Traper

Z Dead by Daylight Wiki
Dbd-journal-chuckles.png Olbrzymi potwór z ohydnym szerokim uśmiechem rozdartym w poprzek maski, która wciąż nawiedza mój umysł. Łowca tropiący nas przez ten świat. Jego niszczycielskie pułapki są ukryte w zaroślach. Niezwykła czujność i lekki krok są niezbędne do uniknięcia pułapek tego obrzydliwie szczerzącego się zabójcy. Nie raz wpadłem w jedną z nich. Dopadało mnie uczucie miażdżonych przez tępe kolce kości, a w tym samym czasie nadchodził śmiejący się potwór. To bezustanna walka pomiędzy patrzeniem w górę i w dół.
~ Dzienniki Benedicta Baker'a, Listopad 1896, o Traperze
Traper
TR charSelect portrait.png
Imię
Evan MacMillan
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Amerykańska
Lokacja
Posiadłość MacMillanów
Moc
Pułapka na Niedźwiedzie
Broń
Tasak
Prędkość
115% | 4.6m/s
Zasieg Terroru
32 metry
Wzrost
Wysoki
Aktor głosowy
Filip Ivanovic

Evan MacMillan, czyli Traper, jest jednym z 17 Zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Jest dostępny w bazowej wersji gry.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground TR.png

Zabójca kontrolujący otoczenie za pomocą śmiercionośnych pułapek na niedźwiedzie.

Jego przyswajalne umiejętności, Niepokojąca Obecność IconPerks unnervingPresence.png, Brutalna Siła IconPerks brutalStrength.pngi Ekscytacja IconPerks agitation.png ułatwiają pościgi za ocalałymi i przenoszenie ocalałych.

Poziom trudności: Łatwy

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

Evan MacMillan ubóstwiał swojego ojca. Był on nie tylko dziedzicem wielkiej fortuny, ale także zarządcą ogromnego majątku. Evan został wychowany przez ojca żelazną ręką i w taki sam sposób traktował lokalną siłę roboczą. Za sprawą ojca i syna, produkcja utrzymywała się zawsze na wysokim poziomie, a majątek rodziny prosperował.

Gdy zdrowie psychiczne Archiego MacMillana zaczęło słabnąć, Evan chronił ojca przed tłumem, który usiłował zgarnąć dla siebie części jego majątku. Evan wypełniał każde polecenie ojca bez pytania.

Kiedy Archie MacMillan utracił całkowicie zdrowe zmysły, Evan stał się sprawcą wydarzenia, które miało być później znane jako najbardziej nieludzkie masowe morderstwo w ówczesnej historii. Nigdy nie dowiedziono, że Evan poprowadził setkę mężczyzn do ciemnych tuneli przed detonacją ładunków wybuchowych, pieczętując tym samym ich los. Opowieść o majątku MacMillanów jest opowieścią o bogactwie i władzy użytej w złym celu.

Nie wiadomo jak wiele osób padło ofiarą ojca i syna. Nie istnieje żaden zapis tego, co stało się potem z posiadłością. Ojciec Evana jest kolejną nierozwikłaną zagadką - został znaleziony w piwnicy własnego magazynu - samotny i martwy.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Trapera. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są ich przyswajalne wersje.

  • Niepokojąca Obecność - Poziom 30
  • Brutalna Siła - Poziom 35
  • Ekscytacja - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Drzewkach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
UnnervingPresence.gif
Niepokojąca Obecność

Sama twoja obecność wywołuje wielki strach. Ocalali w zasięgu twojego terroru mają 6/8/10 % więcej szans na uaktywnienie testu umiejętności podczas naprawiania, leczenia lub sabotowania. Te testy umiejętność mają paski sukcesu zmniejszone o 40/50/60 %.

„Obecność tego czegoś demotywuje nas.”

Unikalna dla Trapera przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

BrutalStrength.gif
Brutalna Siła

Twoja wielka siła pozwala ci przebijać się przez osłony twych ofiar. Niszczysz zrzucone palety i uszkadzasz generatory 10/15/20% szybciej.

„To nie tylko mięśnie. Mroczna siła motywuje bestię.”

Agitation.gif
Ekscytacja

Nie możesz się doczekać, aż powiesisz swą zdobycz. Zwiększa prędkość transportowania Ocalałych na ramieniu o 6/12/18% oraz zasięg terroru o 12 m.

„W pewnym momencie ekscytacja związana z powieszeniem jednego z nas staje się ważniejsza od pragnienia pozbawienia nas życia.”

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Tasak[edytuj | edytuj kod]

framless

Tasak jest podstawową bronią Trapera. Ogromny tasak, wykuty przez niego własnoręcznie w kopalni.

  • Po trafionym ataku, Traper wytrze krew z broni o swoje ramię.
  • Tasak ma dość krótki zasięg.

Moc: Pułapka na Niedźwiedzie[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers trap.png

Duża, krępująca nogi ofiary, stalowa pułapka. Pułapki leżą rozproszone na mapie i mogą być podniesione i użyte w dowolnym miejscu.

  • Unieruchamia i rani ofiarę, która wpadła w pułapkę.
  • Zniszczone Pułapki na Niedźwiedzie pojawiają się ponownie na mapie po upływie 3 minut.

Dodatkowe informacje o Mocy[edytuj | edytuj kod]

  • Bez użycia dodatków, rozstawienie pułapki trwa 2.5 sekundy.
  • Szansa ocalałego na uwolnienie się z pułapki wynosi 25% a każda próba trwa 1.5 sekundy. Szansa może być zwiększona dzięki Umiejętnościom i Darom, które mają wpływ na Szczęście.
  • Wygląd pułapki można przyciemnić przy użyciu dodatków Kampesz lub Butelka smoły. Trudniej w ten sposób je dostrzec, a nawet można ustawić na odkrytym terenie, chociaż wciąż będzie ona widoczna:
Domyślnie
BearTrapDefault.png
Kampesz
BearTrapLogwoodDye.png
Butelka smoły
BearTrapTarBottle.png
  • Proces rozstawienia pułapki dzieli się na 3 fazy: położenie pułapki na ziemi (0.5s), rozłożenie pułapki (1.5s), podniesienie się (0.5s). Dodatki mają wpływ jedynie na fazę środkową.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Add-ons: Bear Trap (Trapper)

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 2 osiągnięcia związane z Traperem.

Wartości osiągnięć w wersji gry na konsole, które różnią się od wersji gry na PC, są zaznaczone na Szablon:Clr.

Szablon:Achievement TableSzablon:Achievement Table
Ikona Nazwa Opis

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowy wygląd jest dostępny w sekcji Trapera w artykule Sklep.

Do ubioru Trapera należą:

Głowa Tors Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiony Tasak (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawiony Evan (Głowa)
  • Prestiż III - Zakrwawiona Guma i Haki (Tors)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Traper jest obecnie częścią 4 rozszerzeń do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Niedostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

  • The Trapper's Mask - Chuckles
  • YouTubers/Streamers Exclusives - H2O Delirious Exclusive
  • Deathgarden Mask

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Traper był jedynym grywalnym zabójcą w testach Beta gry.
  • Nazwą Trapera w wersji Alpha było Chuckles.
    • W plikach gry są wpisy z błędem - "Checkles".
  • Związany jest z lokacją Posiadłość MacMillanów.
  • Traper może być wzorowany na Jasonie Voorhees'ie; obie postacie są wysokimi i umięśnionymi mężczyznami, obaj noszą maski, używają podobnych broni i są ślepo oddani jednemu ze swych rodziców (Jason swojej matce, Evan swemu ojcu). Poza tym Jasonowi zdarzało się używać pułapek na niedźwiedzie jako broni, podczas gdy Traper używa ich jako swego podstawowego wyposażenia.
  • Maska Trapera nawiązuje do zabójcy Babyface z filmu "Krwawe wzgórza"; obie są popękane i przypominają ludzkie twarze.
  • Zanim Traper uderzy, słychać dźwięk podnoszenia przez niego broni.
  • Kiedy ocalały wejdzie w pułapkę i zdoła się z niej uwolnić, to zostaje ona zamknięta. Jeżeli Traper wejdzie w swoją pułapkę, to rozstawi ją ponownie.
  • Zęby pułapek wyglądają na dość tępe.
  • W plikach gry znajduje się kilka obrazów Trapera bez maski.
    • Dzięki nim wiemy, że Traper jest jednym z Szablon:Clr zabójców bez świecących oczu.
    • Wiemy również, że jest łysy.
  • Skóra Trapera jest popękana, sztywna i odbarwiona.
  • W przeciwieństwie do innych zabójców, Traper był torturowany przez Byt, w skutek czego na jego ciele widać rany jak i wystające kawałki metalu.
  • Traper ma najwięcej strojów spośród wszystkich zabójców.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Zaczynasz z jedną pułapką w ręce, pozostałe musisz zebrać i rozstawić samemu.
  • Możesz unieść więcej niż jedną pułapkę używając dodatku Trapper Bag.
  • Możesz wpadać w swoje własne pułapki, a jeśli niesiesz ocalałego, ucieknie on wtedy.
  • Nie robią ci one krzywdy, ale sprawiają, że musisz się schylić, spojrzeć w dół i poświęcić około 3 sekund na uwolnienie się.
  • Powszechnie używaną taktyką jest rozstawienie pułapki zaraz przed powieszonym ocalałym. Dzięki temu nieuważny ocalały podejmujący próbę ratunku, może łatwo w nią wpaść.
  • Dobrym miejscem na pułapkę jest bliskość palety. Rozstawienie jej obok zamiast na środku palety, w przypadku próby zrzucenia, zapewnia złapanie ocalałego.
  • Pułapki w trawie są prawie niewidoczne.
  • Pułapki są jasnożółte i wyróżniają się na płaszczyznach, ale w pewnych miejscach mogą się zlać z otoczeniem.
  • Często używaną taktyką jest powieszenie ocalałego w piwnicy, i obstawienie pułapkami wszystkich wejść i wyjść (palety, okna).

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Szablon:Characters