Pielęgniarka

Z Dead by Daylight Wiki
Widziałem ją, jak w jakiś sposób przeszła przez ścianę. Odziana w bandaże opowiadające niezliczone historie o czymś okropnym... Pielęgniarka, bo na nią wyglądała, jest nowym powodem mojego niepokoju podczas samotnych nocy, przez nią nie potrafię uspokoić myśli.
~ Nieznany, (prawdopodobnie Benedict Baker)
Pielęgniarka
NR charSelect portrait.png
Imię
Sally Smithson
Płeć
Kobieta
Narodowość
Angloamerykańska
Lokacja
Przytułek Crotus Prenn
Moc
Ostatni Oddech Spencera
Broń
Piła do kości
Prędkość
96.25% | 3.85m/s
Alternatywna prędkość
333% | 13.33m/s (Przeskok)
Zasieg Terroru
32 metry
Wzrost
Średni
Dodatek
The Last Breath Chapter
Aktor głosowy
Anais Renevey

Sally Smithson, ps. "Pielęgniarka" jest jednym z 16 zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Jest ona częścią dodatku o nazwie CHAPTER I: The Last Breath Chapter.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Pielęgniarka jest zabójcą ze zdolnością do bardzo szybkiej teleportacji, również przez przeszkody.

Jej unikalne umiejętności Jęki IconPerks stridor.png, Tanatofobia IconPerks thanatophobia.png i Wezwanie Pielęgniarki IconPerks aNursesCalling.png, pozwalają jej na sabotowanie czynności ocalałych oraz lokalizowanie rannych.

Skupia się na dostrzeganiu i tropieniu, utrudniając ukrywanie się ocalałym.

Poziom trudności: Trudny

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground NR.png

Sally Smithson przybyła do miasta marząc o dziecku i śmiechu w drewnianym domu zbudowanym przez jej męża Andrewa. Pewnego dnia majster Andrewa złożył Sally wizytę, która na zawsze odmieniła jej życie. Została sama.

Sally nie miała większego wyboru; mogła znaleźć pracę jedynie w pobliskim Przytułku Crotus Prenn. Nie posiadała wystarczającego wykształcenia czy kwalifikacji, a zatem była zmuszona podjąć pracę na kiepskim stanowisku, wykonując swe obowiązki podczas ciężkich dyżurów nocnych.

Wraz z upływem lat jej poczytalność zaczęła słabnąć. Długie lata spędzone w otoczeniu szaleńców odcisnęły swoje piętno na jej psychice.

W końcu nie mogła znieść tego dłużej i wpadła na pomysł oczyszczenia "przeklętego miejsca", jakim było jej miejsce pracy. Kiedy pewnym wrześniowym porankiem pracownicy pełniący poranny dyżur zjawili się w Przytułku, zastali na miejscu ponad pięćdziesięciu martwych pacjentów i czterech martwych pracowników, leżących nieruchomo w swoich łóżkach.

Jedyną ocalałą była Sally, lecz jej umysł przepadł, dając temu wyraz poprzez szaleńcze ruchy głowy. Zabrano ją do karetki, lecz ta nigdy nie dotarła do szpitala. Odnaleziono ją rozbitą w pobliskim lesie; w środku znajdowały się ciała pracowników, ale Sally przepadła i nigdzie nie można było jej znaleźć.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Pielęgniarki. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Jęki - Poziom 30
  • Tanatofobia - Poziom 35
  • Wezwanie Pielęgniarki - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
Stridor.gif
Jęki

Wyczuwasz intensywnie oddech swych ofiar. Oddech rannych ocalałych jest głośniejszy o 25/50/50 %. Normalny oddech ocalałych jest 0/0/25 % głośniejszy.

"Jeśli się nie zatrzymasz i nie złapiesz oddechu... ona to zrobi."

Unikalna dla Pielęgniarki przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Thanatophobia.gif
Tanatofobia

Ich odwaga blednie, gdy zdają sobie sprawę z własnej śmiertelności. Wszyscy ocalali otrzymują karę do szybkości naprawiania, leczenia i sabotowania za każdego rannego, powalonego lub powieszonego ocalałego.

  • 1 ranny, powalony lub powieszony ocalały zmniejsza szybkość naprawiania, leczenia i sabotowania o 4/5/6 %.
  • 2 rannych, powalonych lub powieszonych ocalałych zmniejsza szybkość naprawiania, leczenia i sabotowania o 7/8/9 %.

"Droczy się z nami i bawi naszym bólem."

ANursesCalling.gif
Wezwanie Pielęgniarki

Odblokowuje możliwość dostrzegania aury. Dostrzegasz aury ocalałych, którzy leczą się bądź są leczeni w zasięgu 20/24/28 metrów od Ciebie.

"Wciąż przywiązana do fragmentów z jej dawnego życia, przybywa do tych, którzy potrzebują jej pomocy."

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Piła do kości[edytuj | edytuj kod]

Nurse Weapon01.png

Piła do kości jest podstawową bronią Pielęgniarki.

  • Podczas ataku, robi zamach całym swoim ciałem.
  • Tak jak inni zabójcy, po trafieniu ocalałego oczyszcza ostrze, dając ofierze chwilę na ucieczkę, lecz w przeciwieństwie do innych zabójców, oczyszcza je delikatnie dłonią.
  • Pielęgniarka jest jedynym zabójcą z krótszym zasięgiem ataku.

Moc: Ostatni Oddech Spencera[edytuj | edytuj kod]

The Nurse's Power

Potężne, gwałtowne i ostatnie tchnienie odebrane opiekunowi przytułku Crotus Prenn, Patrickowi Spencerowi. Używanie energii drzemiącej w oddechu pozwala Pielęgniarce przemieszczać i teleportować się w niematerialnym świecie kilka razy pod rząd. Takie działanie wprowadza ją w stan oszołomienia.

  • Odblokowuje możliwość teleportacji.
  • Umożliwia wykonanie 1 dodatkowego przeskoku teleportacyjnego.

Pielęgniarka może użyć mignięcia teleportacyjnego kilkakrotnie przed atakiem. Jeśli jednak chce skrócić czas oszołomienia, może zdecydować się ich nie używać ani nie atakować, gdyż atak jedynie przesunie oszołomienie w czasie o około 1,5-2 sekundy. Pielęgniarka zaciśnie swoją dłoń, kiedy jej teleportacja będzie w pełni naładowana. "Latające kropki" w dłoni Pielęgniarki pokazują, ile mignięć jeszcze pozostało.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Rzadkość Opis
FulliconAddon woodenHorse.png
Drewniany konik
Pospolity
Niepomalowana zabawka; została wyciosana z taniego drewna. Swym wyglądem przypomina konia. Stanowi dawny symbol silnej więzi łączącej pacjenta cierpiącego na katatonię z Pielęgniarką.
  • Nieznacznie zwiększa maksymalny zasięg teleportacji.
  • Nieznacznie zmniejsza celność teleportacji.
FulliconAddon whiteNitComb.png
Grzebień niespokojnego pacjenta
Pospolity
Pasożytniczy grzebień nitkowy zabrany z kliniki. Stanowi dawny symbol silnej więzi łączącej niespokojną pacjentkę z Pielęgniarką.
  • Nieznacznie zwiększa prędkość ruchu teleportacji.
FulliconAddon tornBookmark.png
Poszarpana zakładka
Pospolity
Biały i nieskazitelny kawałek wstążki dołączonej do świętej księgi. Dawny symbol sporu.
  • Daje możliwość dodatkowego mignięcia teleportacyjnego.
  • Nieznacznie zmniejsza maksymalny zasięg teleportacji.
  • Nieznacznie zmniejsza okres czasu, przed upływem którego należy teleportować się ponownie, aby uniknąć ogłuszenia.
FulliconAddon metalSpoon.png
Metalowa łyżka
Pospolity
Zwyczajna, częściowo zardzewiała i poplamiona metalowa łyżka. Została skonfiskowana od pacjenta z pokoju 202, "Złego Człowieka".
  • Nieznacznie przyspiesza ładowanie się teleportacji.
FulliconAddon matchbox.png
Pudełko zapałek
Pospolity
Pudełko zawierające dziwną kolekcję niedopasowanych zapałek.
  • Nieznacznie zwiększa okres czasu, przed upływem którego należy teleportować się ponownie, aby uniknąć ogłuszenia.
FulliconAddon badManKeepsake.png
Pamiątka po złym człowieku
Pospolity
Przegniły trzonowiec wyrwany z zimnej i martwej ręki "Złego Człowieka".
  • Średnio przyspiesza ładowanie się teleportacji.
FulliconAddon pocketWatch.png
Zegarek kieszonkowy
Niepospolity
Zwęglony i zniszczony zegarek kieszonkowy z porywistymi kawałkami. Został wykradziony z ciała pielęgniarki o imieniu Moris.
  • Średnio zmniejsza czas trwania oszołomienia.
  • Nieznacznie zmniejsza szybkość ładowania teleportacji.
FulliconAddon dullBracelet.png
Odbarwiona bransoletka
Niepospolity
Bezwartościowy kawałek biżuterii. Niewykluczone, że może mieć dla kogoś wartość sentymentalną. Został wykradziony z płuc niespokojnej dziewczyny.
  • Średnio zwiększa prędkość ruchu teleportacji.
  • Nieznacznie zmniejsza prędkość ładowania się teleportacji.
FulliconAddon darkCincture.png
Ciemny pasek
Niepospolity
Czarna lina używana jako pasek w czasie żałoby. Zabrane z ciała Ojca Campbella.
FulliconAddon catatonicBoysTreasure.png
Skarb chłopca z katatonią
Niepospolity
Sosnowa szyszka, która niespodziewanie uspokoiła powtarzalne ruchy pacjenta. Wydobyta z ciała katatonicznego chłopca.
  • Średnio zwiększa maksymalny zasięg teleportacji.
  • Średnio zmniejsza celność teleportacji.
FulliconAddon spasmodicBreath.png
Spazmatyczny oddech
Rzadki
Nerwowy i drżący oddech uchwycony od "Złego Człowieka". Pulsuje i skacze agresywnie w rękach Pielęgniarki.
  • Znacznie zwiększa prędkośc ładowania się teleportacji.
  • Nieznacznie zwiększa czas trwania oszołomienia po wykonanej teleportacji.
FulliconAddon heavyPanting.png
Ciężkie dyszenie
Rzadki
Wolny i wydęty oddech wykradziony grubemu Dyżurnemu. Drży mętnie w rękach Pielęgniarki.
  • Średnio zwiększa okres czasu, przed upływem którego należy teleportować się ponownie, aby uniknąć ogłuszenia.
  • Średnio zwiększa czas trwania oszołomienia po wykonanej teleportacji.
FulliconAddon fragileWheeze.png
Ciche sapanie
Rzadki
Gwałtowny i tępy oddech skradziony od ojca Campbella. Zgina się cicho w rękach Pielęgniarki.
FulliconAddon ataxicRespiration.png
Przedśmiertny oddech
Rzadki
Nieregularny, marniejący oddech odebrany chłopcu cierpiącemu na katatonię. Jest zazwyczaj miarowy i stabilny, ale gdy znajduje się w rękach Pielęgniarki, staje się niezwykle niespokojny.
  • Znacząco zwiększa maksymalny zasięg teleportacji.
  • Znacząco zmniejsza celność teleportacji.
FulliconAddon anxiousGasp.png
Niespokojny oddech
Rzadki
Przepełnione zaskoczeniem tchnienie wykradzione niespokojnej dziewczynie, którą Pielęgniarka darzyła szczególną sympatią. Drga energicznie w rękach Pielęgniarki.
  • Znacząco zwiększa prędkość ruchu teleportacji.
  • Średnio zmniejsza prędkość ładowania się teleportacji.
FulliconAddon plaidFlannel.png
Flanelowy pled
Bardzo Rzadki
Rozpruty kawałek bawełnianego materiału w czerwono-czarną kratę. Fabryczny skrawek wprowadzający Pielęgniarkę w stan destrukcyjnego skupienia.
  • Pozwala ci dostrzec pozycję, w której wylądujesz.
FulliconAddon kavanaghsLastBreath.png
Ostatni oddech Kavanagha
Bardzo Rzadki
Potężny, ostatni oddech wykradziony z płuc Harveya Kavanagha - pacjenta Przytułku Crotus Prenn. Drży intensywnie w rękach Pielęgniarki.
  • Nieznacznie zwiększa czas trwania oszołomienia po teleportacji.
  • Odbiera 1 mignięcie teleportacyjne.
FulliconAddon jennersLastBreath.png
Ostatni oddech Jenner
Bardzo Rzadki
Potężny, ostatni oddech odebrany Mary Jenner - pacjentce Przytulku Crotus Prenn. Drży intensywnie w rękach Pielęgniarki.
  • Ogromnie zwiększa prędkość ruchu teleportacji.
  • Odbiera 1 mignięcie teleportacyjne.
FulliconAddon campbellsLastBreath.png
Ostatni oddech Campbella
Bardzo Rzadki
Potężny, ostatni oddech wyrwany od księdza Campbella, mężczyzny pracującego na terenie Przytułka Crotus Prenn. Drży intensywnie w rękach Pielęgniarki.
  • Daje możliwość wykonania dwóch dodatkowych mignięć teleportacyjnych.
FulliconAddon badMansLastBreath.png
Ostatni oddech "Złego Człowieka"
Bardzo Rzadki
Potężne, ostatnie tchnienie „Złego Człowieka”, pacjenta Przytułku Crotus Prenn. Drży intensywnie w rękach Pielęgniarki.
  • Ogromnie zwiększa prędkość ładowania się teleportacji.
  • Odbiera 1 mignięcie teleportacyjne.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są dostępne 3 osiągnięcia związane z Pielęgniarką.

Wartości osiągnięć w wersji gry na konsole, które różnią się od wersji gry na PC, są zaznaczone na fioletowo.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptNurse.jpg
Pielęgniarka - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Pielęgniarką, używając podczas rozgrywki wyłącznie jej trzech unikalnych umiejętności.
Ach fromTheVoidSheKills.jpg
Zabija z pustki Grając Pielęgniarką, teleportuj się trzy razy i wyląduj na ocalałym, łapiąc go.

Wymaga jednego z następujących dodatków do mocy:

Ach inTheVoidSheWalks.jpg
Chodzi w pustce Grając Pielęgniarką, teleportuj się do ocalałych oraz uderz ich lub przerwij wykonywane przez nich akcje; zrób to 500 / 100 razy.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Do ubioru Pielęgniarki należą:

Głowa Ciało Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Bloody Bonesaw (Broń)
  • Prestiż II - Bloody Nurse (Ciało)
  • Prestiż III - Bloody Bag (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Pielęgniarka jest obecnie częścią 3 rozszerzeń do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Pielęgniarka jest pierwszym żeńskim zabójcą.
  • Pielęgniarka jest pierwszym zabójcą wprowadzonym w DLC.
  • Moc Pielęgniarki, Ostatni Oddech Spencera, to umiejętność "przeskoku" na odległe dystanse - teleport. Umiejętność teleportu jest często wykorzystywana w innych grach.
  • Pielęgniarka wydaje się posiadać moce telekinetyczne, które wykorzystuje niszcząc palety czy też wieszając ocalałych na hakach.
  • Pielęgniarka trzyma ostatni oddech w lewej ręce.
  • Pielęgniarka może być inspirowana pielęgniarką z gry Silent Hill.
  • Pielęgniarka jest pierwszym zabójcą z inną prędkością ruchu. Jest wolniejsza niż biegnący ocalały.
  • Do aktualizacji 1.9.0, posiadała najkrótszy zasięg ataku z wszystkich zabójców. Obecnie ma taki sam zasięg ataku jak inni zabójcy o normalnej prędkości ruchu.
  • Pielęgniarka jest pierwszym zauważalnie niższym zabójcą w grze w porównaniu do pierwotnego trio.
  • Pielęgniarka jest pierwszą "unoszącą się" postacią bez słyszalnych kroków. Gdy się porusza, jej suknia cicho szeleści.
  • Ponieważ polega głównie na swoich mocach, jej animacje znacząco różnią się od animacji pozostałych zabójców, np. zamiast przejść przez przeszkodę, przelatuje nad nią.
  • Pielęgniarka podnosi ocalałych telekinezą, ale niesie ich na swoim ramieniu.
  • Nie słychać dźwięków poruszania się przez Pielęgniarkę. Dzieje się tak, ponieważ unosi się ona nad ziemią. Zamiast tego jej oddech jest głośniejszy, przez co łatwiejszy do usłyszenia.
  • Pielęgniarka zostawia za sobą ślad dymu i świecących punktów.
  • Pielęgniarka jest jedynym zabójcą, którego oddech nie jest zniekształcony. Brzmi podobnie jak ludzki, z tym że zestresowany; jakby jej usta były zamknięte.
    • Prawdopodobnie jest to spowodowane uszkodzeniem dróg oddechowych, w medycynie znane jako stridor.
      • Ten termin jest również użyty jako angielska nazwa jej umiejętności Jęki.
  • Pielęgniarka bierze wdech przy pełnym naładowaniu teleportacji, a wypuszcza powietrze kiedy zaczyna ładować kolejną.
  • Pielęgniarka i Wiedźma są obecnie jedynymi zabójcami, którzy niszczą palety i generatory przy użyciu swej ręki.
  • Pielęgniarka jest jednym z 9 Zabójców nie posiadających świecących oczu.
  • Pielęgniarka jest jednym z dwóch zabójców wrażliwych na mechanizm gry zwany Lightburn.
  • Przy każdym przeskoku Pielęgniarka krzyczy i wzdycha. Według twórców, teleport jest bolesną czynnością, dlatego Pielęgniarka krzyczy z bólu i wzdycha z ulgą.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Ocalali widzą smugę po wykonanym przeskoku.
  • Możesz uderzyć ocalałego przed oszołomieniem po Przeskoku.
  • Pielęgniarka w normalnym trybie porusza się wolniej niż biegnący ocalały. Dlatego musisz używać Przeskoku podczas pościgu.
  • Przeskok świetnie spisuje się podczas pokonywania znacznych odległości, szczególnie gdy wiesz w którym miejscu znajdował się ocalały.
  • Podczas Przeskoku możesz się odwracać. Nie zmieni to kierunku Przeskoku, ale łatwiej jest się obrócić i zaatakować w przypadku próby uniku przez ocalałego.
  • Patrząc w stronę podłogi, możesz zrobić przez nią Przeskok o ile oczywiście znajduje się tam pomieszczenie, przykładowo Piwnica czy niższe piętro budynku.
    • W ten sam sposób możesz się teleportować piętro wyżej, pod warunkiem że znajduje się tam normalnie dostępne pomieszczenie.
    • Możesz anulować Przeskok kierując wzrok w ziemię, co sprawi że pozostaniesz w miejscu (pod warunkiem, że poniżej ciebie nie ma pomieszczenia). Mimo tego wciąż będzie trzeba przeczekać czas oszołomienia.
  • Jeśli wykonasz Przeskok, który miałby się zakończyć na przeszkodzie, Pielęgniarka zatrzyma się przed tą przeszkodą.
  • Najlepszą strategią jest próba przewidywania w którą stronę skieruje się ocalały. Ze względu na brak możliwości normalnego pościgu, Przeskok praktycznie na ocalełego jest niezbędny do wykonania celnego ataku.
  • Pielęgniarka nie potrzebuje przechodzić przez okna czy niszczyć palet bo może się przez nie teleportować.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher