Czarny Właz

Z Dead by Daylight Wiki
(Przekierowano z Klapa)
Ten właz, który znalazłem, zbija mnie z tropu. Kiedy byłem świadkiem tego, że ostatni ocalał, będąc ponownie ofiarą strasznego haka, natknąłem się na niego, gdy powoli wycofywałem się. W końcu znalazłem dziurkę od klucza. Ostatkiem mych sił otworzyłem go, wszedłem do jego tuneli i jakoś znalazłem drogę do ogniska. Teraz siedzę tutaj, kontemplując jego cel. Czy nadzieja jest ważniejsza dla Jednostki, niż myślałem? Czy ten właz to tylko przyjemność, którą dajesz psu jako zachętę? Na razie biorę, co mogę
~ Nieznany (prawdopodobnie Benedict Baker)

Czarny Właz, potocznie i powszechnie znany jako Klapa, jest jednym z dwóch potencjalnych sposobów ucieczek Ocalałych z próby w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Dostępność[edytuj | edytuj kod]

Czarny Właz otworzy się automatycznie, gdy w próbie pozostanie jedyny pozostały przy życiu Ocalały (pozostali Ocalali muszą zostać zabici (Memento Mori), poświęceni, muszą się rozłączyć lub po prostu uciec przez Bramę), a podczas rozgrywki zostanie naprawiona odpowiednia ilość generatorów.

Zamkniętą Klapę można otworzyć za pomocą Klucza.

Klucz[edytuj | edytuj kod]

IconHelpLoading hatch.png

Monotonny Klucz oraz Kościany Klucz mogą zostać użyte do otworzenia Klapy nawet wtedy, kiedy w próbie jest jeszcze kilku Ocalałych. Pozostanie ona otwarta przez 30 sekund- w tym czasie każdy Ocalały może skorzystać z Włazu i przez niego uciec.

Jeśli do klucza zostanie dołączony dodatek Mętne szkło, ochroni on przedmiot i zamiast klucza zostanie zużyty dodatek- po ucieczce klucz automatycznie przejdzie z powrotem do ekwipunku gracza.

Klucz jest potrzebny do odblokowania osiągnięcia ,,Gdzie oni są?!?", które polega na ucieczce przez Właz wszystkich czterech Ocalałych.

Miejsce pojawienia się[edytuj | edytuj kod]

Właz pojawia się w losowo wybranej lokalizacji na mapie na samym początku próby i dopóty pozostaje niewidoczny dla Ocalałych i Zabójcy, dopóki nie spełnione zostaną określone wymagania, które uczynią go dla wszystkich widzialnym i tym samym umożliwią interakcję z Włazem.

Widoczną Klapę można wyśledzić za pomocą Tęczowej mapy lub zwykłej Mapy z dołączonym Jedwabnym czarnym sznurem. Jeżeli do Mapy nie został dołączony jeszcze Kryształowy koralik, przedmiot ten będzie ukazywać aurę obiektów (w tym Włazu) jedynie posiadaczowi.

Dźwięk[edytuj | edytuj kod]

Właz po otwarciu wydaje głośny, charakterystyczny szum. Pozwala to Ocalałemu (a także Zabójcy) na zlokalizowanie go. Poniższy plik przedstawia całą sekwencję zachowań Włazu podczas próby:

Widzialność[edytuj | edytuj kod]

Klapa staje się widoczna, kiedy liczba naprawionych generatorów przekroczy liczbę żywych Ocalałych o 1. W związku z tym, możemy wyróżnić 4 scenariusze:

  • Czterej Ocalali: 5 naprawionych generatorów,
  • Trzej Ocalali: 4 naprawione generatory,
  • Dwaj Ocalali: 3 naprawione generatory,
  • Jeden Ocalały: Nie potrzeba żadnych generatorów

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nazwa ,,Black Locks" pochodzi z wczesnych wersji gry, kiedy mechanizm Włazu nie został jeszcze stworzony, ale za to w Mapach pojawiło się kilka bugów, nazwanych przez deweloperów właśnie ,,Black Locks" (tłumaczonymi w tym przypadku jako ,,Czarne Blokady").
  • Podczas jednego ze swoich cotygodniowych strumieni, deweloperzy ujawnili informację, że Czarny Właz ma głębokie powiązanie z pewną postacią, która została wspomniana w pewnym momencie/pewnych momentach gry.
    • Potencjalnym kandydatem do wyżej wspomnianej informacji jest Vigo, biorąc pod uwagę jego zdolność do tworzenia rzeczy i manipulowania zasadami świata stworzonego przez Byt (Całun Viga).

Galeria[edytuj | edytuj kod]