Pielęgniarka

Z Dead by Daylight Wiki
Widziałem ją, jak w jakiś sposób przeszła przez ścianę. Odziana w bandaże opowiadające niezliczone historie o czymś okropnym... Pielęgniarka, bo na nią wyglądała, jest nowym powodem mojego niepokoju podczas samotnych nocy, przez nią nie potrafię uspokoić myśli.
~ Nieznany, (prawdopodobnie Benedict Baker)
Pielęgniarka
NR charSelect portrait.png
Imię
Sally Smithson
Płeć
Kobieta
Narodowość
Angloamerykańska
Lokacja
Przytułek Crotus Prenn
Moc
Ostatni Oddech Spencera
Broń
Piła do kości
Prędkość
96.25% | 3.85m/s
Alternatywna prędkość
333% | 13.33m/s (Przeskok)
Zasieg Terroru
32 metry
Wzrost
Średni
Dodatek
The Last Breath Chapter
Aktor głosowy
Anais Renevey

Sally Smithson, czyli Pielęgniarka, jest jednym z 17 Zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Jest dostępna w darmowym dodatku CHAPTER I: The Last Breath Chapter.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground NR.png

Zabójczyni z zaświatów potrafiąca teleportować się przez przeszkody i przemierzać w krótkim czasie bardzo duże dystanse; czyni to za sprawą swojej mocy, Ostatniego Oddechu Spencera.

Jej przyswajalne umiejętności Jęki IconPerks stridor.png, Tanatofobia IconPerks thanatophobia.png i Wezwanie Pielęgniarki IconPerks aNursesCalling.png, osłabiają umiejętności ocalałych i umożliwiają śledzenie rannych ofiar.

Poziom trudności: Trudny

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

Sally Smithson przybyła do miasta marząc o dziecku i śmiechu w drewnianym domu zbudowanym przez jej męża Andrewa. Pewnego dnia majster Andrewa złożył Sally wizytę, która na zawsze odmieniła jej życie. Została sama.

Sally nie miała większego wyboru; mogła znaleźć pracę jedynie w pobliskim Przytułku Crotus Prenn. Nie posiadała wystarczającego wykształcenia czy kwalifikacji, a zatem była zmuszona podjąć pracę na kiepskim stanowisku, wykonując swe obowiązki podczas ciężkich dyżurów nocnych.

Wraz z upływem lat jej poczytalność zaczęła słabnąć. Długie lata spędzone w otoczeniu szaleńców odcisnęły swoje piętno na jej psychice.

W końcu nie mogła znieść tego dłużej i wpadła na pomysł oczyszczenia "przeklętego miejsca", jakim było jej miejsce pracy. Kiedy pewnym wrześniowym porankiem pracownicy pełniący poranny dyżur zjawili się w Przytułku, zastali na miejscu ponad pięćdziesięciu martwych pacjentów i czterech martwych pracowników, leżących nieruchomo w swoich łóżkach.

Jedyną ocalałą była Sally, lecz jej umysł przepadł, dając temu wyraz poprzez szaleńcze ruchy głowy. Zabrano ją do karetki, lecz ta nigdy nie dotarła do szpitala. Odnaleziono ją rozbitą w pobliskim lesie; w środku znajdowały się ciała pracowników, ale Sally przepadła i nigdzie nie można było jej znaleźć.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Pielęgniarki. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są ich przyswajalne wersje:

  • Jęki - Poziom 30
  • Tanatofobia - Poziom 35
  • Wezwanie Pielęgniarki - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Drzewkach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
Stridor.gif
Jęki

Potrafisz wyczuć oddech swych ofiar. Oddech Ocalałych w stanie krytycznym jest głośniejszy o 25/50/50 %, a ich zwykły oddech jest głośniejszy 0/0/25 %.

„Jeśli się nie zatrzymasz i nie złapiesz oddechu... ona to zrobi.”

Unikalna dla Pielęgniarki przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Thanatophobia.gif
Tanatofobia

Ich odwaga blednie w obliczu niezaprzeczalnej śmiertelności. Za każdego Ocalałego w stanie krytycznym, stanie agonii lub zawieszonego na haku wszyscy Ocalali otrzymują karę 3/3.5/4% do prędkości akcji, aż do maksymalnie 12/14/16%.

„Droczy się z nami i bawi naszym bólem.”

ANursesCalling.gif
Wezwanie Pielęgniarki

Wyzwala potencjał odczytywania aury. Dostrzegasz aury Ocalałych, którzy leczą się bądź są leczeni w zasięgu 20/24/28 m od ciebie.

„Wciąż przywiązana do fragmentów z jej dawnego życia, przybywa do tych, którzy potrzebują jej pomocy.”

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Piła do kości[edytuj | edytuj kod]

Nurse Weapon01.png

Piła do kości jest podstawową bronią Pielęgniarki.

  • Podczas ataku, robi zamach całym swoim ciałem.
  • Tak jak inni zabójcy, po trafieniu ocalałego oczyszcza ostrze, dając ofierze chwilę na ucieczkę, lecz w przeciwieństwie do innych zabójców, oczyszcza je delikatnie dłonią.
  • Pielęgniarka jest jedynym zabójcą z krótszym zasięgiem ataku.

Moc: Ostatni Oddech Spencera[edytuj | edytuj kod]

The Nurse's Power

Potężne, gwałtowne i ostatnie tchnienie odebrane opiekunowi przytułku Crotus Prenn, Patrickowi Spencerowi. Używanie energii drzemiącej w oddechu pozwala Pielęgniarce przemieszczać i teleportować się w niematerialnym świecie kilka razy pod rząd. Takie działanie wprowadza ją w stan oszołomienia.

  • Odblokowuje możliwość teleportacji.
  • Umożliwia wykonanie 1 dodatkowego przeskoku teleportacyjnego.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Add-ons: Spencer's Last Breath (Nurse)

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są dostępne 3 osiągnięcia związane z Pielęgniarką.

Wartości osiągnięć w wersji gry na konsole, które różnią się od wersji gry na PC, są zaznaczone na Szablon:Clr.

Szablon:Achievement TableSzablon:Achievement TableSzablon:Achievement Table
Ikona Nazwa Opis

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Do ubioru Pielęgniarki należą:

Głowa Ciało Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Bloody Bonesaw (Broń)
  • Prestiż II - Bloody Nurse (Ciało)
  • Prestiż III - Bloody Bag (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Pielęgniarka jest obecnie częścią 3 rozszerzeń do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Pielęgniarka jest pierwszym żeńskim zabójcą.
  • Pielęgniarka jest pierwszym zabójcą wprowadzonym w DLC.
  • Moc Pielęgniarki, Ostatni Oddech Spencera, to umiejętność "przeskoku" na odległe dystanse - teleport. Umiejętność teleportu jest często wykorzystywana w innych grach.
  • Pielęgniarka wydaje się posiadać moce telekinetyczne, które wykorzystuje niszcząc palety czy też wieszając ocalałych na hakach.
  • Pielęgniarka trzyma ostatni oddech w lewej ręce.
  • Pielęgniarka może być inspirowana pielęgniarką z gry Silent Hill.
  • Pielęgniarka jest pierwszym zabójcą z inną prędkością ruchu. Jest wolniejsza niż biegnący ocalały.
  • Do aktualizacji 1.9.0, posiadała najkrótszy zasięg ataku z wszystkich zabójców. Obecnie ma taki sam zasięg ataku jak inni zabójcy o normalnej prędkości ruchu.
  • Pielęgniarka jest pierwszym zauważalnie niższym zabójcą w grze w porównaniu do pierwotnego trio.
  • Pielęgniarka jest pierwszą "unoszącą się" postacią bez słyszalnych kroków. Gdy się porusza, jej suknia cicho szeleści.
  • Ponieważ polega głównie na swoich mocach, jej animacje znacząco różnią się od animacji pozostałych zabójców, np. zamiast przejść przez przeszkodę, przelatuje nad nią.
  • Pielęgniarka podnosi ocalałych telekinezą, ale niesie ich na swoim ramieniu.
  • Nie słychać dźwięków poruszania się przez Pielęgniarkę. Dzieje się tak, ponieważ unosi się ona nad ziemią. Zamiast tego jej oddech jest głośniejszy, przez co łatwiejszy do usłyszenia.
  • Pielęgniarka zostawia za sobą ślad dymu i świecących punktów.
  • Pielęgniarka jest jedynym zabójcą, którego oddech nie jest zniekształcony. Brzmi podobnie jak ludzki, z tym że zestresowany; jakby jej usta były zamknięte.
    • Prawdopodobnie jest to spowodowane uszkodzeniem dróg oddechowych, w medycynie znane jako stridor.
      • Ten termin jest również użyty jako angielska nazwa jej umiejętności Jęki.
  • Pielęgniarka bierze wdech przy pełnym naładowaniu teleportacji, a wypuszcza powietrze kiedy zaczyna ładować kolejną.
  • Pielęgniarka i Wiedźma są obecnie jedynymi zabójcami, którzy niszczą palety i generatory przy użyciu swej ręki.
  • Pielęgniarka jest jednym z 9 Zabójców nie posiadających świecących oczu.
  • Pielęgniarka jest jednym z dwóch zabójców wrażliwych na mechanizm gry zwany Lightburn.
  • Przy każdym przeskoku Pielęgniarka krzyczy i wzdycha. Według twórców, teleport jest bolesną czynnością, dlatego Pielęgniarka krzyczy z bólu i wzdycha z ulgą.
  • Pielęgniarka i Demogorgon to zabójcy którzy potrafią się teleportować.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Ocalali widzą smugę po wykonanym przeskoku.
  • Możesz uderzyć ocalałego przed oszołomieniem po Przeskoku.
  • Pielęgniarka w normalnym trybie porusza się wolniej niż biegnący ocalały. Dlatego musisz używać Przeskoku podczas pościgu.
  • Przeskok świetnie spisuje się podczas pokonywania znacznych odległości, szczególnie gdy wiesz w którym miejscu znajdował się ocalały.
  • Podczas Przeskoku możesz się odwracać. Nie zmieni to kierunku Przeskoku, ale łatwiej jest się obrócić i zaatakować w przypadku próby uniku przez ocalałego.
  • Patrząc w stronę podłogi, możesz zrobić przez nią Przeskok o ile oczywiście znajduje się tam pomieszczenie, przykładowo Piwnica czy niższe piętro budynku.
    • W ten sam sposób możesz się teleportować piętro wyżej, pod warunkiem że znajduje się tam normalnie dostępne pomieszczenie.
    • Możesz anulować Przeskok kierując wzrok w ziemię, co sprawi że pozostaniesz w miejscu (pod warunkiem, że poniżej ciebie nie ma pomieszczenia). Mimo tego wciąż będzie trzeba przeczekać czas oszołomienia.
  • Jeśli wykonasz Przeskok, który miałby się zakończyć na przeszkodzie, Pielęgniarka zatrzyma się przed tą przeszkodą.
  • Najlepszą strategią jest próba przewidywania w którą stronę skieruje się ocalały. Ze względu na brak możliwości normalnego pościgu, Przeskok praktycznie na ocalełego jest niezbędny do wykonania celnego ataku.
  • Pielęgniarka nie potrzebuje przechodzić przez okna czy niszczyć palet bo może się przez nie teleportować.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Characters