Doktor

Z Dead by Daylight Wiki
Mam trudności z utrzymaniem mojej mentalności. Każdy dzień, zmieniający świat dostarcza mi nowych prób. Człowiek ubrany w kitel lekarza wkroczył na moją drogę. Z daleka już go widziałam, chodził, szukał... Ale nie był ... normalny. Oczy i usta były w niepokojącym i przerażający sposób ukazane. Skąd się to wzięło? Nie ufam mu, wygląda na to, że chce przynieść ból, a nie ukojenie. Będę trzymać się z dala, to najmądrzejsza rzecz jaką mogę zrobić.
~ Nieznany (Przypuszczalnie Benedict Baker)
Doktor
DO charSelect portrait.png
Imię
Herman Carter
Alternatywne Imię:
"Mu Yi"
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Afroamerykanin
Lokacja
Instytut Pamięci Léry'ego
Moc
Iskra Cartera
Broń
Kij
Prędkość
115% | 4.6m/s (Kara)
Alternatywna prędkość
110% | 4.4m/s (Leczenie)
Zasieg Terroru
32 metry
Wzrost
Wysoki
Dodatek
Spark of Madness
Aktor głosowy
Alex Lin

Herman Carter, czyli Doktor, jest jednym z 17 Zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Jest on częścią dodatku CHAPTER IV: Spark Of Madness

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground DO.png

Doktor jest zabójcą wprowadzającym w obłęd, dzięki swej Mocy potrafi tworzyć Pole Statyczne wpływające na zachowanie ocalałych, powodując halucynacje i krzyki zdradzające ich pozycję.

Jego unikalne umiejętności, Przytłaczająca Obecność IconPerks overwhelmingPresence.png, Bestialska Obserwacja IconPerks monitorAndAbuse.pngi Przeciążenie IconPerks overcharge.png, zwiększają efektywność pościgu, wpływają na proces naprawy generatorów i utrudniają dostrzeżenie Doktora.

Jego zdolności opierają się na stwarzaniu problemów ocalałym. Sama jego postać powoduje strach i przerażenie.

Poziom trudności: Trudny

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

Herman wyróżniał się wielkim talentem w naukach psychologicznych i właśnie dlatego został wybrany na specjalny staż do neurologicznego programu przeprowadzanego w placówce w Illinois, zwianej pod nazwą "Instytut Pamięci Léry'ego", będącej w rzeczywistości tajną placówką CIA. To właśnie tutaj Herman poznał sławnego Dr. Otto Stapmera i pod jego wpływem zaczął stosować dziwne i coraz bardziej okrutne metody wydobywania informacji od więźniów znajdujących się w Instytucie, pełniącym także rolę tajnego więzienia i centrum reedukacji ówczesnych nemezis Stanów Zjednoczonych. Brak zahamowań w stosowaniu brutalnych terapii elektrowstrząsowych wywołało dramatyczne rezultaty i "zaowocowało" otrzymaniem kilku gróźb skierowanych do Administracji Bezpieczeństwa Narodowego.

Wraz z upływem lat, Herman stał się znany jako "Doktor" i nikt nigdy więcej nie zastanawiał się nad tym, czy ma on faktycznie certyfikat medyczny, ani co stało się z więźniami, którzy przekazali mu wszystkie cenne informacje. Tydzień po tym, gdy Instytut Pamięci Léry'ego przestał przekazywać jakiekolwiek informacje swoim przełożonym, odkryto prawdziwy horror. Cały personel, wszyscy pacjenci i więźniowie zostali odnalezieni martwi z urazami głowy. Wśród mnóstwa zmasakrowanych ciał odnaleziono także ciało Dr. Otto Stampera, ale nigdzie nie można było znaleźć jednego ciała - ciała należącego do Hermana "Doktora" Cartera.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Doktora. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są ich przyswajalne wersje:

  • Przytłaczająca Obecność - Poziom 30
  • Bestialska ObserwacjaPoziom 35
  • PrzeciążeniePoziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Drzewkach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
OverwhelmingPresence.gif
Przytłaczająca Obecność

Sama twoja obecność wywołuje wielki strach. Ocalali znajdujący się w zasięgu terroru cierpią z powodu niewydajności. Ocalali objęci działaniem umiejętności zużywają ładunki swoich przedmiotów 80/90/100 % szybciej.

„Cholera! Upuściłem gazę!”

Unikalna dla Doktora przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

MonitorAndAbuse.gif
Bestialska Obserwacja

Skrupulatność, drobiazgowość, brak litości w działaniu - tak można cię opisać. Kiedy prowadzisz pościg, twój zasięg terroru jest zwiększony o 8 m. Gdy nie prowadzisz pościgu, twój zasięg terroru zmniejsza się o 8 m, a twoje pole widzenia zwiększa się o //10° Bonusy do pola widzenia nie łączą się.

„Czas na terapię!.” — Doktor

Overcharge.gif
Przeciążenie

Napędza cię nienawiść do postępu. Przeciąż generator, wykonując na nim akcję Uszkodź generator. Ocalały, który przystąpi ponownie do naprawy generatora, będzie musiał zmierzyć się z średnio/znacznie/ogromnie trudnym testem umiejętności. Niezaliczenie testu spowoduje cofnięcie postępu naprawy o dodatkowe 3/4/5 %. Zaliczenie testu umiejętności nie zapewnia żadnego postępu, ale powstrzymuje wybuch generatora.

„To pułapka. Taka, w którą trzeba wejść.” — Doktor

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Kij[edytuj | edytuj kod]

DO Stick01.png

Kij pokryty kolcami jest podstawową bronią Doktora. Przedmiot który karze, jeśli metody leczenia zawiodły.

  • W Trybie Kary, broń trzymana jest oburącz.
  • W trakcie wykonywania Memento Mori, wkłada broń za pasek.

Moc: Iskra Cartera[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers cartersSpark.png

To błogosławieństwo czy klątwa? Byt rozpalił zdeprawowaną i niewyczerpaną iskrę w sercu Doktora. Wspomniana iskra pozwala generować "elektrowstrząsowy atak"; zabójca może używać tego ataku wedle swojej woli. Podstępna "terapia" Doktora uszkadza umysły tych, którzy mieli z nią styczność. Ofiary zszokowane skażoną iskrą zaczynają tracić zdrowe zmysły i z każdym powtórnym porażeniem popadają nieuchronnie w szaleństwo.

  • Zmiana trybu: Tryb Kary jest używany po to, aby ranić ocalałych. Tryb Leczenia pozwala na użycie umiejętności Pola Statycznego i Terapii Szokowej.
  • Pole Statyczne: Będąc w Trybie Leczenia tworzysz Pole Statyczne tak rozległe, jak rozległy jest zasięg terroru zabójcy; zwiększasz tym samym szaleństwo ocalałych - im bliżej Doktora się znajdują, tym większe staje się ich szaleństwo.
  • Terapia Szokowa: Gdy znajdujesz się w Trybie Leczenia, możesz naładować i uwolnić atak zwany Terapią Szokową, który znacznie zwiększa szaleństwo ocalałych.
  • Szaleństwo poziomu I: Powoduje, że ocalali krzyczą, zdradzając swoją pozycję Doktorowi.
  • Szaleństwo poziomu II: Wszystkie efekty Poziomu I. Sprawia, że ocalali doświadczają halucynacji.
  • Szaleństwo poziomu III: Wszystkie efekty Poziomu II. Halucynacje stają się bardziej intensywne i umożliwiają odczytywanie iluzorycznych aur. Ocalali regularnie krzyczą, zdradzając swoją pozycję Doktorowi. Ocalali nie mogą leczyć, naprawiać, sabotować, oczyszczać, dopóki Się Z Tego Nie Otrząsną.
  • Więcej udręk jest dostępnych w dodatkach.
  • Podczas Trybu Kary, Doktor porusza się ze swoją normalną prędkością i może oddać uderzenie bronią, aby zranić Ocalałych.
  • Podczas Trybu Leczenia, każdy ocalały który znajduje się skryty w szafie nie jest osiągalny dla pola statycznego wytwarzanego przez Doktora.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Add-ons: Carter's Spark (Doctor)

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 3 osiągnięcia związane z Doktorem.

Szablon:Achievement TableSzablon:Achievement TableSzablon:Achievement Table
Icon Name Description

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowy wygląd jest dostępny w sekcji Doktora w artykule Sklep.

Do ubioru Doktora należą:

Głowa Tors Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiony Kij (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawiony Fartuch Doktora (Tors)
  • Prestiż III - Zakrwawiony Herman Carter (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Doktor jest obecnie częścią jednego rozszerzenia:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Terapia Szokowa domyślnie ma zasięg Szablon:Clr.
  • Pliki gry sugerują, że pierwotnie miał być nazwany "Mu Yi".
    • Japoński i koreański zwrot "mu" (kolejno 無 lub 무; "wú" (无) w języku chińskim) oznacza "nie mieć; bez" i jest kluczowym słowem w buddyźmie, szczególnie w nurcie Zen.
    • W Konfucjaniźmie, zwrot Yi (義) oznacza "sprawiedliwość, prawość, znaczenie", moralne określenie czynienia dobra.
    • Razem, niedoszłe nazwisko Cartera składa się w "bez sprawiedliwości" lub "bez znaczenia".
  • Inne pliki i alternatywne nazwy dodatków do jego mocy również sugerują, że Doktor miał mieć pochodzenie azjatyckie w pierwotnej fazie produkcji:
    • Niektóre z dodatków to:
      • Jadeitowy Amulet zamiast Popsuta Kaseta
      • Proca z Nanmu zamiast Klonowy Rycerz
      • Tygrysi Kieł zamiast Kaseta z wywiadem
  • Doktor wprowadził Szaleństwo jako nową mechanikę w grze, unikalną tylko dla niego.
  • Doktor jest pierwszym zabójcą mającym dwa tryby ataku.
  • Urządzenia na twarzy Doktora, które powodują, że jego oczy i usta są cały czas otwarte, są odwołaniem do filmu z 1971 roku Mechaniczna pomarańcza gdzie główny bohater poddaje się brutalnej psychoterapii leczącej go z przemocy i żądzy krwi.
  • Tło fabularne Doktora może być nawiązaniem do projektu MKUltra, ściśle tajnego projektu badawczego CIA, prowadzonego w latach 1951-1973, w którym badano możliwości stosowania nieetycznych metod przesłuchań i kontroli umysłu.
  • Memento Mori Doktora było pierwszym, w którym ocalały przez chwilę patrzył z perspektywy Doktora.
    • Przy użyciu dłoni, razi prądem ocalałego w głowę aż ten zginie.
  • Ocalały pod wpływem Szaleństwa, może usłyszeć szepty Bytu, które zazwyczaj słyszą Zabójcy używający umiejętności Szepty.
  • Doktor jest jednym z 3 Zabójców ze świecącymi oczami, pozostali to Widmo i Wieśniak.
  • Ze względu na techniczne limity, Iluzje Doktora przyjmowały za każdym razem inne opcje wyglądu Doktora.
    • Zostało to poprawione w aktualizacji 2.0.0, Iluzje przyjmują teraz wygląd taki jak ma Doktor.
  • Doktor wydaje z siebie upiorny śmiech za każdym razem gdy trafia ocalałego Terapią Szokową.
    • Śmiech ten słyszy również ocalały, który został oszukany przez Iluzję Palety.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Na Pole Statyczne w Trybie Leczenia mogą mieć wpływ umiejętności zmieniające Zasięg Terroru. Zwiększając Zasięg Terroru umiejętnościami Niepokój lub Bestialski dozorca oraz Dodatkami do Mocy, sprawisz, że więcej ocalałych będzie krzyczeć częściej w momencie gdy przemieszczasz się po mapie.
  • Chowając się w szafkach unikasz Szaleństwa Doktora. W ciasnych pomieszczeniach łatwiej uniknąć porażenia i zwiększania się poziomu Szaleństwa.
    • Będąc na skraju zasięgu terroru, przemieść się. Tym sposobem utrzymasz niski poziom Szaleństwa.
  • Jedną z halucynacji jest postać Doktora w Trybie Kary, pojawiająca się blisko ocalałych i wpatrzona w nich. Doktor widzi te postacie tak jakby były prawdziwym graczem, co również oznacza bliskość ocalałego. Co za tym idzie, Doktor może wykorzystać kierunek w jakim skierowana jest iluzja do namierzenia ofiary.
  • Doktor porusza się z taką samą prędkością jak Wiedźma i Łowczyni (4.4m/s) w Trybie Leczenia, szybciej natomiast (4.6m/s) gdy jest w Trybie Kary. Pamiętaj aby szybko się przełączyć, zaraz po odkryciu krzyku ocalałego.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Characters