Palety

Z Dead by Daylight Wiki
Tooltip icon

Ang. "Pull-Down's", powszechniej znane jako "palety" (Ang. "Pallets"), są interaktywnymi obiektami w grze Dead by Daylight

Używanie[edytuj | edytuj kod]

Stany[edytuj | edytuj kod]

Palety mają dwa stany: stojący i leżący. Na początku meczu wszystkie palety na mapie są w stanie stojącym, co powoduje, że i ocalali i zabójcy mogą przejść obok nich bez żadnej interakcji. Zabójcy nie mogą nic zrobić z paletą w tym stanie, zaś ocalali mogą ją "zrzucić" i przy okazji ogłuszyć zabójcę, jeżeli jest wystarczająco blisko. Po zrzuceniu palety ocalali mogą przez nią przeskakiwać, co czyni ją podobną do okien.

Niszczenie[edytuj | edytuj kod]

Zabójca nie może przeskakiwać przez palety, ale może je permanentnie zniszczyć.

Niszczenie palety powoduje krótką animację, w której zabójca kopie paletę nogą (Traper, Widmo, Wieśniak, Łowczyni, Kształt, Doktor, Leatherface i Freddy Krueger) albo niszczy ręką (Pielęgniarka i Wiedźma). To momentalnie zmienia ich wizję, gdyż kamera spojrzy w dół na niszczoną paletę, dając ocalałemu szansę na ucieczkę. Daje mu także szansę na łatwe oślepienie zabójcy latarką, ponieważ w trakcie animacji jest unieruchomiony i nie może ruszać głową. Za niszczenie palety zabójcy otrzymują punkty krwi.

Wieśniak i Leatherface, jako jedyni zabójcy posiadający piły łańcuchowe, są w stanie zniszczyć paletę wbiegając na nią z uruchomioną piłą w ręku.

Ogłuszenie paletą[edytuj | edytuj kod]

Jeżeli morderca znajduje się w obszarze na który ma spaść paleta, bądź jest zaraz obok palety, a ocalały właśnie zrzucił paletę, zabójca zostanie odepchnięty do tyłu i ogłuszony przez krótki czas, ponownie tracąc wizję otoczenia przed sobą, spowodowaną kołysaniem się kamery. To nagrodzi ocalałego punktami krwi w kategorii Zuchwałość.

Podnoszenie z palety[edytuj | edytuj kod]

Ranny ocalały, gdy przeskakuje przez paletę, może zostać podniesiony przez mordercę, co automatycznie zmieni jego stan na umierający.

Ulokowanie palet[edytuj | edytuj kod]

Palety pojawiają się w losowych miejscach na początku meczu.

Punkty orientacyjne[edytuj | edytuj kod]

Chociaż palety pojawiają się w losowych miejscach, są miejsca, gdzie zawsze można znaleźć palety - w punktach orientacyjnych każdej z map (np. parostatek na mapie Pale Rose).

Strategie[edytuj | edytuj kod]

Palety na niektórych mapach (np.Złomowisko Autohaven) pojawiają się pomiędzy stertami złomu (ulokowane zazwyczaj w centrum mapy), przypominającymi małe labirynty, co czyni je idealnym sposobem na uciekanie przed zabójcą.

Pielęgniarka[edytuj | edytuj kod]

Pielęgniarka podczas teleportacji nie może zostać ogłuszona przez ocalałego nawet, gdy ocalały dostanie za to punkty.

Teleportacja jest praktycznie w pełni animacją, co powoduje, że żaden z zewnętrznych bodźców typu zrzucenie palety nie wpływa na teleportację.

Widmo[edytuj | edytuj kod]

Widmo może zostać ogłuszony paletą nawet gdy jest niewidzialny, spowoduje to dłuższą animację ogłuszenia oraz chwilowe ukazanie zabójcy.

Wieśniak[edytuj | edytuj kod]

Jeżeli w odpowiednim momencie zostanie zrzucona paleta, może ona ogłuszyć Wieśniaka nawet podczas biegu z piłą. Jednakże moment, w którym należy zrzucić paletę aby to spowodować, jest tak trudny do wyczucia i ustalenia, że często kończy się spotkaniem piły z ocalałym zamiast z paletą.

Memento Mori[edytuj | edytuj kod]

Animacje takie jak Memento Mori nie mogą zostać przerwane przez zrzucenie palety.

Wytrzymały[edytuj | edytuj kod]

Perk Wytrzymały, powoduje skrócenie ogłuszenia wywołanego paletą.

Noszenie ocalałego[edytuj | edytuj kod]

Gdy zabójca noszący ocalałego znajdzie się w obszarze zrzucanej palety, nadal można go ogłuszyć i przy okazji puści ocalałego co da mu czas na ucieczkę.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]