Rangi

Z Dead by Daylight Wiki

Rangi są częścią Dead by Daylight.

Rangi graczy zależą od ilości "Punktów Rangi", zdobytych podczas Meczów rankingowych. Numer wyświetlany nad głowami graczy określa jego ogólne umiejętności. Najwyższą rangą jest ranga 1-sza, a najniższą ranga 20-sta. Aby otrzymać większą rangę, należy zdobyć Punkt Rangi. Ranga może także spaść w przypadku utraty Punktu Rankingowego.

Im wyższa Ranga, tym większe wyzwanie. Gra dobiera graczy o podobnych Rangach.

Rangi[edytuj | edytuj kod]

Są dwa typy Rang. Zabójcy mają Rangę Zabójcy, podczas gdy Ocalali mają Rangę Ocalałego.
W przeciwieństwie do poziomów, Rangi są współdzielone między wszystkimi Ocalałymi i wszystkimi Zabójcami.

Kolory rang[edytuj | edytuj kod]

W momencie zdobycia wyższej Rangi, zmienia ona swój symbol.
Kolory Rang odpowiadają kolorom rzadkości Przedmiotom:

Ranga Kolor
20 - 17
Szary
16 - 13
Żółty
12 - 9
Zielony
8 - 5
Fioletowy
4 - 1
Czerwony

Otrzymywanie Punktów Rangi[edytuj | edytuj kod]

Aby otrzymać rangę, gracze muszą grać w Mecze Rankingowe i zbierać Krwawe punkty. Dla Ocalałych są 4 kategorie, w których mogą zdobyć punkty: cel, przetrwanie, altruizm i odwaga; Zabójcy także mają 4 kategorie, jednak od momentu wydania Patcha o numerze 1.5.3, zdobywanie Punktów Rangi wygląda dla nich nieco inaczej.

Po zakończeniu meczu, lub w przypadku śmierci, gracz zobaczy tablicę ze zdobytymi punktami z każdej z kategorii. W tym samym czasie czerwony pasek pod tablicą zacznie się napełniać. Wypełniają go zdobyte Krwawe Punkty. Aby zdobyć Punkt Rangi, pasek musi przejść przez biały Symbol Punktu Rangi. Gracze mogą otrzymać maksymalnie 2 Punkty Rangi za jeden mecz.

Po zdobyciu 5.000 w jakiejkolwiek kategorii, dodatkowe Krwawe Punkty nie są liczone do paska. Na przykład, gdy Ocalały zdobędzie 8.000 Krwawych Punktów w jednej kategorii i 2.000 w drugiej, nie otrzyma on Punkt Rangi, ponieważ każda kategoria może przyjąć jedynie 5.000 "rankingowych" Krwawych Punktów (i w takiej sytuacji otrzyma jedynie 7.000 Krwawych Punktów). Mimo to, gracz nie straci rangi, ponieważ zdobycie 7.000 "rankingowych" Krwawych Punktów umożliwia Brak Straty Punktu Rankingowego. Po meczu gracz będzie mógł wydać całe 10.000 Krwawych Punktów zdobytych w trakcie meczu.

Ocalali[edytuj | edytuj kod]

Krwawe Punkty z każdej kategorii umożliwiają zdobycie Punktu Rangi (np. Cele, Przetrwanie, Odwaga). Liczy się jedynie 5.000 Krwawych Punktów w każdej z kategorii. Mimo to w każdej z kategorii otrzymać można 8.000 Krwawych Punktów. (Przekroczenie 8.000 KP skutkuje pojawieniem się powiadomienia, iż otrzymało się już ich maksymalną ilość, i że nie będą więcej przyznawane z tej kategorii).

,,Rankingowe" Krwawe Punkty Punkty Rangi
0 - 6999
-1
7000 - 9999
0 (Brak Straty Punktu Rankingowego)
10000 - 19999
1
20000 - 32000
2

Zabójcy[edytuj | edytuj kod]

Od momentu wypuszczenia patcha 1.5.3, system rankingowy dla Zabójców jest oparty na gromadzeniu Ofiar, a nie jak wcześniej oparty o Krwawe Punkty. Krwawe Punkty przyznawane są tak jak wcześniej, jednak nie ingerują one w Rangi.

Zabójcy otrzymują Cele Zabójcy za wieszanie Ocalałych na hakach, aż do momentu Poświęcenia. Zdobywane Cele:

  1. Wieszanie: Za każdego powieszonego, otrzymujesz +1 Cel Zabójcy.
    • Powieszony pierwszy raz +1
    • Walka na haku +1
    • Poświęcenie +2 (+1 za "stan na haku" i +1 za śmierć)
  2. Memento Mori: Użycie Memento Mori na Ocalałym daje +2 Cele Zabójcy (+1 za akcję, + 1 za śmierć)
    • Wykrwawienie: Wykrwawienie na śmierć Ocalałego daje +1 Cel Zabójcy. (+0 za wykrwawienie +1 za śmierć)
  3. Rozłączenie Ocalałych podczas ładowania meczu: Ocalali, którzy rozłączyli się podczas ładowania, dają Zabójcy + 2 Cele Zabójcy za każdego rozłączonego Ocalałego. (Zabójca otrzymuje jedynie połowę Celów Zabójcy, ponieważ nie ma możliwości spotkania rozłączonego Ocalałego w grze)
  4. Rozłączenie Ocalałych podczas meczu: Ocalali, którzy rozłączą się po 5 minutach od rozpoczęcia Meczu, dają Zabójcy +4(wszystkie możliwe do uzyskania za każdego ocalałego) Cele Zabójcy.
  5. Rozłączenie Zabójcy: Wszystkie Cele Zabójcy są anulowane, i Zabójca nie otrzymuje żadnych Celów Zabójcy.

Cele Zabójcy Punkty Rangi Wiadomość na koniec meczu
0 - 7 -1 Byt Zawiedziony
8 0 (Brak Straty Punktu Rankingowego) Brutalny Zabójca
9 - 15 1 Niemiłosierny Zabójca
16 2 Bezlitosny Morderca

Ranking[edytuj | edytuj kod]

Po meczu Punkty Rangi są dodawane, bądź tracone. Jeżeli Punkty Rangi dojdą do końca wymaganych Punktów Rangi, gracz otrzyma wyższą Rangę. Jeżeli straci Punkt Rangi w momencie, w którym nie zdobył wcześniej żadnych, spadnie on wtedy z Rangi (z rangi 20 nie można spaść).

W momencie, w którym gracz otrzymuje wyższą Rangę, liczba Punktów Rangi wymaganych do kolejnej Rangi wzrasta.
Tabela przedstawia ilość Punktów Rangi wymaganych do zdobycia wyższej Rangi:

Ranga Punkty Rangi
20 - 19 3
18 - 13 4
12 - 2 5

Będąc rangą 1-szą, 2 dodatkowe Punkty Rangi mogą być przechowane.

Sezony[edytuj | edytuj kod]

13-stego dnia każdego miesiąca, Rangi ulegają resetowi. Aktualnie nie ma żadnych nagród za Rangi na końcu Sezonu.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Przed Patchem 1.0.6. wszyscy gracze musieli uzyskać 10.000 Krwawych Punktów aby zyskać Punkt Rangi. W przeciwnym wypadku gracza obowiązywała Strata Punktu Rangi. Patch 1.0.6 zmienił system, do tego, który jest teraz obecny.