Koszmar

Z Dead by Daylight Wiki
To miejsce płata figle... bezustannie zastanawiam się czy to sen czy jawa. Ten ostatni straszny upiór wydaje się zacierać granicę - pomiędzy stanem wybudzenia a snu. Widziałem jak poluje na kolejną ofiarę, kogoś bardziej pechowego ode mnie. Człowiek w kapeluszu i rękawicy z ostrzami, pokryty swego rodzaju bliznami. Zauważył mnie, ale tego co stało się potem wciąż nie potrafię wyjaśnić. Nastał sen i byłem pewien, że umrę. Ale się obudziłem. Jednak nie przy ognisku, zamiast tego obudziłem się... w tym ponurym lesie wypełnionym wspomnieniami koszmarów. Boję się zasnąć, boję się też pozostać świadomy.
~ Nieznany, (prawdopodobnie Benedict Baker)
Koszmar
SD charSelect portrait.png
Imię
Frederick "Freddy" Charles Krueger
Alternatywne Imię:
"The Sandman"
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Amerykańska
Lokacja
Springwood
Moc
Władca Snów
Broń
Rękawica z ostrzami
Prędkość
115 % | 4.6 m/s
Zasieg Terroru
24 metry
Wzrost
Średni
Dodatek
A Nightmare On Elm Street™
Aktor głosowy
Filip Ivanovic

Frederick "Freddy" Charles Krueger, czyli Koszmar, jest jednym z 16 Zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Zaprezentowany został w dodatku CHAPTER VI: A Nightmare On Elm Street™

Oryginalnie pochodzi z filmu z 2010 roku Koszmar z ulicy Wiązów.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground SD.png

Koszmar jest Zabójcą potrafiącym przy użyciu mocy przenosić ocalałych do swojego Świata Snu. Tylko w ten sposób jest w stanie przeszkodzić im w osiągnięciu celu.

Jego umiejętności: Wybuch IconPerks fireUp.png, Zapamiętaj mnie IconPerks rememberMe.png i Krwawy strażnik IconPerks bloodWarden.png, z biegiem czasu wzmacniają jego moc, czyniąc go coraz silniejszym.

Jego zdolności znacznie utrudniają ucieczkę ocalałym. Przez to, ich przetrwanie staje pod znakiem zapytania, bo sama ucieczka już nie będzie taka łatwa.

Poziom trudności: Trudny

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

Dla tych, którzy go naprawdę znali, Freddy Krueger był prawdziwym koszmarem. Nawet za życia. Za maską serdeczności i życzliwości skrywał prawdziwe oblicze, które ukazywał jedynie swoim ofiarom. Kiedy ich głos został w końcu usłyszany, rodzice dzieci mieszkający w Springwood wzięli sprawy w swoje ręce i "dobrali się" do Freddy'ego. Tamtej nocy pozbyli się potwora, aby ich dzieci mogły być w końcu bezpieczne. Przynajmniej tak sądzili. Nie mógł przecież przetrwać w paszczy ognia. A jednak przetrwał. Tak wielkie zło drzemiące w człowieku zawsze znajdzie sposób na przetrwanie.

Mijały lata, horror przeszłości został zapomniany. Taki sam los spotkał dawne wspomnienia ofiar A wtedy on, Freddy, powrócił jakimś cudem do naszego świata i sny stały się znowu koszmarem. Freddy skupił swoją wściekłość na tych, którzy sprawili mu ból. Kulminację gniewu skierował przeciwko swojej prawdziwej obsesji: Nancy Holbrook. Popełnił jednak błąd, bo nie docenił siły i zaradności dziewczyny. Nancy zdołała osłabić Freddy'ego razem z jej przyjacielem, Quentinem, raniąc oprawcę i pozostawiając go na śmierć po raz drugi. Śmierć miała jednak inne plany. Gdy pierwszy raz spotkała Freddy'ego, nie chciała go przyjąć, więc czemu myśleli, że tym razem miałoby być inaczej? Freddy pojawił się raz jeszcze, przepełniony pragnieniem zemsty, ale tym razem skupił się na chłopaku, który powstrzymał go przed pokonaniem Nancy. Stał się głównym celem Freddy'ego.

Freddy nawiedzał Quentina w snach, strasząc go co noc aż do momentu, gdy ten utracił całkowicie wolę do walki. Gdy nadeszła odpowiednia chwila, zmusił chłopaka do powrotu do "odwróconego świata", gdzie znajdowała się alternatywna wersja Przedszkola w Badham. To właśnie tam Freddy zamierzał dokonać ostatecznej zemsty. Obserwował chłopaka na szkolnych korytarzach. Nie spieszył się. Delektował się każdą sekundą polowania. To było to, co lubił najbardziej: zapach potu w powietrzu, nierówny oddech ogarnięty przerażeniem. Byli jego zabawkami.

Chłopak stał na końcu korytarza, zbyt zmęczony i przerażony, by biec dalej. Być może poddał się swojemu przeznaczeniu? Freddy zbliżył się do niego, rozpostarł ramiona i zazgrzytał pazurami, ocierając nimi o ścianę. Ich czubki poruszyły się wzdłuż rury, a metaliczne dźwięki pogłębiły strach chłopaka.

Na podłogę pokrytą kafelkami i cieczą spadł złowrogi deszcz iskier. Pojawił się niebieski płomień, który szybko pochłonął cały pokój. Gdy Freddy buchał ognistą furią, chłopiec uciekł, wzbijając się w powietrze. Pokoje i ściany zmieniały swoje położenie aż do momentu, gdy obaj znaleźli się w piwnicy Freddy'ego. Stamtąd nie dało się już uciec. Freddy zbliżył się powoli do chłopaka. Strach chłopca był wtedy tak wielki, że Freddy mógł go niemal zasmakować. Jego oczy zapłonęły buntowniczą, niemal zachwycającą nienawiścią.

Freddy schował swe pazury.

Poczuł przy sobie dziwną obecność, coś starego, silnego i mrocznego. Przepełnił go bardzo nieprzyjemny zapach i jedyną rzeczą, którą słyszał, był dźwięk przypominający skrzypiące, zginające się w oddali drewniane belki. Jęczące echo ocierające się z metalu o metal. Coś tajemniczego, nieznanego... przypominającego starożytny język, przepełniony czystym terrorem.

Pojawiały się chwile, w których czuł się tak jakby kręcił się na karuzeli, a następnie z niej upadał. Trafił z powrotem do szkoły. Nie była to jednak jego szkoła. Wyglądała tak samo, ale czuł się tam inaczej. Jego moce zostaały zmodyfikowane - niektóre części mocy ostały osłabione, inne wzmocnione. Nie było tam chłopaka, którego gonił, ale na korytarzu pojawiły się zupełnie nowe ofiary. Niektóre z nich nie miały dla niego znaczenia, inne stały się jego nową obsesją. Bez względu na to, kim jest jego ofiara, jedno jest pewne - wszyscy upadną w agonni pod ciężarem jego pazurów.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Koszmaru. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Wybuch - Poziom 30
  • Zapamiętaj mnie - Poziom 35
  • Krwawy strażnik - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Drzewkach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
FireUp.gif
Wybuch

Nagromadzający się stres związany z utratą ofiar wypełnia cię gniewem i niespodziewaną motywacją. Za każdym razem, gdy ofiara ukończy naprawę generatora, Wybuch nabiera mocy i zapewnia premię do szybkości podnoszenia, upuszczania, niszczenia palet, uszkadzania generatorów i skoków przez okna.

  • 2 Żetony: Szybkość czynności zwiększona o 6/8/10 %.

Unikalna dla Koszmaru przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

RememberMe.gif
Zapamiętaj mnie

Jeden z ocalałych staje się twoją obsesją. Za każdym razem, gdy uderzysz swoją Obsesję, wydłużasz czas otwarcia bram wyjściowych o 5 sekund do maksimum wynoszącego 20 dodatkowych/25 dodatkowych/30 dodatkowych sekund.

Twoja Obsesja nie podlega wpływowi Zapamiętaj mnie.

Tylko jedna obsesja na mecz.

BloodWarden.gif
Krwawy strażnik

Gdy tylko jedna z bram wyjściowych zostaje otwarta, umiejętność aktywuje się i aury Ocalałych znajdujących się w obrębie wyjść stają się dla ciebie widoczne. Raz na mecz, kiedy Krwawy Strażnik jest aktywny, powieszenie Ocalałego na haku przywoła Byt, który oba wyjścia na 30/40/60 sekund, uniemożliwiając całkowicie ucieczkę Ocalałym znajdującym się na mapie.

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Rękawica z ostrzami[edytuj | edytuj kod]

SD W01.png

Rękawica z ostrzami jest główną bronią Koszmaru. Domowej roboty broń, stworzona do tortur i zabijania.

Moc: Władca Snów[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers dreamDemon.png

Wygląda na to że śmierć nie chce go przyjąć w swoje ramiona, a zatem nie pozostaje mu nic innego, niż stanie się koszmarnym oprawcą dla napotkanych przez siebie ofiar.

Moc ,,Władca Snów'' umożliwia Koszmarowi przenoszenie Ocalałych do Świata Snu.

  • Ocalali będący na jawie nie widzą i nie słyszą Koszmaru.
  • W momencie, gdy zostaną namierzeni przez moc Koszmaru, wchodzą stopniowo w stan przejściowy, który przebiega w taki oto sposób: Ofiary przenikają powoli do Świata Snu.
  • Podczas przenikania do tego świata mogą zobaczyć przebłyski postaci Koszmaru.
  • Kiedy proces przenikania do Świata Snu dobiegnie końca, Ocalały wyląduje w Świecie Snu.

Oto jak wygląda rozgrywka w Świecie Snu:

  • Aury Ocalałych są ujawniane Koszmarowi zawsze wtedy, gdy ofiary znajdują się poza zasięgiem terroru Zabójcy.
  • Ocalali wykonują czynności 50% wolniej.
  • Aby uciec ze Świata Snu, Ocalali muszą odnaleźć innych Ocalałych będących na jawie, aby przeprowadzić z ich pomocą akcję budzenia ze snu.
  • Błąd przy trafianiu testów umiejętności przez śpiącego Ocalałego odnosi taki sam skutek, jak budzenie ze snu przez innych Ocalałych.
  • Nietrafienie testu umiejętności przy sabotowaniu nie obudzi śpiącego Ocalałego.
  • Powieszenie Ocalałego na haku sprawia, że ten budzi się ze Świata Snu.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Rzadkość Opis
FulliconAddon woolShirt.png
Wełniana koszulka
Pospolity
Koszulka małego dziecka w żółto-pomarańczowe paski z przyszytą do niej plakietką "Jesse".
  • Nieznacznie zmniejsza szansę na pojawienie się testów umiejętności w Świecie Snu.
FulliconAddon sheepBlock.png
Klocek z wizerunkiem owcy
Pospolity
Biało-niebieski, drewniany klocek przedstawiający dwie wełniane owce i literę S.
  • Nieznacznie skraca czas potrzebny do przeniesienia ofiary do Świata Snu. Czas potrzebny do uśpienia ofiary zostaje skrócony o 0.5 sekundy.
FulliconAddon kidsDrawing.png
Rysunek dziecka
Pospolity
Rysunek narysowany przez małe dziecko. Jest niepodpisany
  • Nieznacznie zwiększa zasięg mocy.
FulliconAddon gardenRake.png
Grabie ogrodnicze
Pospolity
Małe grabie - niezbędnik każdego znakomitego ogrodnika.
  • Nieznacznie zwiększa prędkość poruszania się po udanym wprowadzeniu ocalałego do Świata Snu.
FulliconAddon prototypeClaws.png
Prototypowe pazury
Niepospolity
Narzędzie domowej roboty. Ułatwia przycinanie krzewów.
  • Średnio zwiększa prędkość poruszania się po udanym wprowadzeniu ocalałego do Świata Snu.
FulliconAddon outdoorRope.png
Lina
Niepospolity
Wytrzymała, przenośna lina przeznaczona do wiązania i zawiązywania wszystkiego, co tylko się da.
  • Średnio zmniejsza prędkość wykonywania czynności przez ocalałych, kiedy znajdują się w Świecie Snu.
FulliconAddon nancysSketch.png
Szkic Nancy
Niepospolity
Surowy i śmiały szkic wykonany przez Nancy H.
  • Średnio zwiększa zasięg mocy.
FulliconAddon greenDress.png
Zielona sukienka
Niepospolity
Zielona sukienka z białą, jedwabistą wstążką; należała kiedyś do jakiejś dziewczynki.
  • Znacznie zmniejsza szanse na pojawienie się testów umiejętności w Świecie Snu.
  • Nieznacznie wydłuża czas potrzebny do przeniesienia ofiary do Świata Snu. Czas potrzebny do uśpienia ofiary zostaje wydłużony o 0.5 sekundy.
FulliconAddon catBlock.png
Klocek z wizerunkiem kota
Niepospolity
Biało-fioletowy, drewniany klocek przedstawiający śpiącego kota i literę C.
  • Znacznie skraca czas potrzebny do przeniesienia ofiary do Świata Snu. Czas potrzebny do uśpienia ofiary zostaje skrócony o 1.5 sekundy.
  • Nieznacznie zwiększa szanse na pojawienie się testów umiejętności w Świecie Snu.
FulliconAddon unicornBlock.png
Klocek z wizerunkiem jednorożca
Rzadki
Biało-czerwony, drewniany klocek przedstawiający jednorożca i literę U.
FulliconAddon swingChains.png
Łańcuch do huśtawki
Rzadki
Zardzewiały, mocny łańcuch służący do bezpiecznego montowania huśtawki.
  • Prędkość czynności wykonywanych przez ocalałych jest zmniejszona o 25 %, kiedy wciągniesz ich do Świata Snu po raz drugi.
FulliconAddon nancysMasterpiece.png
Arcydzieło Nancy
Rzadki
Rysunek przedstawiający niezidentyfikowaną postać. Został narysowany przez Nancy Holbrook. Był przechowywany w Badham w charakterze pamiątki.
  • Ogromnie zwiększa zasięg mocy.
FulliconAddon jumpRope.png
Skakanka
Rzadki
Długa i wysłużona skakanka holenderska.
  • Ogromnie zmniejsza prędkość czynności wykonywanych przez ocalałych, kiedy znajdują się w Świecie Snu.
FulliconAddon blueDress.png
Błękitna sukienka
Rzadki
Jasnobłękitna sukienka z białą koronką; należała kiedyś do jakiejś dziewczynki. Przód sukienki jest zniszczony przez duże nacięcia.
  • Średnio zmniejsza szanse na pojawienie się testów umiejętności w Świecie Snu.
FulliconAddon pillBottle.png
Pojemnik na pigułki
Bardzo Rzadki
Pusty pojemnik na pigułki, zawierający niegdyś w środku lek zwany "Zoneral".
  • Kiedy wprowadzasz ocalałych do Świata Snu, nie widzą oni przebłysków twojej postaci.
FulliconAddon paintThinner.png
Rozcieńczalnik
Bardzo Rzadki
Blaszany kanister wypełniony łatwopalną cieczą.
  • Ogromnie zwiększa prędkość poruszania się po udanym wprowadzeniu ocalałego do Świata Snu.
FulliconAddon classPhoto.png
Zdjęcie klasowe
Bardzo Rzadki
Duża fotografia zrobiona w przedszkolu Badham, przedstawiająca pogodną klasę z rocznika 94-95.
  • Dostrzegasz aury innych ocalałych w trakcie przenoszenia jednej z ofiar do Świata Snu.
  • Ogromnie wydłuża czas potrzebny do przeniesienia ofiary do Świata Snu. Czas potrzebny do uśpienia ofiary zostaje wydłużony o 2 sekundy.
FulliconAddon zBlock.png
Klocek z literą Z
Bardzo Rzadki
Mocno porysowany i spalony drewniany klocek, którego jedyną rozpoznawalną cechą jest litera Z.
  • Ogromnie skraca czas potrzebny do przeniesienia ofiary do Świata Snu. Czas potrzebny do uśpienia ofiary zostaje skrócony o 2 sekundy.
FulliconAddon redPaintBrush.png
Pędzel zamoczony szkarłatną farbą
Ultra Rzadki
Duży pędzel zamoczony w szkarłatnej farbie.
  • Nieznacznie zmniejsza prędkość poruszania się.
  • Ogromnie zmniejsza zasięg terroru.
FulliconAddon blackBox.png
Czarne pudełko
Ultra Rzadki
Czarny karton wypełniony fotografiami.
  • Jeden z ocalałych staje się twoją obsesją.
  • Obsesja rozpoczyna mecz w Świecie Snu.
  • Jedna obsesja na mecz.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 2 osiągnięcia związane z Koszmarem.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptNightmare.jpg
Koszmar - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Koszmarem, używając podczas rozgrywki wyłącznie jego trzech unikalnych umiejętności.
Ach dreamMaster.jpg
Władca Snów Grając Koszmarem, wprowadź ocalałych do Świata Snu; zrób to 200 razy.

CIEKAWOSTKA: W wersji na konsole, osiągnięcie Dream Master (Władca Snów) nazywa się Dream Demon.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Do ubioru Koszmaru należą:

Głowa Tors Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiona Rękawica ze Szponami (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawiony Freddy (Głowa)
  • Prestiż III - Zakrwawiony Ogrodnik (Tors)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Koszmar jest obecnie częścią jednego rozszerzenia:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowe informacje o postaci Freddy Krueger z serii filmów Koszmar z ulicy Wiązów, można uzyskać w tym artykule
  • Koszmar jest jednym z 9 Zabójców nie posiadających świecących oczu. Pozostali to Traper, Pielęgniarka, Kształt, Wiedźma, Kanibal, Świnia i Klaun.
  • Pomimo pojawienia się tej postaci w oryginalnej serii filmów Roberta Englunda, jego postać w Dead by Daylight wzorowana jest na reboocie serii z 2010 roku, gdzie zagrał go Jackie Earle Haley.
    • Dlatego odpowiadający mu ocalały to Quentin Smith, postać stworzona w filmie z 2010 roku.
  • Memento Mori Koszmaru jest drugim, w którym ocalały próbuje ucieczki.
  • Ikona Statusu każdego ocalałego w Świecie Snu, ukazana jest na tle chmury.
  • Oddech Koszmaru jest najcichszy z wszystkich Zabójców, natężeniem zbliżony do oddechu ocalałych.
  • W przeciwieństwie do innych zabójców, którzy robią krok przez przeszkodę, Freddy łapie się krawędzi obiema rękami i przenosi całe ciało nad przeszkodą, prawdopodobnie ze względu na swój niższy wzrost.
  • Koszmar jest obok Quentina Smitha piątą licencjonowaną postacią.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Postaraj się przenieść jak najwięcej ocalałych do Świata Snu; znacznie spowolni to ich działania prowadzące do ucieczki.
  • W momencie interakcji z otoczeniem, czynności takie jak przechodzenie przez trawę, stąpanie po błocie lub straszenie Kruków powodują pojawienie się postaci Koszmaru. Podkradając się do ocalałych jako Koszmar, postaraj się nie chodzić po trawie i nie straszyć kruków.
  • Łącząc umiejętność Bestialski dozorca z dodatkiem Pędzel zamoczony szkarłatną farbą, zmniejszy się zasięg terroru Koszmaru do 0 metrów i zwiększy pole widzenia gdy nie prowadzisz pościgu. Pozwoli to na zobaczenie aur śpiących ocalałych nawet z bardzo bliska co z kolei ułatwi podkradanie się.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga OK charSelect portrait.png Danny Johnson - Ghost Face
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher