Quentin Smith

Z Dead by Daylight Wiki
Pewnego dnia zobaczyłem młodego mężczyznę. Wyglądał jakby nie spał i spał w tym samym czasie. Trochę zaspany, ale zdeterminowany. Chociaż nie widziałem nikogo ani nic, co by go ścigało, on się nie zzatrzymywał. Byłem świadkiem prawdziwego strachu w tym miejscu. Ale ten człowiek dostarczył nowe widmo strachu. Co mogło doprowadzić go do stanu, gdzie bał się wziąć oddech? Wyglądał na zdeterminowanego, żeby dotrzeć do bramy. Ja też raz miałem taką sytuację. Ale wiele razy mi się nie udało, za dużo pomyłek i śmierci. Ale ten młody mężczyzna jest inny. Może on ucieknie. Naprawdę. Ale wygląda na zmęczonego, bardzo zmęczonego.
~ Nieznany (prawdopodobnie Benedict Baker)
Quentin Smith
ES charSelect portrait.png
Płeć
Mężczyzna
Rola
Zdeterminowany Lunatyk
Narodowość
Amerykańska
Dodatek
A Nightmare On Elm Street™
Aktor głosowy
Louis McLean

Quentin Smith jest jednym z 17 Ocalałych w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Zaprezentowany został w dodatku CHAPTER VI: A Nightmare On Elm Street™.

Oryginalnie pochodzi z filmu z 2010 roku Koszmar z ulicy Wiązów.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Quentin Smith to zdeterminowany lunatyk zapewniający swojej drużynie większe szanse na przetrwanie. Potrafi też sprawić, że drużyna szybciej odzyskuje siły.

Jego przyswajalne umiejętności: Pobudka! IconPerks wakeUp.png Farmacja IconPerks pharmacy.png i Czuwanie IconPerks vigil.png ułatwiają ocalałym lokalizowanie bram wyjściowych i umożliwiają szybszą regenerację.

Poziom trudności: Łatwy

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground QS.png

Kiedy Quentin usłyszał, że matka Nancy zaginęła, dotarło do niego, że ich sukces był krótkotrwały. Chociaż ich plan wydawał się działać bez zarzutu, Freddy Krueger kolejny raz oszukał śmierć.

Mimo to Quentin nie zamierzał się poddać. Poprzysiągł sobie, że znajdzie sposób na pokonanie Freddy'ego raz na zawsze. Gdyby nie udało mu się pozbyć oprawcy, potwór by wygrał - to tylko kwestia czasu. Wygrałby, a Nancy przepadłaby w odmętach koszmaru.

Ktoś taki jak Quentin nigdy nie zwracał na siebie szczególnej uwagi, nawet mimo tego, jak dziwne książki czytał w bibliotece. Zdobył wszystkie możliwe informacje o bliźniaczych Światach Snów. świadomym śnieniu i metodach kontrolowania sennego wymiaru. Zmuszał się do ciągłego życia na jawie poprzez stosowanie diety obfitującej w pigułki i napoje energetyczne. Przeszukiwał w pocie czoła zakurzone tomy, znajdując pewnego dnia mit o demonach żyjących w Świecie Snu. Uwiezione w otchłani demony karmiły się strachem swych ofiar. Chłopak uwijał się jak w ukropie, ponieważ wiedział, że potwór wkrótce po niego przyjdzie.

Niewiele później nadszedł moment, którego się obawiał - Freddy zaczął pojawiać się w snach chłopaka. Początkowo pozostawał na peryferiach snu, szydząc z Quentina w sennym wymiarze. Najwyraźniej miał nadzieję, że go zmęczy. Quentin wykorzystywał pokłady wiedzy, jaką zdobył o snach - dostrzegał w śnie błędy, pęknięcia umożliwiające mu ucieczkę z koszmarów. Miał nadzieję, że umiejętność ucieczki zapewni mu przewagę i wykorzysta ją przeciw oprawcy.

Pewnego wieczoru znalazł się w znajomym miejscu: przedszkolu w Badham. Freddy miał już dość drwin i zdecydował się wypatroszyć Quentina w jego śnie. Quentin biegł przez przedszkolne korytarze niczym przestraszone zwierzę. Przebiegł pospiesznym wzrokiem labirynt pokoi, w których mogłoby znajdować się coś użytecznego. Znalazł puszkę rozcieńczalnika i wpadł szybko na pewien pomysł. Gdy zastawił już pułapkę na Freddy'ego, czekał cierpliwie pełniąc rolę przynęty. Plan wypalił - Freddy pojawił się dokładnie tam, gdzie chciał tego Quentin. Pazury Freddy'ego drapały po metalu, zapowiadając nadchodzącą śmierć chłopaka. Quentin zapalił cały budynek, kierując się jednocześnie do wyjścia, o którym wiedział tylko on sam. Napawał się przy tym swym zwycięstwem, patrząc z radością na zaskoczenie malujące się na twarzy Freddy'ego. Sądził, że jeśli sprawi ból oprawcy, osłabi go i ucieknie ze snu, pokona bestię. Nie wszystko poszło jednak po jego myśli. Senne pęknięcia stanowiące drogę ucieczki zablokowały się na jego oczach. Znalazł się ponownie w sekretnym pokoju Freddy'ego; całkowicie pozbawiony możliwości ucieczki.

Freddy zbliżył się do niego z szerokim uśmiechem rozłożonym na zrujnowanej twarzy. Chwilę potem Quentin został pochłonięty niesamowicie silną potrzebą wysłania swego oprawcy w szpony śmierci. Przeszło mu przez myśl, że to on, a nie jego ojciec powinien był podciąć gardło plugawej kreatury. To on powinien był wrzucić kanister z benzyną i zakończyć życie Kruegera. Miał nadzieję, że to pragnienie wystarczy, aby zabić bestię. Znajdował się przecież w krainie umysłu.

Skoncentrował wszystkie swoje myśli na pragnieniu śmierci Freddy'ego, dał się im całkowicie pochłonąć. Przed jego oczyma pojawiła się dziwna mgła, która przykryła wszystkie obiekty znajdujące się w pobliżu. Chłopak trafił gdzie indziej. Do innego snu. Nie był to jednak jego sen - było w nim zimno i nieznośnie.

Dziwne migotanie przyciągnęło uwagę Quentina. Uświadomił sobie, że siedzi przy ognisku i nie był przy nim sam. Byli tam też inni ludzie - ludzie, którzy potrzebowali jego pomocy.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Quentina. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Pobudka! - Poziom 30
  • Farmacja - Poziom 35
  • Czuwanie - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych ocalałych.

Ikona Nazwa Opis
WakeUp.gif
Pobudka!

Odblokowuje możliwość czytania aury. Gdy zostaną uruchomione wszystkie wymagane generatory, będziesz widzieć aury bram wyjściowych znajdujące się w zasięgu 24/48/ metrów od ciebie. W momencie gdy przystąpisz do otwierania bramy, inni ocalali znajdujący się w zasięgu 24/48/ metrów od ciebie będą widzieć twoją aurę.

Gdy umiejętność jest aktywna, otwierasz bramy wyjściowe 5/10/15 % szybciej.

Unikalna dla Quentin Smith przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Ocalałych.

Pharmacy.gif
Farmacja

Masz nosa do znajdowania leków. Przeszukujesz skrzynki 40/60/80 % szybciej.

Farmacja gwarantuje znalezienie Apteczki na nagły wypadek przy pierwszym przeszukaniu skrzyni.

Vigil.gif
Czuwanie

Pomagasz swoim przyjaciołom w trudnych sytuacjach. Ty i twoi sojusznicy znajdujący się w zasięgu 8 metrów od ciebie wychodzicie ze stanu wyczerpania, krwotoku, zmasakrowania, skrępowania i oślepienia 10/15/20 % szybciej.

Poza zasięgiem efekt utrzymuje się przez 15 sekund.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Dostępne jest tylko jedno osiągnięcie dla Quentina.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptQuentin.jpg
Quentin - Ekspert Ucieknij z mapy postacią Quentin Smith, używając podczas rozgrywki wyłącznie jego trzech unikalnych umiejętności.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Do ubioru Quentina należą:

Głowa Tors Nogi

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Bloody Style (Tors)
  • Prestiż II - Bloody Day (Nogi)
  • Prestiż III - Bloody Quentin (Głowa)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Rozszerzenia do gry

Quentin jest obecnie częścią 1 rozszerzenia do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Quentin jest szóstą męską postacią ocalałego, pozostali to Dwight, Jake, Ace, Bill i David.
  • W przeciwieństwie do zabójcy Freddy'ego, Quentin nie pojawia się w pierwszych filmach Koszmar z ulicy Wiązów. Jest postacią stworzoną dopiero w reboocie z 2010 roku.
    • Jego rola w tym filmie jest bardzo podobna do roli Glena Lantza, jest on zakochany w bohaterce Nancy. W przeciwieństwie do Glena z oryginału, nie jest on jej chłopakiem i udaje mu się przetrwać morderczy szał Freddy'ego, podczas gdy Glenowi się to nie udaje.
  • Podobnie jak Laurie Strode, Quentin nie jest idealnym odwzorowaniem filmowej postaci, prawdopodobnie ze względu na brak praw do wizerunku aktora wcielającego się w Quentina - Kyle'a Gallnera.
    • Pomimo tego, postać ta jest lepszym przedstawieniem pierwowzoru filmowego, niż Laurie.
  • Quentin jest szóstą licencjonowaną postacią w grze, a odpowiadający mu zabójca Freddy jest piąty.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher