Kanibal

Z Dead by Daylight Wiki
Od dawien dawna przedmiotem dyskusji jest, czy Zabójcy dopuszczają się swych haniebnych czynów przez wpływ ich spaczonych umysłów, czy też są zmuszani do nich przez czynniki zewnętrzne. Ale dla jednego zabójcy natura i wychowanie są ze sobą nierozerwalnie związane. Leatherface zabija nie dlatego, żeby narzucić innym swoją wolę, zaspokoić cielesne potrzeby, czy nawet wyciszyć głosy w głowie. Zabija, bo się boi. Boi się, że inni go skrzywdzą; boi się, że zawiedzie rodzinę, boi się, że ich wspólna potrzeba jedzenia ludzkiego mięsa zostanie odkryta.
~ Nieznany, (prawdopodobnie Benedict Baker)
Kanibal
CA charSelect portrait.png
Imię
Bubba "Junior" Sawyer
Alternatywne Imię:
"Leatherface"
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Amerykańska
Moc
Piła łańcuchowa Bubby
Broń
Młot kowalski
Prędkość
115% | 4.6m/s
Zasieg Terroru
32 metry
Wzrost
Wysoki
Dodatek
LEATHERFACE™
Aktor głosowy
Filip Ivanovic

Bubba "Junior" Sawyer, ps. "Kanibal" jest jednym z 15 Zabójców w  Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Jest on częścią dodatku PARAGRAPH II: LEATHERFACE™.

Pochodzi z serii filmowych horrorów "Teksańska masakra piłą mechaniczną"

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Kanibal dzierży piłę łańcuchową, a dzięki swojej Mocy może wpadać w szał powalając każdego ocalałego na swej drodze.

Jego umiejętności Nokaut IconPerks knockOut.png, Barbecue i chilli IconPerks barbecueAndChilli.png oraz Pozostałość Franklina IconPerks franklinsDemise.png, są pomocne w lokalizowaniu ocalałych i wytrącaniu im z rąk przedmiotów.

Jego zdolności oscylują wokół nieświadomości. Nikt nie wie gdzie kto jest, a w szczególności gdzie jest Kanibal. Nie jesteś świadomy jego obecności dopóki piła mechaniczna nie rozpłata ci kręgosłupa.

Poziom trudności: Łatwy

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground CA.png

Ludzkość od zawsze zastanawiała się nad tym, czy zabójcy dokonują haniebnych czynów za sprawą wewnętrznej, psychicznej potrzeby, czy są do tego zmuszani przez kogoś innego. Jest to jeden z najstarszych przedmiotów dyskusji. Istnieje jednak zabójca, który łączy w sobie dwa wspomniane wcześniej elementy.

Leatherface zabija nie dlatego, że pragnie wyżywać się na innych, zaspokoić swoje popędy albo uciszyć głosy w udręczonym umyśle. Zabija, ponieważ się boi. Boi się, że inni go zranią, że jego rodzina się na nim zawiedzie, że ich chęć jedzenia ludzkiego mięsa zostanie odkryta.

Jego postępowaniem kieruje rodzina. Rodzina, która go kocha. Tylko ona się dla niego liczy. Osoby z zewnątrz są zagrożeniem, a zagrożenie trzeba unicestwić.

Weźmy za przykład małe dzieci, które weszły nieproszone do jego domu. Weszły bezczelnie, jakby wchodziły do siebie. Myszkowały w nim po to, by wygrzebać rodzinne sekrety, nie ma co ku temu wątpliwości. Leatherface poradził sobie z nimi, ochronił swoją rodzinę, postąpił tak, jak go nauczono.

Nie jest jedynie obrońcą. Pełni wiele ról, a każda rola ma własną twarz. Podaje obiady, opiekuje się rodziną, przebiera się, gdy rodzina spożywa posiłek. Kiedyś opiekowali się nim Dziadzio i Babunia. Opiekowali się także jego rodzeństwem, ale Dziadzio jest już zbyt stary, więc jego obowiązki przejęli bracia. Rodzina jest dla niego wszystkim. Ostoją i bezpieczeństwem.

Mimo tego, że zrobił wszystko, co w jego mocy, jeden z dzieciaków uciekł. Próbował ją powstrzymać, goniąc za nią ile sił w nogach, ale pomógł jej ktoś z zewnątrz - kierowca ciężarówki. Zły kierowca zabił jego brata, przejechał po nim, jakby był oposem. Leatherface wyskoczył w jego kierunku z piłą mechaniczną, przepełniony furią i pragnieniem zemsty, lecz kierowca był zbyt szybki. Powalił Leatherface'a na bok i wykorzystał jego własną piłę przeciwko niemu.

Gdy oglądał odjeżdżających przybyszów, gniew, ból i cierpienie połączyło się z zaniepokojeniem. Obawiał się o przyszłość swojej rodziny. Nie ulega wątpliwości, że bluźnierczy przybysze wróciliby z policją, a ta zabrałaby jego braci i Dziadzia. Co by bez nich począł? Co by począł bez ich poleceń? Uschnąłby niczym roślinka pozbawiona życiodajnej wody.

Gdy jego świat się zawalił, Leatherface wirował w kółko, wymachując piłą na wszystkie strony, próbując walczyć z niezliczoną ilością zagrożeń, które go otaczały.

Później ogarnęło go kolejne uczucie. Przepełzło po jego skórze niczym lodowaty dreszcz. Zdał sobie sprawę, że nie liczy się to, co mogą mu zrobić obcy, gdyż istniało coś gorszego, coś większego, coś, co żyło w cieniu. Napełnił go strach, jakiego nigdy wcześniej nie czuł. Był jednak kojący, podobny do tego, który czuł obcując z rodziną. Strach przed tym, aby ich nie zawieść.

Znalazł się w miejscu, które było znajome, lecz jednocześnie nieznane i od razu wiedział, co musi zrobić. Nie mógł pozwolić sobie na porażkę podobną do tej, jaką była utrata rodziny. Nikt nie powstrzyma go przed osiągnięciem celu, a już na pewno nie obcy ludzie z zewnątrz. Zrobi wszystko, by pokonać przeszkody na swojej drodze. Nie bacząc na zagrożenie, nie bacząc na krzyki. Uciszy świat. Uciszy go i sprawi, że pozostanie na świecie tylko jeden dźwięk - złowrogie wycie metalowych zębów piły.

Niech przyjdą.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Kanibala. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Nokaut - Poziom 30
  • Barbecue i chilli - Poziom 35
  • Pozostałość Franklina - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych zabójców.

Icon Name Description
KnockOut.gif
Nokaut

Twoje brutalne ataki wywołują u ofiar poważne obrażenia, sprawiając, że nie są one w stanie wołać o pomoc. Aura powalonego ocalałego staje się niewidoczna dla innych ocalałych, jeśli ci znajdują się w odległości większej niż 32/24/16 metrów od powalonego sojusznika.

"Wygląda na to, że ten pistolet na nic się już nie przyda. Nie szkodzi. Możemy sobie poradzić starym sposobem... młotkiem kowalskim. To znacznie lepszy sposób, bo sprawia, że szybciej umierają." — Nubbins Sawyer

Unikalna dla Kanibala przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

BarbecueAndChilli.gif
Barbecue i chilli

Głęboka więź z Bytem odblokowuje możliwość dostrzegania aury. Gdy powiesisz ocalałego, Byt ujawni ci aury wszystkich pozostałych ocalałych znajdujących się w odległości większej niż 52/46/40 metrów od haka. Będą one widoczne przez 4 sekundy licząc od momentu powieszenia ocalałego.

  • Za każdym razem, gdy powiesisz ocalałego po raz pierwszy na haku, otrzymasz bonus w postaci 15/20/25 % dodatkowych Punktów Krwi we wszystkich kategoriach. Bonusowe punkty są przyznawane po zakończeniu rozgrywki.

"Nie potrafię nie czerpać przyjemności z zabijania. Istnieją rzeczy, które po prostu musisz robić. Nie oznacza to od razu, że musisz je lubić." — Drayton Sawyer

FranklinsDemise.gif
Pozostałość Franklina

Twoje okrutne ataki powodują, że ocalali upuszczają dzierżone przez siebie przedmioty. Upuszczony przedmiot ulega uszkodzeniu tracąc 0/5/10 % bazowych ładunków.

"Sally, słyszę coś. Zatrzymaj się." — Franklin Hardesty

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Młot kowalski[edytuj | edytuj kod]

CA W01.png

Młot kowalski jest podstawową bronią Kanibala. Może i jest staromodny, ale wciąż stanowi idealne narzędzie do uboju bydła.

  • Kiedy młot uderzy ocalałego, Kanibal strząśnie resztki krwi ze swej broni.
  • Podczas wykonywania Memento Mori, Leatherface za pierwszym razem uderza ocalałego w głowę za pomocą młotka,a później przecina go za pomocą piły mechanicznej.

Moc: Piła łańcuchowa Bubby[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers bubbasChainsaw.png

Niezwykle potężna i ciężka piła łańcuchowa, która wgryzła swe zęby w niezliczoną liczbę ofiar. Idealny prezent urodzinowy dla Kanibala.

  • Wykonaj czasowy, rozległy atak poprzez aktywację mocy.
  • Możliwe jest trafienie wielu celów jednocześnie.
  • Wpadanie na obiekty sprawia, że Kanibal wchodzi w stan furii, która zadaje obrażenia wszystkim ocalałym w pobliżu.
  • Automatycznie wprowadza ofiary w stan agonii po trafieniu w cel.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Rzadkość Opis
FulliconAddon vegetableOil.png
Olej warzywny
Pospolity
Zjełczały olej pełniący funkcję kiepskiego środka nawilżającego.
  • Nieznacznie zmniejsza czas potrzebny do ponownego użycia piły łańcuchowej.
FulliconAddon sparkPlug.png
Świeca zapłonowa
Pospolity
Czysta świeca zapłonowa do piły łańcuchowej.
  • Nieznacznie zmniejsza czas potrzebny do uruchomienia piły łańcuchowej.
FulliconAddon chainsawFile.png
Pilnik do piły łańcuchowej
Pospolity
Pilnik, którego przeznaczeniem jest pogłębianie łańcuchów piły mechanicznej.
  • Nieznacznie zmniejsza głośność uruchomionej piły łańcuchowej.
FulliconAddon speedLimiter.png
Ogranicznik prędkości
Niepospolity
Piła łańcuchowa:

Mechaniczne urządzenie służące do ograniczania ilości paliwa, jakie może zostać wlane "na raz" do małych silników, dzięki temu silnik działa ze stałą, bezpieczną prędkością.

  • Udany atak piłą łańcuchową nie wprowadza ocalałego w stan agonii.
  • Otrzymujesz 50 % więcej Punktów Krwi za akcje powiązane z używaniem piły łańcuchowej.

Piła łańcuchowa Bubby: Mechaniczne urządzenie służące do ograniczania ilości paliwa, jakie może zostać wlane "na raz" do małych silników, dzięki temu silnik działa ze stałą, bezpieczną prędkością.

FulliconAddon shopLubricant.png
Sklepowy smar
Niepospolity
Olej stworzony specjalnie do piły mechanicznej. Specjalny dodatek zapobiega wyciekaniu oleju.
  • Średnio zmniejsza czas potrzebny do ponownego użycia piły łańcuchowej.
FulliconAddon primerBulb.png
Pompa paliwowa
Niepospolity
Pompuje więcej gazu w układzie zapłonowym, aby zapewnić szybki i potężny start urządzenia.
FulliconAddon longGuideBar.png
Długie ostrze
Niepospolity
Solidny żelazny pręt zastępczy do długich łańcuchów.
  • Nieznacznie zwiększa zasięg ataku piłą łańcuchową.
FulliconAddon knifeScratches.png
Zarysowania od noża
Niepospolity
Zarysowania od płonącego ostrza. Pokrywają niemal całą piłę łańcuchową. Wspomnienia bolesnych karceń wypełniają posiadacza strachem przed porażką.
  • Nieznacznie zwiększa prędkość uruchomionej piły łańcuchowej.
  • Nieznacznie zmniejsza szybkość uruchamiania piły łańcuchowej.
FulliconAddon homemadeMuffler.png
Tłumik domowej roboty
Niepospolity
Prosty system wydechowy wykonany z czarnych rur gazowych.
  • Średnio zmniejsza głośność uruchomionej piły łańcuchowej.
FulliconAddon grislyChains.png
Przerażający łańcuch
Niepospolity
Łańcuch piły łańcuchowej z wyjątkowo mocnymi zębami do frezarki, które dotkliwie ranią ofiary i sprawiają, że pozostają one okaleczone nawet wtedy, gdy zostaną opatrzone przez innych.
  • Średnio zmniejsza prędkość reperowania silników przez ocalałych trafionych uprzednio piłą łańcuchową.
FulliconAddon depthGaugeRake.png
Miernik głębokości pochylenia
Niepospolity
Narzędzie, które zwiększa kąt miernika głębokości. Sprawia, że łańcuch mocniej "wgryza się" w drewno.
  • Średnio zmniejsza czas trwania oszołomienia po uderzeniu ocalałego lub trafieniu piłą łańcuchową w obiekt.
FulliconAddon chilli.png
Chilli
Niepospolity
Duża miska pikantnego chilli, która sprawi, że poczujesz się niczym nowo narodzony.
  • Średnio zwiększa przyspieszenie piły mechanicznej.

"Mam tu trochę wybornego barbecue!" — Drayton Sawyer

FulliconAddon theGrease.png
Smar
Rzadki
Gęsty, żółtawy płyn wytworzony przez rodzinę Sawyer. Używany był do smarowania różnorakich obiektów i przedmiotów znajdujących się na terenie rezydencji.
  • Znacząco zmniejsza czas potrzebny do ponownego użycia piły łańcuchowej.
  • Nieznacznie zwiększa szybkość uruchamiania piły łańcuchowej.
FulliconAddon theBeastsMarks.png
Znaki bestii
Rzadki
Szczerbate znaki pokrywające piłę łańcuchową. Stanowią coś w rodzaju kary wymierzonej przez mroczną bestię żyjącą we mgle. Wspomnienia bolesnych karceń wypełniają posiadacza strachem przed porażką.
  • Średnio zwiększa prędkość uruchomionej piły łańcuchowej.
FulliconAddon rustedChains.png
Zardzewiały łańcuch
Rzadki
Łańcuch pokryty skorupiastą i zwiewną rdzą, która sprawia, że rany stają się bardzo trudne do wyleczenia.
  • Na trafione piłą łańcuchową ofiary nakładany jest efekt Zmasakrowany. Efekt trwa przez 120 sekund licząc od momentu nałożenia.
FulliconAddon lightChassis.png
Lekka rama
Rzadki
Lekka, wytrzymała rama piły łańcuchowej z krótszą prowadnicą. Ułatwia panowanie nad piłą mechaniczną.
  • Znacząco zmniejsza czas trwania oszołomienia po uderzeniu lub trafieniu piłą łańcuchową w obiekt.
FulliconAddon carburettorTuningGuide.png
Poradnik podkręcania gaźnika
Rzadki
Prymitywny rysunek pełniący rolę instruktarza, wyjaśniający jak odpowiednio wyregulować i dostroić gaźnik.
  • Średnio zwiększa szybkość uruchamiania piły łańcuchowej.
  • Nieznacznie skraca czas potrzebny do ponownego użycia piły łańcuchowej.
  • Nieznacznie zmniejsza czas trwania oszołomienia po uderzeniu lub trafieniu piłą łańcuchową w obiekt.
FulliconAddon begrimedChains.png
Splamiony łańcuch
Bardzo Rzadki
Łańcuch poplamiony niebezpieczną substancją, wpływającą na każdego, kto miał z nią kontakt.
  • Średnio zmniejsza prędkość naprawiania generatorów przez ofiary trafione wcześniej piłą łańcuchową.
FulliconAddon award-winningChilli.png
Wielokrotnie nagradzane chili
Bardzo Rzadki
Duża miska pikantnego chili. Stała się sławna dzięki wybornemu mięsu.
  • Ogromnie zwiększa przyspieszenie piły mechanicznej.
  • Znacznie zwiększa czas trwania oszołomienia po uderzeniu lub trafieniu piłą łańcuchową w obiekt.

"Sekret tkwi w mięsie." — Drayton Sawyer

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Artykuł główny: Osiągnięcia

Aktualnie są 2 osiągnięcia związane z Kanibalem.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptCannibal.jpg
Kanibal - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Kanibalem, używając podczas rozgrywki wyłącznie jego trzech unikalnych umiejętności.
Ach butcherin.jpg
Rzeźnik Grając Kanibalem, przepiłuj łącznie 100 ocalałych.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Unikalne dla Kanibala są 4 domyślnie zablokowane opcje zmiany wyglądu bazujące na czterech różnych ocalałych: Dwight Fairfield, Meg Thomas, Claudette Morel i Jake Park. Odblokowują się po ofiarowaniu na haku każdego z tych ocalałych 25 razy.

Do ubioru Kanibala należą:

Głowa Tors Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiony Młot Kowalski (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawiony Rzeźnik (Tors)
  • Prestiż III - Zakrwawiony Leatherface (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Kanibal jest obecnie częścią jednego rozszerzenia:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowe informacje o postaci Bubba "Junior" Sawyer z serii filmów Teksańska masakra piłą mechaniczną, można uzyskać w tym artykule
  • Leatherface oryginalnie pochodzi z filmu z 1974 roku Teksańska masakra piłą mechaniczną, w kórym jego nazwisko brzmi właśnie Bubba "Junior" Sawyer.
    • W kolejnych częściach, prawdziwe imiona Leatherface'a to: Jedidiah "Jed" Sawyer lub Thomas Hewitt, zależą one on aktualnej linii czasowej w filmach.
  • Kanibal był czwartą z kolei licencjonowaną postacią w Dead by Daylight.
  • Pierwotnie na Leatherface z filmów wzorowany był Wieśniak, co tłumaczy ich podobieństwa w wyglądzie i zachowaniu.
  • Świnia jest jednym z 9 Zabójców nie posiadających świecących oczu. Pozostali to Traper, Pielęgniarka, Kształt, Wiedźma, Łowczyni, Koszmar, Świnia i Klaun.
  • Kanibal jest jednym z trzech zabójców potrafiących wprowadzić ocalałego w stan agonii jednym ciosem bez użycia umiejętności czy dodatków do mocy. Pozostali dwaj to Wieśniak i Kształt.
  • Będąc w stanie furii, prędkość Kanibala spada do poziomu podobnego jaki ma Pielęgniarka po wykonaniu przeskoku.
  • Memento Mori Kanibala było pierwszym podczas wykonywania którego ocalały próbuje się podnieść.
  • Kanibal jest czwartym z kolei zabójcą noszącym maskę.
  • Z pośród wszystkich pozostałych zabójców Kanibal najbardziej przypomina człowieka, ze względu na to że jego ciało nie posiada żadnych nienaturalnych cech.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Z uruchomioną piłą, Kanibal staje się wolniejszy od ocalałych, używaj jej tylko będąc blisko.
  • Wpadając na przeszkody, oszołomienie trwa bardzo długo.
  • Jeśli ocalały spróbuje uniknąć szarży z piłą chowając się w szafce, po prostu na nią wpadnij. Ocalały wychodząc zostanie powalony przez piłę, a jeśli spróbuje przeczekać, wciąż łatwo go złapać.
  • Używaj piły przy akcjach ratowania z haka, gdy ocalały ściąga innego z haka uruchom piłę i zaatakuj obydwu ocalałych w momencie gdy jeden zdejmuje drugiego.
  • Szarża piłą daje najlepsze efekty przy ratowaniu z piwnicy.
  • Staraj się używać piły na otwartym terenie, gdyż w przypadku gęsto usianych przeszkód, bardzo łatwo na nie wpaść.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher