Przedmioty

Z Dead by Daylight Wiki
IconHelp note.png Nawet te marne podróbki powinny wystarczyć. Robię co mogę aby jakoś przetrwać ten straszliwy koszmar.
~ Tajemnicza Notatka

Przedmioty są rzeczami możliwymi do zdobycia przez Ocalałych, mającymi im pomóc w ucieczce. Można je zdobyć poprzez odblokowanie w Krwistej Sieci lub znalezienie w skrzyniach podczas rozgrywki.

Aktualnie w grze znajdują się 22 przedmioty:

  • 0 Pospolite przedmioty
  • 0 Niepospolite przedmioty
  • 0 Rzadkie przedmioty
  • 0 Bardzo Rzadkie przedmioty
  • 0 Ultra Rzadkie przedmioty
  • 0 Okazjonalne przedmioty

Informacje[edytuj | edytuj kod]

Przeszukiwanie Skrzyń[edytuj | edytuj kod]

Powyższy podział na rzadkość przedmiotów wpływa na szansę znalezienia go w skrzyniach. Częściej trafiać się będą Pospolite i Niepospolite przedmioty niż ich rzadsze odpowiedniki. Możliwe jest znalezienie Ultra Rzadkiego przedmiotu w skrzyni, ale szanse na to są bardzo małe. Można zwiększyć szansę na znalezienie lepszych przedmiotów, używając umiejętności Instynkt grabieżcy IconPerks plunderersInstinct.png, Podnieść stawkę IconPerks upTheAnte.png lub Darów zwiększających szczęście.

Zachowywanie przedmiotów[edytuj | edytuj kod]

Jeżeli Ocalałemu uda się przeżyć i wynieść z próby przedmiot, zarówno on jak i dołączone do niego Dodatki do przedmiotów IconHelp addons.png zostaną zachowane i automatycznie zostaną przygotowane do następnej próby.

Utrata przedmiotów[edytuj | edytuj kod]

Jeżeli przedmiot zostanie do końca wyczerpany lub jeśli gracz zginie bez ochraniającego daru lub dodatku, zarówno przedmiot jak i dołączone do niego dodatki zostaną utracone.

Przedmioty[edytuj | edytuj kod]

Poniżej przedstawiono listę przedmiotów, które można obecnie znaleźć w grze Dead by Daylight:

Ikona Nazwa Opis Wytrzymałość Rzadkość

Petardy[edytuj | edytuj kod]

Petardy są przedmiotami dodanymi z okazji Eventów. Są możliwe do zdobycia przez ściśle określony czas. Można ich użyć do oślepienia i ogłuszenia Zabójcy, jeżeli wybuchną wystarczająco blisko. Są jednorazowego użytku.
FulliconItems chineseFirecracker.png
Chińska petarda Rząd małych ładunków wybuchowych, owiniętych w ciężki papier. Podczas detonacji wytwarza głośne huki oraz intensywne błyski światła.
  • Może zostać użyta do odwracania uwagi, oślepienia lub do zabawy.
1 ładunek
0Zwykła
FulliconItems winterPartyStarter.png
Starter zimowej imprezy Mała, bardzo wybuchowa dekoracja stołu obiadowego. Podczas detonacji wytwarza głośne huki oraz intensywne błyski światła.
1 ładunek
0Rzadka

Latarki[edytuj | edytuj kod]

Latarki są przedmiotami służącymi do oślepiania Zabójców. Jeżeli niosą oni na ramieniu Ocalałego, oślepienie spowoduje upuszczenie przez nich ofiary i ogłuszy ich na kilka sekund. Latarka jest wyjątkowo skuteczna przeciwko trzem Zabójcom: Widmu, Wiedźmie oraz Pielęgniarce. Świecenie latarką na niewidzialne Widmo spowoduje efekt zapłonu i ogłuszy go na kilka sekund, natychmiast czyniąc go widzialnym. Świecenie na Pułapkę Wiedźmy dezaktywuje ją. Świecenie na Pielęgniarkę, gdy się teleportuje, powoduje zatrzymanie akcji i wpadnięcie przez nią w animację zmęczenia.
FulliconItems flashlightItem.png
Latarka Standardowa latarka.
  • Może być użyta do rozświetlenia ciemności na twojej drodze.
8 sekund
1Niezwykła
FulliconItems willOWisp.png
Halloweenowa latarka Latarka wyposażona w specjalną osłonę soczewki, która powoduje zmienienie koloru na pomarańczowy i dodaje małego Duszka w wiązce światła.
  • Znacznie zwiększa obecność Dobrych Duszków w twoim życiu.
8 sekund
3Niezwykła
FulliconItems sportFlashlight.png
Sportowa latarka Przenośna latarka z solidnym uchwytem. Za sprawą wydajnej technologii, jaką się charakteryzuje, może emitować potężne światło przy ograniczonej konsumpcji energii.
  • Nieznacznie zmniejsza zużycie energii latarki.
  • Nieznacznie zwiększa celność latarki.
8 sekund
2Rzadka
FulliconItems utilityFlashlight.png
Użyteczna latarka Porządna, ale ciężka latarka, posiadająca duże pokłady energii.
  • Nieznacznie zmniejsza celność latarki.
  • Znacząco zwiększa efekty oślepienia.
  • Znacząco wydłuża czas trwania oślepienia.
12 sekund
3Bardzo Rzadka

Klucze[edytuj | edytuj kod]

Klucz jest przedmiotem służącym do otwarcia Włazu, kiedy ten pojawi się na mapie. Mogą zostać dołączone do niego dodatki w celu zwiększenia jego mocy, takie jak na przykład pokazanie aur innym Ocalałym lub ukazanie aury Zabójcy. Nie można użyć Złamanego klucza do otworzenia Włazu- bez dodatków jest bezużyteczny.
FulliconItems brokenKey.png
Złamany klucz Wibrujący energią uchwyt i trzon klucza. Moc drzemiąca w Złamanym kluczu nie może się uwolnić samoistnie. Różne obiekty dołączone do uchwytu na kluczu uwalniają jego energię i pozwalają użyć go w określonych celach.
  • Wymaga dołączonych do niego dodatków, aby można go było użyć.
10 sekund
2Rzadki
FulliconItems dullKey.png
Monotonny klucz Zgięty i tępy klucz, który niegdyś posiadał wielką moc. Moc drzemiąca w Monotonnym Kluczu nie może się uwolnić samoistnie. Różne obiekty dołączone do uchwytu na kluczu uwalniają jego energię i pozwalają użyć go w określonych celach.
  • Może zostać użyty do otworzenia Włazu, jednak bez nałożonej na niego osłony w postaci Mętnego szkła- zniszczy się.
5 sekund
3Bardzo Rzadki
FulliconItems skeletonKey.png
Kościany klucz Zmatowiały i wykrzywiony klucz, emanujący złowieszczą energią. Moc drzemiąca w Kościanym klucz nie może się uwolnić samoistnie. Różne obiekty dołączone do uchwytu na kluczu uwalniają jego energię i pozwalają użyć go w określonych celach.
30 sekund
4Ultra Rzadki

Mapy[edytuj | edytuj kod]

Mapa jest Przedmiotem służącym do ujawniania i oznaczania obiektów na mapie. Standardowa Mapa jest w stanie pokazywać jedynie Generatory, jednak po dodaniu do niej Dodatków zwiększa się jej moc. Można sprawić, że aury obiektów są widoczne także dla innych Ocalałych lub stworzyć słup światła, niewidoczny dla Zabójcy.
FulliconItems mapItem.png
Mapa Stary kawałek pergaminu stworzonego z materiału przypominającego ludzką skórę. Jest zwinięty i zapieczętowany bezbarwnym, skórzanym sznurkiem. Dzierżenie i używanie mapy ujawnia aury poszczególnych obiektów, co skutkuje jej powolną degradacją. Aury generatorów, które odkryłeś wcześniej są ukazywane w trakcie używania mapy aż do momentu jej zużycia.
20 sekund
2Rzadka
FulliconItems rainbowMap.png
Tęczowa mapa Kawałek pergaminu stworzonego ze świeżej skóry. Na krawędzi znajduje się niezaschnięta krew. Jest zwinięty i zapieczętowany kolorowymi linkami i sznurkami. Dzierżenie i używanie mapy ujawnia aury poszczególnych obiektów, co skutkuje jej powolną degradacją. Aury generatorów, które odkryłeś wcześniej są ukazywane w trakcie używania mapy aż do momentu jej zużycia.
20 sekund
4Ultra Rzadka

Apteczki[edytuj | edytuj kod]

Apteczka to Przedmiot służący do leczenia zarówno siebie jak i innych Ocalałych. Ocalali mogą się nawzajem leczyć, lecz trwa to znacznie dłużej bez użycia Apteczki- tak samo ma się sprawa z użyciem umiejętności Samoopieka. Różne Dodatki wpływają na szybkość leczenia, ułatwienie Testów Umiejętności oraz powiększenie zawartości Apteczki.
FulliconItems campingAidKit.png
Apteczka obozowa Prymitywna apteczka ratująca życie w nagłych wypadkach pomimo braków w zaopatrzeniu.
12 ładunków
0Zwykła
FulliconItems allHallowsEveLunchbox.png
Halloweenowa Apteczka ~opis w trakcie~
16 ładunków
0Zwykła
FulliconItems firstAidKit.png
Apteczka pierwszej pomocy Standardowa apteczka z wyposażeniem niezbędnym do leczenia mniej lub bardziej poważnych obrażeń.
16 ładunków
1Niezwykła
FulliconItems emergencyMed-Kit.png
Apteczka na nagły wypadek Porządna, dobrze zorganizowana apteczka zawierająca wyposażenie medyczne z najwyższej półki.
18 ładunków
2Rzadka
FulliconItems rangerMed-Kit.png
Apteczka leśniczego Przestronna, metalowa apteczka zawierająca wyposażenie medyczne przeznaczone do ratowania ludzi w ciężkich warunkach, często w odizolowanych miejscach.
24 ładunki
3Bardzo Rzadka

Skrzynki na narzędzia[edytuj | edytuj kod]

Skrzynki na narzędzia to Przedmioty, za pomocą których można szybciej i łatwiej naprawić Generatory lub sabotować Haki. Każda Skrzynka ma swoje własne zastosowanie i jest przeznaczona do wykonywania określonej czynności. Przedmioty można wyposażyć w różne Dodatki do przedmiotów, które przyspieszają naprawianie, sabotowanie, ułatwiają trafienie Testów Umiejętności lub zwiększają pojemność Skrzynek.
FulliconItems worn-outTools.png
Zużyte narzędzia Metalowa skrzynka zawierająca wysłużone narzędzia, które mogą się zepsuć w każdej chwili. Mogą być użyte do reperowania lub niszczenia różnorodnych mechanicznych elementów nawet bez odpowiedniego przeszkolenia.
80 ładunków
0Zwykła
FulliconItems toolboxItem.png
Skrzynka na narzędzia Metalowa skrzynka zawierająca zestaw podstawowych narzędzi. Może być użyta do reperowania lub niszczenia różnorodnych mechanicznych elementów nawet bez odpowiedniego przeszkolenia.
130 ładunków
1Niezwykła
FulliconItems mechanicsToolbox.png
Skrzynka z narzędziami mechanika Metalowa skrzynka zawierająca specjalistyczne narzędzia rzemieślnicze. Może być użyta do reperowania lub niszczenia różnorodnych mechanicznych elementów nawet bez odpowiedniego przeszkolenia.
80 ładunków
2Rzadka
FulliconItems commodiousToolbox.png
Przestronna skrzynka z narzędziami Przestronna skrzynka zawierająca podstawowe narzędzia I dodatkowe części mechaniczne. Może być użyta do reperowania lub niszczenia różnorodnych mechanicznych elementów nawet bez odpowiedniego przeszkolenia.
180 ładunków
2Rzadka
FulliconItems engineersToolbox.png
Skrzynka z narzędziami inżyniera Metalowa skrzynka zawierająca specjalistyczne narzędzia inżynierskie. Większość narzędzi może być użyta nawet przez żółtodziobów do reperowania i niszczenia różnorodnych mechanicznych elementów.
80 ładunków
3Bardzo Rzadka
FulliconItems alexsToolbox.png
Skrzynka z narzędziami Alex'a Metalowa skrzynka zawierająca głównie piły i kombinerki różnych rozmiarów, a także inne narzędzia. Mimo, iż przedmioty się w niej znajdujące są przeznaczone głównie do niszczenia, to mogą być również użyte do reperowania różnorodnych mechanicznych elementów.
130 ładunków
3Bardzo Rzadka

Nieużywane Przedmioty[edytuj | edytuj kod]

Nieużywane Przedmioty nie znajdują się w samej rozgrywce, lecz pojawiają się w plikach gry Dead by Daylight.
FulliconItems trapple.png
Trapple Nieznany opis.
Nieznana pojemność
Nieznana wartość
Brak ikony Buck Shot (Petarda) Nieznany opis.
  • Wyglądem przypomina zwykłą Petardę.
    • Czas oślepienia: 1.5 sekund (minimum); 2.5 sekund (maksymalnie).
1 ładunek
0Zwykła
Brak ikony Flash Powder (Petarda) Nieznany opis.
  • Nieznacznie wydłuża czas trwania efektu Oślepienia.
    • Zwiększa czas trwania efektu Oślepienia o 10%.
1 ładunek
0Zwykła
Brak ikony Medium Fuse (Petarda) Nieznany opis.
  • Opóźnia wybuch o 75%.
1 ładunek
0Zwykła
Brak ikony Gun Powder (Petarda) Nieznany opis.
  • Znacząco wydłuża the czas trwania efektu Oślepienia.
1 ładunek
1Niezwykła
Brak ikony Longer Fuse (Petarda) Nieznany opis.
  • Opóźnia wybuch o 150%.
1 ładunek
1Niezwykła
Brak ikony Magnesium Powder (Petarda) Nieznany opis.
  • Zwiększa zasięg o 2.5 metrów.
1 ładunek
1Niezwykła
Brak ikony Black Powder (Petarda) Nieznany opis.
  • Zwiększa zasięg o 5 metrów.
1 ładunek
2Rzadka
2 ładunki
4Ultra Rzadka

Uwagi[edytuj | edytuj kod]