Jeff Johansen

Z Dead by Daylight Wiki
Jeff Johansen
KS charSelect portrait.png
Płeć
Mężczyzna
Rola
Cichy artysta
Narodowość
Kanadyjska z norweskimi korzeniami
Aktor głosowy
Filip Ivanovic

Jeff Johansen jest jednym z 17 Ocalałych w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Zaprezentowany został w dodatku CHAPTER X: Darkness Among Us.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Cichy artysta nieugięty w obliczu największych trudności.

Jego przyswajalne umiejętności: Przełamanie IconPerks breakdown.png, Druga pomoc IconPerks aftercare.png i Zakłócenie IconPerks distortion.png, dają mu obserwacyjną przewagę i pomagają ukryć się przed zabójcą.

Poziom trudności: Średni

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground KS.png

Jeff Johansen urodził się i wychował w Ormond, w prowincji Alberta. Był jedynakiem i cichym dzieckiem stroniącym od tłumów. W liceum jego lękliwy charakter był brany za nieśmiałość, którą zasłaniał twardą i stoicką postawą, odstraszającą nie tylko szkolnych prześladowców, ale też nauczycieli. W domu rozwijał swoją pasję do heavy metalu i zaczął zbierać płyty winylowe. Pobudzające wyobraźnię symbole na okładkach płyt zainspirowały go do stworzenia własnej sztuki, co pomogło mu przetrwać nieustanne kłótnie rodziców.

Aby uciec od coraz częstszych awantur w domu, Jeff rozpoczął pracę w sklepie z filmami. Rzadko kto tam zaglądał, więc chłopak mógł poświęcić dużo czasu na rysowanie. Jeden ze stałych nocnych klientów zauważył rysunki i poprosił Jeffa o wykonanie grafiki dla jego grupy z siedzibą w porzuconej chacie na Mount Ormond. Jeff podjął wyzwanie i namalował duży mural z napisem "Legion", składającym się z rozlanych, krwawych liter. Za swoją ciężką pracę dostał 50 dolarów i 12-pak piwa. Było to jego pierwsze płatne zlecenie, krok do przodu, z którego mógł być dumny.

Gdy jego rodzice się rozwiedli, Jeff zmuszony był zamieszkać z matką w Winkler, w prowincji Manitoba, daleko od rodzinnego miasta oraz od ojca. W Winkler Jeff stał się jeszcze bardziej zamknięty, jednak nie porzucił sztuki i muzyki. Wybawienie przyszło krótko po tym, jak ukończył liceum i zaczął pracować w lokalnym barze z muzyką na żywo. Załapał się do pracy jako technik zespołu i opuścił Winkler.

Kilka lat później Jeff został ranny w bójce podczas koncertu. Lekarz powiedział mu, że może częściowo stracić wzrok, i poprosił, aby został w mieście na obserwację. Był to dla Jeffa trudny czas i skłonił go do przewartościowania priorytetów.

Rozpoczął naukę w szkole artystycznej. Stopniowo odzyskiwał sprawność widzenia, ale wciąż musiał być ostrożny. Ukończył kilka kursów i eksperymentował z wieloma środkami przekazu, aż w końcu wybrał malarstwo olejne i sztukę cyfrową, która zagwarantowała mu płatne staże. Zaczął pracę za biurkiem i odnalazł się w projektowaniu etykiet dla minibrowarów. Prowadził proste i spokojne życie: warzył piwo, adoptował psa ze schroniska, projektował tatuaże i okładki albumów dla zespołów, które lubił. Aż do pewnego poranka, gdy otrzymał telefon z informacją, że jego ojciec zmarł, pozostawiając kilka niezałatwionych spraw.

Jeff pojechał do Ormond. Gdy dotarł do domu zmarłego ojca, poczuł przypływ nostalgii. W środku znalazł stary pokrowiec na gitarę, stał tam oparty o ścianę. Wewnątrz znajdował się czarny, klasyczny model z karteczką, na której widniał napis "Dla mojego syna".

Jeff został w mieście dłużej, niż planował, wspominając dzieciństwo. Przejeżdżając obok swojego dawnego liceum, przypomniał sobie mural, który namalował na Mount Ormond. Kupił 12-pak i pojechał do domku letniskowego.

Po kilku tygodniach bez żadnych wieści od Jeffa jego współpracownicy uznali, że przerosła go żałoba po stracie ojca. Sąsiad miał dość opieki nad jego psem, który z każdym dniem stawał się coraz bardziej niespokojny. Zwierzak znów trafił na ulicę i pobłądził, szukając znajomego, słodowego zapachu Jeffa.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Jeffa. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Przełamanie - Poziom 30
  • Druga pomoc - Poziom 35
  • Zakłócenie - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych ocalałych.

Ikona Nazwa Opis
Breakdown.gif
Przełamanie

Za każdym razem, kiedy uciekniesz z haka lub ktoś cię z niego uratuje, hak się łamie i aura zabójcy jest dla ciebie widoczna przez 4/5/6 sekund.

Unikalna dla Jeffa Johansena przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Aftercare.gif
Druga pomoc

Między tobą a 1/2/3 ocalałym(i) tworzy się więź. Dotyczy to ocalałych:

  • uratowanych z haka lub tych, którzy uratowali z haka ciebie;
  • uzdrowionych lub tych, którzy uzdrowili ciebie.

Możesz nawiązać więź z maksymalnie 1/2/3 ocalałym(i). Nowe więzi nie zastąpią istniejących, dopóki te nie zostaną usunięte. Jeśli zabójca złapie cię na hak, wszystkie twoje więzi z innymi ocalałymi zostaną usunięte.

Distortion.gif
Zakłócenie

Zaczynasz rozgrywkę z 3 Żetonami.

Gdy twoja aura ma zostać ujawniona zabójcy, umiejętność aktywuje się i żeton zostaje wykorzystany.

Przez następne 6/8/10 sekund (gdy umiejętność jest aktywna) twoja aura oraz czerwone zarysowania nie będą widoczne dla zabójcy.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Artykuł główny: Osiągnięcia

Dostępne jest tylko jedno osiągnięcie dla Jeff Johansen.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptJeff.jpg
Jeff - Ekspert Grając jako Jeff, ucieknij korzystając z jego 3 unikalnych umiejętności; uczyń to podczas publicznej rozgrywki.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Do ubioru Jeffa należą:

Głowa Tors Nogi

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Bloody Jacket (Tors)
  • Prestiż II - Bloody Jeans (Nogi)
  • Prestiż III - Bloody Jeff (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Jeff jest obecnie częścią 1 rozszerzenia do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

CHAPTER X: Darkness Among Us

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher