie krzyczą, zdradzając swoją pozycję Doktorowi. Ocalali nie mogą leczyć, naprawiać, sabotować, oczyszczać, dopóki Się Z Tego Nie Otrząsną.
  • Więcej udręk jest dostępnych w dodatkach.
  • Podczas Trybu Kary, Doktor porusza się ze swoją normalną prędkością i może oddać uderzenie bronią, aby zranić Ocalałych.
  • Podczas Trybu Leczenia, każdy ocalały który znajduje się skryty w szafie nie jest osiągalny dla pola statycznego wytwarzanego przez Doktora.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Łączy się? Rzadkość Opis
FulliconAddon moldyElectrode.png
Spleśniała elektroda
Tak
Pospolity
Spleśniała elektroda, która może przewodzić słabe natężenie prądu.
  • Zwiększa zasięg twojej Terapii Szokowej o 25 %.
  • Nieznacznie zwiększa czas ładowania Terapii Szokowej.
FulliconAddon mapleKnight.png
Klonowy rycerz
Nie
Pospolity
Biały pionek do szachów przedstawiający rycerza, wykonany z klonu. Jest to prezent od starego mężczyzny, który wywołuje dawne, odległe wspomnienia i nasyca Doktora dewasującym skupieniem.
  • Ujawnia obszar, w którym wyląduje atak Terapią Szokową.
FulliconAddon orderClassI.png
"Porządek" - klasa I
Tak
Pospolity
Konwencjonalna procedura ECT. Stanowiła niegdyś część rutyny w Instytucie Pamięci Lery'ego. Może wywołać u pacjenta stan łagodnej dezorientacji.
  • Zwiększa szaleństwo wywoływane przez twoje pole statyczne o 10%.

Ocalali znajdujący się na 3 poziomie szaleństwa cierpią z powodu następujących schorzeń:

  • W miejsce zniszczonych palet pojawiają się iluzoryczne palety, które znikają tylko wtedy, gdy się przez nie przejdzie.
  • Iluzoryczne palety tworzą się co 20 sekund w miejscu zniszczonych palet znajdujących się w zasięgu 32 metrów od Doktora.
  • Doktor współdzieli szaleństwo swoich ofiar w celu odczytywania aur iluzorycznych palet.
  • Dolegliwości tego samego rodzaju się nie łączą.
FulliconAddon calmClassI.png
"Spokój" - klasa I
Tak
Pospolity
Zwyczajna procedura ECT wykorzystująca basową falę dźwiękową w celu łagodzenia skutków pewnych chorób psychicznych. Fala dźwiękowa nasycona Iskrą Cartera wypacza procedurę i wywołuje bardzo lekki niepokój u pacjenta.
  • Nieznacznie zwiększa zasięg terroru w trybie Leczenia.
  • Nieznacznie zmniejsza zasięg terroru w trybie Kary.

Ocalali znajdujący się na 2 lub 3 poziomie szaleństwa cierpią z powodu następujących schorzeń:

  • Znacząco zwiększa szansę na to, że dźwięk bicia serca będzie słyszalny dla ofiary tak, jakby zabójca znajdował się tuż za jej plecami; efekt trwa 15 sekund.
  • Schorzenia tego samego typu nie łączą się.
FulliconAddon scrappedTape.png
Zniszczona kaseta VHS
Tak
Niepospolity
Kaseta VHS pochodząca z projektu "Przebudzenie"; zawiera głównie biały szum. Wyzwala umysł Doktora i pozwala mu stosować alternatywne metody leczenia.
  • Atak Terapią Szokową zamienia się ze stożka w koło. Wspomniane koło pojawia się 8 metrów przed Doktorem, ma zewnętrzny promień 4.2m i wewnętrzny promień 3m.
FulliconAddon polishedElectrode.png
Wypolerowana elektroda
Tak
Niepospolity
Standardowe urządzenie elektrodowe służące do przeprowadzania terapii elektrowstrząsowych.
  • Zwiększa zasięg Terapii Szokowej o 50 %.
  • Średnio zwiększa czas ładowania Terapii Szokowej.
FulliconAddon interviewTape.png
Kaseta z przesłuchania
Tak
Niepospolity
Kompaktowa kaseta używana podczas projektu "Przebudzenie", zawierająca na taśmie oryginalną wersję przesłuchania ofiary. Wyzwala umysł Doktora i pozwala mu stosować alternatywne sposoby leczenia.
  • Atak Terapią Szokową zmienia się ze stożka we wiązkę mającą zasięg 20 metrów oraz 2 metry szerokości.
FulliconAddon restraintClassII.png
"Powściągliwość" - klasa II
Nie
Niepospolity
Eksperymentalna procedura ECT doskonalona we Mgle. Wykorzystuje silnie stymulującą falę dźwiękową w celu połączenia umysłu pacjenta z umysłem Doktora. Wywołuje u pacjenta drobne halucynacje.
  • Kiedy wzrasta poziom szaleństwa ocalałych, ich aury są widocznie przez 1 sekundę licząc od momentu wzrostu poziomu szaleństwa.

Ocalali znajdujący się na 2/3 poziomie szaleństwa cierpią z powodu następujących schorzeń:

  • Nieznacznie/Średnio zwiększa częstotliwość pojawiania się Iluzorycznych Doktorów. Iluzje są dostrzegalne dla zabójcy pod postacią aury.
FulliconAddon orderClassII.png
"Porządek" - klasa II
Tak
Niepospolity
Silnie stymulująca procedura ECT. Stanowiła niegdyś część rutyny pacjenta leczonego w Instytucie Pamięci Lery'ego. Może wywoływać u pacjenta stan umiarkowanej dezorientacji.
  • Zwiększa szaleństwo wywoływane przez twoje pole statyczne o 15 %.

"Efekty uboczne występują niezwykle rzadko." — Instytut Pamięci Léry'ego

FulliconAddon disciplineClassII.png
"Dyscyplina" - klasa II
Tak
Niepospolity
Procedura stosowana podczas projektu "Przebudzenie" mająca na celu ukarać krnąbrnych pacjentów poprzez rażenie ich określoną dawką wysokiego napięcia. Może wywołać u pacjenta lekką paranoję.
  • Zwiększa moc Terapii Szokowej o 15 %.

  • Kiedy zaczynasz pościg, ocalali widzą za sobą czerwoną poświatę i słyszą dźwięk bijącego serca tak, jakby zabójca był tuż za ich plecami; efekt trwa 6/12 sekund.
  • Doktor współdzieli szaleństwo swojej ofiary w celu dostrzegania iluzoryczne] czerwonej poświaty.

"Reedukujemy naszych pacjentów, wkładając w to całe serce i mnóstwo wysiłku." — Instytut Pamięci Léry'ego

FulliconAddon calmClassII.png
"Spokój" - klasa II
Tak
Niepospolity
Ryzykowna procedura ECT wykorzystująca basową falę dźwiękową w celu łagodzenia skutków pewnych chorób psychicznych. Fala dźwiękowa nasycona Iskrą Cartera wypacza procedurę i wywołuje lekki niepokój u pacjenta.
  • Średnio zwiększa zasięg terroru w trybie Leczenia.
  • Średnio zmniejsza zasięg terroru w trybie Kary.

  • Ogromnie zwiększa szansę na to, że dźwięk bicia serca będzie słyszalny dla ofiary tak, jakby zabójca znajdował się tuż za jej plecami; efekt trwa 20 sekund.

"Terapia elektrokonwulsywna jest jedną z najbezpieczniejszych procedur medycznych." — Instytut Pamięci Léry'ego

FulliconAddon highStimulusElectrode.png
Silnie stymulująca elektroda
Tak
Rzadki
Eksperymentalna elektroda, która może przyjmować na siebie duży ładunek elektryczny przez dłuższy okres czasu.
  • Znacznie zwiększa czas ładowania Terapii Szokowej.
FulliconAddon restraintClassIII.png
"Powściągliwość" - klasa III
Nie
Rzadki
Eksperymentalna procedura ECT doskonalona we Mgle. Wykorzystuje silnie stymulującą falę dźwiękową w celu połączenia umysłu pacjenta z umysłem Doktora. Wywołuje u pacjenta silne halucynacje.
  • Kiedy wzrasta poziom szaleństwa ocalałych, ich aury są widocznie przez 2 sekundy licząc od momentu wzrostu poziomu szaleństwa.

  • Średnio/Znacząco zwiększa częstotliwość pojawiania się Iluzorycznych Doktorów. Iluzje są dostrzegalne dla zabójcy pod postacią aury.
FulliconAddon disciplineClassIII.png
"Dyscyplina" - klasa III
Tak
Rzadki
Procedura stosowana podczas projektu "Przebudzenie" mająca na celu ukarać krnąbrnych pacjentów poprzez rażenie ich określoną dawką wysokiego napięcia. Może wywołać u pacjenta silną paranoję.
  • Zwiększa moc Terapii Szokowej o 20 %.

"Okazywanie szacunku naszym pacjentom to jedna z naczelnych zasad panujących w tej placówce." — Instytut Pamięci Léry'ego

FulliconAddon restraintCartersNotes.png
"Powściągliwość" - notatki Cartera
Nie
Bardzo Rzadki
Eksperymentalna procedura ECT doskonalona we Mgle. Wykorzystuje bardzo silnie stymulującą falę dźwiękową w celu połączenia umysłu pacjenta z umysłem Doktora. Wywołuje u pacjenta bardzo silne halucynacje.

  • Znacząco/Ogromnie zwiększa częstotliwość pojawiania się Iluzorycznych Doktorów. Iluzje są dostrzegalne dla zabójcy pod postacią aury.

"WIDZĘ ICH ODRAŻAJĄCE CHOROBY ." — Niepodpisane Notatki (prawdopodobnie Herman Carter)

FulliconAddon orderCartersNotes.png
"Porządek" - notatki Cartera
Tak
Bardzo Rzadki
Doświadczalna wersja procedury ECT. Została odnotowana przez Doktora Hermana Cartera w osobie własnej. Długi, stały impuls pozostawia pacjenta w stanie silnej dezorientacji.

Zwiększa szaleństwo wywoływane przez twoje pole statyczne o 25 %. Ocalali z szaleństwem cierpią z powodu następujących schorzeń:

  • Iluzoryczne palety tworzą się co 20 sekund w miejscu zniszczonych palet w nieograniczonym zasięgu od Doktora.

"Impuls musi być utrzymany na poziomie drgawkowym ." — Herman Carter

FulliconAddon obedienceCartersNotes.png
"Posłuszeństwo" - notatki Cartera
Nie
Bardzo Rzadki
Eksperymentalna procedura ECT doskonalona we Mgle, opisana bez upiększania w notatkach. Dodatkowy przepływ energii wywołuje u pacjenta ekstremalne naprężenie mięśni i wyczerpanie.
  • Akcja "Otrząśnij się z Tego" trwa dodatkowe 2 sekundy.

  • Wyczerpanie..

"ZNISZCZ ICH PLUGAWE CIAŁA" — Niepodpisane Notatki (prawdopodobnie Herman Carter)

FulliconAddon disciplineCartersNotes.png
"Dyscyplina" - notatki Cartera
Tak
Bardzo Rzadki
Procedura stosowana podczas projektu "Przebudzenie", opisana przez Doktora Hermana Cartera w osobie własnej. Stosowana na pacjentach ogromna dawka wysokiego napięcia może wywołać u nich niezwykle silną paranoję.
  • Zwiększa moc Terapii Szokowej o 25 %.
  • Działa z umiejętnością "Majsterkowicz".

  • Kiedy zaczynasz pościg, ocalali znajdujący się na 2 poziomie szaleństwa widzą za sobą czerwoną poświatę i słyszą dźwięk bijącego serca tak, jakby zabójca był tuż za ich plecami; efekt trwa 10 sekund.
  • Efekt jest aktywny przez cały czas dla ocalałych znajdujących się na 3 poziomie szaleństwa.

"by uniknąć nawrotu choroby u naszych najbardziej wymagających pacjentów, użyjcie maksymalnej dawki napięcia podczas wykonywania procedury." — Herman Carter

FulliconAddon calmCartersNotes.png
"Spokój" - notatki Cartera
Tak
Bardzo Rzadki
Eksperymentalna wersja procedury ECT opisana przez Doktora Hermana w osobie własnej. Wykorzystuje basową falę dźwiękową łagodzącą skutki rożnych chorób psychicznych. Fala dźwiękowa nasycona Iskrą Cartera wypacza procedurę i wywołuje u pacjenta ogromny strach i niepokój.
  • Znacząco zwiększa zasięg terroru w trybie Leczenia.
  • Znacząco zmniejsza zasięg terroru w trybie Kary.

  • 2 poziom szaleństwa: Ogromnie zwiększa szansę na to, że dźwięk bicia serca będzie słyszalny dla ofiary tak, jakby zabójca znajdował się tuż za jej plecami; efekt trwa 20 sekund.
  • 3 poziom szaleństwa: Dźwięk bicia serca będzie słyszalny dla ofiary przez cały czas, nieustannie.

"Potężniejsze drgawki padaczkowe wywołują katatonię. Przynajmniej jestem spokojny tak długo, jak trwa." — Herman Carter

FulliconAddon iridescentKing.png
Opalowy król
Nie
Ultra Rzadki
Szklany pionek do szachów przedstawiający króla, ukształtowany przez Mgłę w osobie własnej. Zaklęty w nim pogłos potężnego Bytu może wywołać szaleństwo nawet u najsilniejszych umysłów.
  • Za każdym razem, gdy trafisz ocalałego Terapią Szokową, zaczyna on cierpieć z powodu dowolnego schorzenia z poniższej listy:
    • Opalowy Porządek: W miejsce zniszczonych palet pojawiają się iluzoryczne palety, które znikają tylko wtedy, gdy się przez nie przejdzie.
    • Opalowa Powściągliwość: Ogromnie zwiększa czas działania Iluzorycznych Doktorów.
    • Opalowy Spokój: Ocalali słyszą dźwięk bijącego serca przez cały czas, nieustannie.
    • Opalowa Dyscyplina: Kiedy zaczynasz pościg, ocalali znajdujący się na 2 poziomie szaleństwa dostrzegają za sobą czerwoną poświatę i słyszą dźwięk bijącego serca tak, jakby Doktor był tuż za ich plecami; efekt trwa 10 sekund. Efekt ten trwa przez cały czas dla ocalałych znajdujących się na 3 poziomie szaleństwa.
    • Opalowe Posłuszeństwo: Ocalali znajdujący się na 3 poziomie szaleństwa cierpią z powodu wyczerpania przez cały czas trwania tego stanu.

"Wpatrywanie się w opałowe szkło jest równoznaczne z zatapianiem się w otchłanie szaleństwa."

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 3 osiągnięcia związane z Doktorem.

Icon Name Description
Ach adeptDoctor.jpg
Doktor - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Doktorem, używając podczas rozgrywki wyłącznie jego trzech unikalnych umiejętności.
Ach madHouse.jpg
Dom Wariatów GDoprowadź czterech ocalałych do najwyższego, trzeciego poziomu szaleństwa; dokonaj tego podczas jednej rozgrywki.
Ach shockingTreatment.jpg
Terapia Szokowa Grając Doktorem, traf ocalałych Terapią Szokową; zrób to 500 razy.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowy wygląd jest dostępny w sekcji Doktora w artykule Sklep.

Do ubioru Doktora należą:

Głowa Tors Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiony Kij (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawiony Fartuch Doktora (Tors)
  • Prestiż III - Zakrwawiony Herman Carter (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Doktor jest obecnie częścią jednego rozszerzenia:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Terapia Szokowa domyślnie ma zasięg 9 metrów.
  • Pliki gry sugerują, że pierwotnie miał być nazwany "Mu Yi".
    • Japoński i koreański zwrot "mu" (kolejno 無 lub 무; "wú" (无) w języku chińskim) oznacza "nie mieć; bez" i jest kluczowym słowem w buddyźmie, szczególnie w nurcie Zen.
    • W Konfucjaniźmie, zwrot Yi (義) oznacza "sprawiedliwość, prawość, znaczenie", moralne określenie czynienia dobra.
    • Razem, niedoszłe nazwisko Cartera składa się w "bez sprawiedliwości" lub "bez znaczenia".
  • Inne pliki i alternatywne nazwy dodatków do jego mocy również sugerują, że Doktor miał mieć pochodzenie azjatyckie w pierwotnej fazie produkcji:
    • Niektóre z dodatków to:
      • Jadeitowy Amulet zamiast Popsuta Kaseta
      • Proca z Nanmu zamiast Klonowy Rycerz
      • Tygrysi Kieł zamiast Kaseta z wywiadem
  • Doktor wprowadził Szaleństwo jako nową mechanikę w grze, unikalną tylko dla niego.
  • Doktor jest pierwszym zabójcą mającym dwa tryby ataku.
  • Urządzenia na twarzy Doktora, które powodują, że jego oczy i usta są cały czas otwarte, są odwołaniem do filmu z 1971 roku Mechaniczna pomarańcza gdzie główny bohater poddaje się brutalnej psychoterapii leczącej go z przemocy i żądzy krwi.
  • Tło fabularne Doktora może być nawiązaniem do projektu MKUltra, ściśle tajnego projektu badawczego CIA, prowadzonego w latach 1951-1973, w którym badano możliwości stosowania nieetycznych metod przesłuchań i kontroli umysłu.
  • Memento Mori Doktora było pierwszym, w którym ocalały przez chwilę patrzył z perspektywy Doktora.
    • Przy użyciu dłoni, razi prądem ocalałego w głowę aż ten zginie.
  • Ocalały pod wpływem Szaleństwa, może usłyszeć szepty Bytu, które zazwyczaj słyszą Zabójcy używający umiejętności Szepty.
  • Doktor jest jednym z 3 Zabójców ze świecącymi oczami, pozostali to Widmo i Wieśniak.
  • Ze względu na techniczne limity, Iluzje Doktora przyjmowały za każdym razem inne opcje wyglądu Doktora.
    • Zostało to poprawione w aktualizacji 2.0.0, Iluzje przyjmują teraz wygląd taki jak ma Doktor.
  • Doktor wydaje z siebie upiorny śmiech za każdym razem gdy trafia ocalałego Terapią Szokową.
    • Śmiech ten słyszy również ocalały, który został oszukany przez Iluzję Palety.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Na Pole Statyczne w Trybie Leczenia mogą mieć wpływ umiejętności zmieniające Zasięg Terroru. Zwiększając Zasięg Terroru umiejętnościami Niepokój lub Bestialski dozorca oraz Dodatkami do Mocy, sprawisz, że więcej ocalałych będzie krzyczeć częściej w momencie gdy przemieszczasz się po mapie.
  • Chowając się w szafkach unikasz Szaleństwa Doktora. W ciasnych pomieszczeniach łatwiej uniknąć porażenia i zwiększania się poziomu Szaleństwa.
    • Będąc na skraju zasięgu terroru, przemieść się. Tym sposobem utrzymasz niski poziom Szaleństwa.
  • Jedną z halucynacji jest postać Doktora w Trybie Kary, pojawiająca się blisko ocalałych i wpatrzona w nich. Doktor widzi te postacie tak jakby były prawdziwym graczem, co również oznacza bliskość ocalałego. Co za tym idzie, Doktor może wykorzystać kierunek w jakim skierowana jest iluzja do namierzenia ofiary.
  • Doktor porusza się z taką samą prędkością jak Wiedźma i Łowczyni (4.4m/s) w Trybie Leczenia, szybciej natomiast (4.6m/s) gdy jest w Trybie Kary. Pamiętaj aby szybko się przełączyć, zaraz po odkryciu krzyku ocalałego.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

OCALALI
GS charSelect portrait.png Kate Denson HS charSelect portrait.png Adam Francis
ZABÓJCY
HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
A. Azarov Alex Andrew Smithson Matka Anny "Niespokojna dziewczyna" Archie MacMillan
"Zły człowiek" Benedict Baker "Katatoniczny chłopiec" Clyde Donna Dr. Sam Loomis
Drayton Sawyer Byt Evelyn Thompson Father Campbell Franklin Hardesty Harvey Kavanagh
Judith M. Myers Max Thompson Sr. Mary Jenner Murf Nubbins Sawyer Nurse Moris
Otto Stamper Patrick Spencer Philip Elliott Sally Hardesty Sujan Vigo
NIEUŻYWANE/SPEKULOWANE POSTACI
Aktor Sidney Prescott Nauczyciel