Wiedźma

Z Dead by Daylight Wiki
Nowa, bezimienna groza czai się w ciemności. Jej wygląd, jej mizerna sylwetka... Poszarpana i powykręcana w niewyobrażalny sposób, z szarawą, martwą skórą naciągniętą na jej wychudzone ciało . Widziałem jej rękę, obrzydliwie wyrośniętą i zdeformowaną. Wyglądała tak, jakby mogła rozdzierać ciało i rozrywać kości. Czułem, jakby jej obecność mówiła o niekończących się torturach.
~ Nieznany, (prawdopodobnie Benedict Baker)
Wiedźma
HA charSelect portrait.png
Imię
Lisa Sherwood
Płeć
Kobieta
Narodowość
Afroamerykańska
Lokacja
Bagienne Rozlewisko
Moc
Sczerniały Katalizator
Broń
Pazury
Prędkość
110% | 4.4m/s
Dodatek
Of Flesh And Mud
Aktor głosowy
Eliane Pregent

Lisa Sherwood, ps.Wiedźma jest jednym z 13 Zabójców w Dead by Daylight.

Jest ona częścią dodatku CHAPTER III: Of Flesh And Mud.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Wiedźma, w przeciwieństwie do innych zabójców, nie używa broni. Zamiast tego atakuje ocalałych i niszczy palety swoją zdeformowaną ręką. Tak jak Pielęgniarka, Wiedźma potrafi się teleportować, jednak działa to na innej zasadzie. Podobnie jak Traper, Wiedźma korzysta z pułapek, lecz w jej przypadku są to widmowe pułapki; błotne "rysunki" trójkąta na ziemi. Bez dodatków do broni, może stworzyć takich 10. Jeśli ocalały podejdzie blisko widmowej pułapki, w jej miejscu pojawi się fałszywa wersja Wiedźmy zwana błotnym fantomem. Jeśli prawdziwa Wiedźma znajduje się w zasięgu, otrzymuje wtedy możliwość pojawienia się w miejscu błotnego fantomu. Błotny fantom emituje czerwoną poświatę oraz posiada własny zasięg terroru, lecz znika po chwili od momentu wywołania. Widmowe pułapki mogą zostać zniszczone, gdy oświetla się je latarką.

Innym unikalnym elementem gry jako Wiedźma są totemy. W każdej grze pojawia się kilka totemów zbudowanych z czaszek i kości, z małą świeczką w środku. Jeśli świeczka ta jest zapalona, oznacza to, że totem podtrzymuje jedną z unikalnych umiejętności Wiedźmy. Totemy mogą zostać zniszczone przez ocalałych, co przerwie działanie konkretnej umiejętności zabójczyni.

Wiedźma była pierwszym mordercą, który był kanibalem.

Poziom trudności: Średni

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

StoreBackground HA.png

Lisa Sherwood dorastała w spokojnym miasteczku. Ludzie mieszkający w tym miejscu byli życzliwi, a starszyzna pomagała rozwiązywać wszelkie spory i podtrzymywać przy życiu stare tradycje. Lisa miała wiele zainteresowań, ale bardziej niż wszystkim innym interesowała się rysowaniem rytualych znaków, które miały rzekomo zapewniać bezpieczeństwo i szczęście. Pewnej nocy, gdy wracała do domu przez las, rozpętała się bez żadnego ostrzeżenia straszliwa burza. Idąc w ciemności, Lisa poślizgnęła się i uderzyła w głowę. Tracąc przytomność, zauważyła mroczne kształty zbliżające się od strony drzew. W końcu znalazły się tak blisko, że można byo dostrzec ich okrutne, wygłodniałe uśmiechy.

Porywacze przykuli Lisę łańcuchami do ściany i więzili kobietę w zalanej piwnicy. W ciemności poznała inne osoby, które miały na ciele otwarte rany, w których aż roiło się od much. Inni nie przetrwali zbyt długo, gdyż kanibale zaczęli wycinać zardzewiałymi ostrzami kawałki mięsa z ich ciał, ale Lisa trzymała się kurczowo swojego życia. Im bardziej była głodna, im bardziej okaleczona, tym luźniejsze stawały się kajdany na jej wychudzonych rękach. Szarpała się, a metal przedzierał się przez skórę i mięśnie. Jej wysiłki opłaciły się i umożliwiły kobiecie ucieczkę. Z jej ciała sączyła się ropa, spod wielu ran widoczne były gołe kości. To było zbyt wiele - nie mogła iść dalej. Tracąć resztki zmysłów, myślała o domu, o starszyźnie. Narysowała znaki, których ją nauczono. Poczuła w sobie mroczny głód. Głód krwi. Wybrała zemstę.

Policja podczas poszukiwań dotarła do starego domu na bagnach. Rezydenci przybytku zostali odnalezieni rozczłonkowani i pożarci. Uroki starszyzny zostały namalowane na podłodze krwią. Ciała Lisy nigdy nie odnaleziono.

Unikalne Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Te umiejętności pojawiają się początkowo tylko w drzewku krwi Wiedźmy. Po osiągnięciu poziomu 30 można znaleźć przyswajalne wersje:

  • Klątwa: Trzecia pieczęć - poziom 30
  • Klątwa: Ruina - poziom 35
  • Klątwa: Pożeracz nadziei - poziom 40

Po zdobyciu, można te umiejętności znaleźć w drzewkach innych postaci.

Ikona Nazwa Opis
HexTheThirdSeal.gif
Klątwa: Trzecia pieczęć

Klątwa wpływająca na zdolność odczytywania aury przez ocalałego. Kiedy totem jest aktywny, udane trafienie ocalałego skutkuje tym, że jego zdolność odczytywania aury jest zmniejszona o 100 %. Ten efekt ma zastosowanie do 2/3/4 ostatnich ataków.

Efekt klątwy trwa tak długo, jak długo związany z mocą totem pozostaje nietknięty.

"Dotknęła twej skóry, nosisz na sobie znak Wiedźmy!"

Unikalna dla Wiedźmy przed 30 poziomem, po 30 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych Zabójców.

HexRuin.gif
Klątwa: Ruina

Klątwa wpływająca na umiejętność reperowania generatorów przez ocalałych. 2/3/4 ocalałych jest objętych klątwą Ruina. Podczas reperowania generatora:

  • Udane zaliczenie testu umiejętności skutkuje 5 % regresją w naprawie generatora.
  • Świetne zaliczenie testu umiejętności zapewnia 0 % premii w jego naprawianiu.

"Ciąży na tobie klątwa. Doprowadzi do twej ruiny."

HexDevourHope.gif
Klątwa: Pożeracz nadziei

Siła klątwy zakorzenia się na gruncie nadziei. Fałszywa nadzieja ocalałych wzmacnia twój głód. Za każdym razem, kiedy ocalały zostaje uratowany z haka przez innego sojusznika, a ty znajdujesz się dalej niż 24 metry od haka, na którym wisi twoja ofiara, Pożeracz Nadziei otrzymuje jeden żeton.

  • 2 Żetony: //Poruszasz się o 5% szybciej przez 10 sekund od powieszeniu ocalałego. Sprint aktywuje się 10 sekund po powieszeniu ocalałego.
  • 3 Żetony: /Każdy twój atak powoduje u ocalałego stan agonii./Każdy twój atak powoduje u ocalałego stan agonii.
  • 5 Żetonów: Odblokowuje możliwość zabicia wszystkich ocalałych bez daru./Odblokowuje możliwość zabicia wszystkich ocalałych bez daru./Odblokowuje możliwość zabicia wszystkich ocalałych bez daru.

"Jeśli nic nie zrobisz, będziesz mieć ich krew na rękach. Jeśli ich uratujesz, jej głód wzrośnie."

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Broń: Pazury[edytuj | edytuj kod]

HA Claw01.png

Pazury są podstawową bronią Wiedźmy. Okropnie zdeformowana ręka, wchodzi w ciało i kości jak w masło.

  • W przeciwieństwie do Zabójców, którzy wycierają swą broń, po trafieniu ocalałego Wiedźma pozwala skapywać krwi z Pazurów do ust.
    • Podobnie jak Wieśniak czy Kanibal, którzy strzepują resztki krwi ze swych broni na ziemię.

Moc: Sczerniały Katalizator[edytuj | edytuj kod]

FulliconPowers blackenedCatalyst.png

Źródło mocy Wiedźmy. Wiedźma używa swojego sczerniałego palca w charakterze katalizatora potwornej mocy; potrafi też formować błoto wedle swej woli, tworząc za pomocą rytualnych znaków sobowtóry z błota i zgnilizny.

Rysowanie Widmowej Pułapki działa podobnie do rozstawiania Pułapki na niedźwiedzie. Można posiadać łącznie do 10 pułapek rozstawionych po mapie, natomiast każda kolejna ponad ten limit zastępuje najstarszą.

Widmowe Pułapki pozwalają na natychmiastowy teleport na odległość do 40 metrów, jednak są wrażliwe na Latarki, których światło wypala i niszczy pułapkę.

  • Pozwala tworzyć i utrzymywać do 10 Widmowych Pułapek.
  • Pozwala na natychmiastowe przemieszczenie się do Widmowych Pułapek, które zostały aktywowane przez ocalałych. Teleportacja do Widmowej Pułapki jest możliwa wtedy, gdy znajdujesz się w odległości nie większej niż 40 metrów od aktywowanej pułapki.
  • Ocalali w zasięgu pułapki aktywują pojawienie się Widma Wiedźmy.

Dodatkowe dane[edytuj | edytuj kod]

  • Bez dodatków Wiedźma potrzebuje 2 sekundy na rozstawienie pułapki.
  • Bez dodatków Pułapka jest aktywna przez 5.5 sekundy.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 3 osiągnięcia związane z Wiedźmą.

Wartości osiągnięć w wersji gry na konsole, które różnią się od wersji gry na PC, są zaznaczone na fioletowo.

Ikona Nazwa Opis
Ach adeptHag.jpg
Wiedźma - Ekspert Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Wiedźmą, używając podczas rozgrywki wyłącznie jej trzech unikalnych umiejętności.
Ach evenPunishment.jpg
Sprawiedliwa Kara Grając Wiedźmą, teleportuj się do jednej z Widmowych Pułapek i uderz każdego z czterech ocalałych przynajmniej raz; musisz tego dokonać w trakcie jednego meczu.
Ach triggered.jpg
Wybity z rytmu Grając Wiedźmą, zmuś ocalałych do aktywowania Widmowej Pułapki; zrób to 300 / 100 razy.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Dodatkowy wygląd jest dostępny w sekcji Wiedźmy w artykule Sklep.

Do ubioru Wiedźmy należą:

Głowa Tors Broń

Prestiż[edytuj | edytuj kod]

  • Prestiż I - Zakrwawione Pazury (Broń)
  • Prestiż II - Zakrwawione Dredy (Głowa)
  • Prestiż III - Zakrwawiona Lisa (Tors)

DLC[edytuj | edytuj kod]

Wiedźma jest obecnie częścią 1 rozszerzenia do gry:

Dostępne DLC[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Angielskie imię Lisa jest skrótem od Elizabeth i oznacza "Bóg jest moją przysięgą".
    • Sherwood pochodzi z języka anglosaskiego i oznacza "z jasnego lasu" lub "jasny las"; w celtyckim tłumaczy się jako "dzikość".
    • Sherwood to również nazwa lasu w którym zamieszkiwał legendarny Robin Hood.
  • Wiedźma to pierwsza postać, której animacja Memento Mori odbywa się w widoku z trzeciej osoby.
  • Wiedźma to pierwsza postać, która nie atakuje noszoną bronią.
  • Wiedźma jest niższa niż pozostali zabójcy.
  • Wiedźma jest drugą najwolniejszą zabójczynią.
  • Wiedźma jest pierwszą postacią, której umiejętności są powiązane z możliwymi do zniszczenia Totemami na mapie.
  • Wiedźma jest drugą postacią korzystającą z rozstawianych pułapek, lecz w przeciwieństwie do Trapera nie musi ich podnosić.
  • W przeciwieństwie do innych zabójców którzy przechodzą przez okna, Wiedźma przez nie przeskakuje. Szybkość tej czynności pozostaje jednak taka sama.
  • Wiedźma może być wzorowana na legendach o Wendigo; ludziach, którzy po dopuszczeniu się kanibalizmu zostawali opętani, ich ciała deformowały się, a umysły ogarniało szaleństwo. Teorię tą sugeruje wygląd Wiedźmy, jej animacja Memento Mori, tło fabularne i kilka związanych z nią dodatków do przedmiotów.
  • Wiedźma i Pielęgniarka są obecnie jedynymi zabójcami, którzy niszczą palety i generatory przy użyciu swej ręki.
  • Wiedźma jest jednym z 9 Zabójców nie posiadających świecących oczu.
  • Zasięg Terroru Wiedźmy wynosi domyślnie 24 metry.
  • Fantomy Wiedźmy mają zawsze ten sam wygląd co sama Wiedźma.

Porady[edytuj | edytuj kod]

  • Każda Umiejętność Wiedźmy jest związana z osobnym totemem. Totemy te mają zaświecone świeczkii są widoczne tak jak generatory.
  • Sylwetka Wiedźmy jest niska, co można wykorzystać jako zaletę w miejscach z wysokimi przeszkodami.
  • Pułapki Wiedźmy mogą zostać zniszczone przy użyciu Latarki.
  • Pułapki Wiedźmy nie zostaną aktywowane jeśli ocalały się skrada.
  • Stawiaj pułapki przy generatorach, totemach, bramach, itd.
  • Możesz również zagrać bardziej agresywnie i stawiać pułapki przy paletach i oknach, wtedy podczas pościgu, masz przewagę przy poknywaniu przeszkód.
  • Pułapki Wiedźmy, postawione na otwartym terenie, są widoczne, szczególnie w jasnym świetle czy na gładkiej powierzchni. Powinno się rysować je w trawie lub mniej widocznych miejscach.
  • Możesz próbować oszukiwać ocalałych: w przypadku gdy ocalały ucieka od pułapki, zamiast się do niej teleportować, zaatakuj go normalnie.
  • Pułapki mają swój własny zasięg terroru. Możesz to wykorzystać do podejścia do zdezorientowanych ocalałych.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

OCALALI
GS charSelect portrait.png Kate Denson HS charSelect portrait.png Adam Francis
ZABÓJCY
HK charSelect portrait.png Rin Yamaoka - Dusza
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
A. Azarov Alex Andrew Smithson Matka Anny "Niespokojna dziewczynka" Archie MacMillan
"Zły człowiek" Benedict Baker "Katatoniczny chłopiec" Clyde Donna Dr. Sam Loomis
Drayton Sawyer Byt Evelyn Thompson Father Campbell Franklin Hardesty Harvey Kavanagh
Judith M. Myers Max Thompson Sr. Mary Jenner Murf Nubbins Sawyer Nurse Moris
Otto Stamper Patrick Spencer Philip Elliott Sally Hardesty Sujan Vigo
NIEUŻYWANE/SPEKULOWANE POSTACI
Aktor Sidney Prescott Nauczyciel
Promotional Content