Widmo

Z Dead by Daylight Wiki
Dbd-journal-wraith.png To coś rusza się niczym cień, pojawiając się i znikając wraz z dźwiękiem wydawanym przez jego siejący strach dzwon. Ten „duch” zdaje się być zdolny do przemieszczania się niezauważonym. Kilka razy złapał mnie , gdy nie widziałem nawet, aby się zbliżał. Gdy byłem przekonany, że jestem bezpieczny, to coś materializowało się tuż za mną, aby uderzyć z bliska. Stój nieruchomo i obserwuj mgłę. Czasem można go zauważyć jak szybuje, szukając kolejnych ofiar.
~ Dzienniki Benedicta Baker'a, Listopad 1896, o Widmie
Widmo
WR charSelect portrait.png
Imię
Philip Ojomo
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Afrykańska
Lokacja
Złomowisko Autohaven
Moc
Zawodzący Dzwon
Broń
Czaszka Azarova
Prędkość
115% | 4.6m/s
Alternatywna prędkość
126% | 5.04m/s (Niewidzialność)
Zasieg Terroru
32 metry
Wzrost
Wysoki
Aktor głosowy
Filip Ivanovic

Philip Ojomo, ps. "Widmo" jest jednym z 15 zabójców w Dead by Daylight IconHelp DBDlogo.png.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Widmo jest zabójcą ukrywającym się, potrafiącym stać się niewidzialnym przy pomocy Zawodzącego Dzwonu.

Jego unikalne umiejętności, Drapieżnik IconPerks predator.png, Pies gończy IconPerks bloodhound.png i Zrodzony w cieniu IconPerks shadowborn.png, dają mu przewagę przy tropieniu i lokalizowaniu ocalałych, utrudniając stawienie mu czoła.

Tropienie i ściganie ocalałych jest jego główną zaletą. Łatwiejsze łapanie i zabijanie jest tego naturalnym następstwem.

Poziom trudności: Łatwy)

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground WR.png

Philip Ojomo przybył do kraju jedynie z nadzieją na nowy początek. Był szczęśliwy, gdy zaoferowano mu pracę na "Złomowisku", gdzie przekupni policjanci przymykali oko na wszelkie szemrane interesy, które miały tam miejsce.

Ojomo nie przejmował się skorumpowanymi ludźmi. W jego ojczyźnie nie raz był świadkiem przestępstw i tak długo jak się w żadne z nich nie mieszał, miał się dobrze. Reperował jedynie samochody i posługiwał się miażdżarką. Był w tym bardzo dobry. Wchodził samochód, wychodziła mała, metalowa kostka.

Pewnego ponurego dnia zauważył przypadkiem krew wypływającą z samochodu przeznaczonego na zmiażdżenie. Gdy go otworzył, znalazł w środku młodego człowieka, zakneblowanego, ze związanymi rękoma i paniką w oczach. Ojomo uwolnił mężczyznę, a ten odbiegł na zaledwie trzy metry, gdyż szef Ojomo poderżnął nieszczęśnikowi gardło. Ojomo domagał się wyjaśnień i otrzymał odpowiedź, że był jedynie zwyczajnym egzekutorem, bo mniej więcej każdy samochód, który miażdżył, zawierał w sobie "żywy ładunek"; wykonywał tym samym "usługę" dla pewnych "klientów".

Ojomo stracił nad sobą panowanie. Wrzucił własnego szefa do miażdżarki i pozwolił jej pracować do momentu, aż ta zacięła się na głowie oprawcy; Ojomo odłączył ją wtedy wraz z kręgosłupem od reszty ciała. Po tym wydarzeniu uciekł w nieznane i nigdy więcej go nie widziano.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Są to umiejętności, które pojawiają się początkowo tylko w Krwistej Sieci Widma. Po osiągnięciu 30 poziomu, dostępne są przyswajalne ich wersje:

  • Drapieżnik - Poziom 30
  • Pies gończy - Poziom 35
  • Zrodzony w cieniu - Poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w Sieciach pozostałych zabójców.

Ikona Nazwa Opis
Predator.gif
Drapieżnik

Twoje niebywałe zdolności tropicielskie pozwalają ci skupić swoją uwagę na śladach biegnących ocalałych. Czerwone Zarysowania zostawiane przez ocalałych będą się pojawiać nieznacznie/średnio/znacznie bliżej siebie.

"Nigdy nie przestawaj się ruszać i módl się, abyś był zawsze dwa kroki przed bestią." - Notatnik

Unikalna dla Widma przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

Bloodhound.gif
Pies gończy

Wyczuwasz krew z daleka niczym myśliwski pies gończy. Świeże ślady krwi stają się o wiele łatwiejsze do zauważenia i mogą być śledzone 2/3/4 sekundy dłużej niż normalnie.

"Kamienie błyszczą w świetle księżyca; moje życie spływając układa się w szlak, którym tak łatwo podążyć."

Shadowborn.gif
Zrodzony w cieniu

Dobrze widzisz w ciemności. Twoje pole widzenia jest średnio/znacznie/ogromnie zwiększone.

"Błyszcząc w nieprzeniknionych ciemnościach, jego wzrok przebija noc i osacza twoją duszę."

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Czaszka Azarova[edytuj | edytuj kod]

framless

Czaszka Azarova jest podstawową bronią Widma. Widmo zamieniło czaszkę i kręgosłup swojego szefa w niebezpieczną broń.

  • Po celnym ataku, Widmo ściera palcami resztki krwi z ostrza.
  • Podczas wchodzenia lub wychodzenia z niewidzialności, Widmo uderza w Zawodzący Dzwon Czaszką Azarova.

Moc: Zawodzący Dzwon[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers bell.png

Ciężki, żelazny dzwon przesiąknięty starożytnymi mocami. Użytkownik wchodzi za jego pomocą do świata duchów.

  • Zapewnia niemal całkowitą niewidzialność.
    • Stój nieruchomo, aby nie być w ogóle widzialnym.
  • Będąc niewidzialny, świeże Ślady Krwi są wyraźniejsze niż normalnie.
  • Większa prędkość ruchu w trybie niewidzialności.
  • Brak Zasięgu Terroru w trybie niewidzialności.
  • Zablokowana możliwość atakowania; możliwa jest jednak interakcja z obiektami.
  • Dźwięk Zawodzącego Dzwonu rozchodzi się w zasięgu 24 metrów.
  • Syczący dźwięk po wejściu/wyjściu z trybu niewidzialności rozchodzi się w zasięgu 40 metrów.

Dodatki do Mocy[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Rzadkość Opis
FulliconAddon theSerpent-Soot.png
"Wąż" - Sadza
Pospolity
Symbol Laokeye. Został narysowany palcem zanurzonym w sadzy. Reprezentuje przebiegłość.
  • Widmo wyjdzie z trybu niewidzialności natychmiast po zniszczeniu palety lub uszkodzeniu generatora.
FulliconAddon theHound-Soot.png
"Pies" - Sadza
Pospolity
Symbol Wonnug. Został narysowany palcem zanurzonym w sadzy. Reprezentuje bezkonkurencyjnego tropiciela.
  • Świeże ślady krwi są znacznie bardziej widoczne niż normalnie, gdy znajdujesz się w trybie niewidzialności.
FulliconAddon theGhost-Soot.png
"Duch" - Sadza
Pospolity
Symbol Khugwemuu. Został narysowany palcem zanurzonym w sadzy. Reprezentuje niematerialny wymiar.
  • Po wyjściu z trybu niewidzialności, zasięg terroru i czerwona poświata Widma pozostają nieaktywne przez 6 sekund.
FulliconAddon theBeast-Soot.png
"Bestia" - Sadza
Pospolity
Symbol Kunwulju. Został narysowany palcem zanurzonym w sadzy. Reprezentuje świat grozy.
  • Zasięg terroru Widma nie jest stłumiony, gdy znajdujesz się w trybie niewidzialności.
  • Zapewnia 100% premii do Punktów Krwi za prześladowanie i niespodziewane ataki.
FulliconAddon boneClapper.png
Kościana grzechotka
Niepospolity
Grzechotka dołączona do dzwonka. Jest wykonana z wypolerowanych kawałków kości. Sprawia, że dźwięk Zawodzącego Dzwonu odbija się i chaotycznie zmienia kierunek brzmienia.
  • Ocalali nie mogą określić dystansu ani kierunku, z którego rozbrzmiewa dźwięk Zawodzącego Dzwonu.
FulliconAddon blink-Mud.png
"Mignięcie" - Błoto
Niepospolity
Symbol Kratin. Został narysowany palcem zamoczonym w błocie. Reprezentuje szybkie przenikanie.
  • Znacznie przyspiesza przechodzenie w tryb niewidzialności.
FulliconAddon windstorm-Mud.png
"Wichura" - Błoto
Niepospolity
Symbol Ohuwe-Onmnea. Został narysowany palcem zamoczonym w błocie. Reprezentuje gwałtowną burzę.
  • Średnio zwiększa prędkość ruchu Widma w trybie niewidzialności.
  • Nieznacznie zmniejsza prędkość ruchu Widma podczas wychodzenia z trybu niewidzialności.
FulliconAddon swiftHunt-Mud.png
"Szybkie Łowy" - Błoto
Niepospolity
Symbol Kuntin-Takkho. Został narysowany palcem zamoczonym w błocie. Reprezentuje gwałtowny zeskok na ofiarę.
  • Średnio przyspiesza wychodzenie z trybu niewidzialności.
FulliconAddon blindWarrior-Mud.png
"Ślepy Wojownik" - Błoto
Niepospolity
Symbol Baikra-Kaeug. Został narysowany palcem zamoczonym w błocie. Reprezentuje głuchotę.
  • Niespodziewane ataki nakładają na ocalałych efekt oślepienia na okres 60 sekund.
FulliconAddon windstorm-White.png
"Wichura" - Biel
Rzadki
Symbol Ohuwe-Onmnea. Został wytłoczony białym atramentem. Reprezentuje gwałtowną burzę.
  • Znacznie zwiększa prędkość ruchu Widma w trybie niewidzialności.
FulliconAddon swiftHunt-White.png
"Szybkie Łowy" - Biel
Rzadki
Symbol Kuntin-Takkho. Został wytłoczony białym atramentem. Reprezentuje gwałtowny zeskok na ofiarę.
  • Znacznie przyspiesza wychodzenie z trybu niewidzialności.
FulliconAddon shadowDance-White.png
"Taniec Cienia" - Biel
Rzadki
Symbol Yiwarick. Został wytłoczony białym atramentem. Reprezentuje mroczną jedność.
  • Znacznie przyspiesza akcję przeskoku przez okna, niszczenia palet i uszkadzania generatorów, gdy znajdujesz się w trybie niewidzialności.
FulliconAddon blink-White.png
"Mignięcie" - Biel
Rzadki
Symbol Kratin. Został wytłoczony białym atramentem. Reprezentuje szybkie przenikanie.
  • Ogromnie przyspiesza przechodzenie w tryb niewidzialności.
FulliconAddon blindWarrior-White.png
"Ślepy Wojownik" - Biel
Rzadki
Symbol Baikra-Kaeug. Został wytłoczony białym atramentem. Reprezentuje głuchotę.
  • Niespodziewane ataki nakładają na ocalałych efekt zmasakrowania i krwawienia, które trwają aż do momentu wyleczenia.
FulliconAddon windstorm-Blood.png
"Wichura" - Krew
Bardzo Rzadki
Symbol Ohuwe-Onmnea. Został narysowany palcem zamoczonym we krwi. Reprezentuje gwałtowną burzę.
  • Ogromnie zwiększa prędkość ruchu Widma w trybie niewidzialności.
FulliconAddon swiftHunt-Blood.png
"Szybkie Łowy" - Krew
Bardzo Rzadki
Symbol Kuntin-Takkho. Został narysowany palcem zamoczonym we krwi. Reprezentuje gwałtowny zeskok na ofiarę.
  • Ogromnie przyspiesza wychodzenie z trybu niewidzialności.
FulliconAddon shadowDance-Blood.png
"Taniec Cienia" - Krew
Bardzo Rzadki
Symbol Yiwarick. Został narysowany palcem zamoczonym we krwi. Reprezentuje mroczną jedność.
  • Ogromnie przyspiesza wykonywanie akcji przeskoku przez okna, niszczenia palet i uszkadzania generatorów, gdy znajdujesz się w trybie niewidzialności.
FulliconAddon allSeeing-Blood.png
"Wszystkowidzący" - Krew
Bardzo Rzadki
Symbol Kra-Frabai. Został narysowany palcem zamoczonym we krwi. Reprezentuje spoglądający na nas Byt.
  • Gdy poruszasz się w trybie niewidzialności, dostrzegasz aury ocalałych znajdujących się w zasięgu 12 metrów od ciebie.
FulliconAddon coxcombedClapper.png
Fircykowa grzechotka
Ultra Rzadki
Fircykowa lina zawiązana wokół grzechotki dzwonu. Tłamsi dźwięki wydawane przez dzwon. Emanuje złowrogą aurą.
  • Całkowicie wycisza dźwięk Zawodzącego Dzwonu.
FulliconAddon allSeeing-Spirit.png
"Wszystkowidzący" - Duch
Ultra Rzadki
Symbol Kra-Frabai. Żarzy się złowrogo na czaszce dzwonu. Reprezentuje spoglądający na nas Byt.
  • Odblokowuje możliwość dostrzegania aury. Gdy znajdujesz się w trybie niewidzialności, jesteś w stanie określić stopień postępu naprawy generatorów na podstawie intensywności aur generatorów.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 2 osiągnięcia związane z Widmem.

Wartości osiągnięć w wersji gry na konsole, które różnią się od wersji gry na PC, są zaznaczone na fioletowo.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptWraith.jpg
Widmo - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Widmem, używając podczas rozgrywki wyłącznie jego trzech unikalnych umiejętności.
Ach jumpScares.jpg
Straszaki Grając Widmem, zaskocz i uderz 100 / 50 ocalałych.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowy wygląd jest dostępny w sekcji Widma w artykule Sklep.

Do ubioru Widma należą:

Głowa Tors Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawiony Topór Azarowa (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawione Widmo (Głowa)
  • Prestiż III - Zakrwawiony Płaszcz (Tors)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Widmo jest obecnie częścią 3 rozszerzeń do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Niedostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

  • YouTubers/Streamers Exclusives - Ohmwrecker Exclusive

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Widmo jest związane z lokacją Złomowisko Autohaven.
  • Może być metaforą Ponurego Żniwiarza, który dzierży kosę, towarzyszy mu dźwięk dzwonu i który ukrywa się przed ludźmi.
  • W wersji Alfa gry, Widmo nazywało się Banshee.
    • W plikach gry, jest czasami nazywany jako "Bob".
  • Ułamek sekundy przed atakiem, można usłyszeć suchy dźwięk unoszenia broni.
  • Oddech Widma brzmi jak cichy, zniekształcony ryk; jakby miał uszkodzone gardło.
  • Widmo jest jednym z 3 Zabójców ze świecącymi oczami.
  • Widmo jest jednym z dwóch zabójców wrażliwych na mechanizm gry zwany Lightburn.
  • Byt podarował mu Zawodzący Dzwon podczas jego przemiany w Zabójcę.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Stanie nieruchomo podczas niewidzialności, spowoduje że będziesz całkowicie niewidoczny. Poruszając się, można zauważyć delikatny zarys postaci.
  • Pozostań w pewnej odległości podczas obserwowania ocalałych aby w odpowiednim momencie ich zaskoczyć.
  • Nie możesz atakować podczas procesu przechodzenia z jednego stanu w drugi, dlatego bądź ostrożny po powieszeniu ocalałego na haku gdyż proces ten może dać im czas na ratunek.
  • W stanie niewidzialności twój zasięg terroru wynosi 0 metrów, wykorzystaj to aby podejść jak najbliżej przeciwnika.
  • Blokuj drogi ucieczki ocalałym podczas wychodzenia z niewidzialności.
  • Ustaw się bezpośrednio za ocalałym naprawiającym generator aby utrudnić mu ucieczkę.
  • Strzeż się Latarek! Świecąca w ciebie latarka, podczas wychodzenia z niewidzialności lub będąc niewidzialnym, oszołomi cię... nawet wtedy gdy nie patrzysz w jej stronę.
  • Dźwięk dzwonu może być słyszany tylko przez ocalałych znajdujących się blisko. *Świst*, podczas wchodzenia/wychodzenia z niewidzialności, jest słyszalny na nieco większe odległości.
  • Podczas pościgu za ocalałym, w momencie gdy znajdziesz się za daleko, kontynuuj tropienie będąc niewidzialny, możesz w ten sposób łatwiej zaskoczyć ocalałego.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Zjawa KK charSelect portrait.png Frank, Julie, Susie, Joey - Legion MK charSelect portrait.png Adiris - Plaga
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
Alex Benedict Baker Byt Vigo i wiele innych...
Smasher Teacher