Wiedźma

Z Dead by Daylight Wiki
Nowa, bezimienna groza czai się w ciemności. Jej wygląd, jej mizerna sylwetka... Poszarpana i powykręcana w niewyobrażalny sposób, z szarawą, martwą skórą naciągniętą na jej wychudzone ciało . Widziałem jej rękę, obrzydliwie wyrośniętą i zdeformowaną. Wyglądała tak, jakby mogła rozdzierać ciało i rozrywać kości. Czułem, jakby jej obecność mówiła o niekończących się torturach.
~ Nieznany, (prawdopodobnie Benedict Baker)

Wiedźma jest jednym z dziesięciu zabójców w Dead by Daylight. Jest częścią dodatku o nazwie Of Flesh and Mud.

Wiedźma
HA charSelect portrait.png
Imię
Lisa Sherwood
Płeć
Kobieta
Narodowość
(Afrykańska) Amerykańska
Lokacja
Bagno Backwater
Moc
Blackened Catalyst
Broń
Szpon
Prędkość
110% | 4.4m/s
Dodatek
Of Flesh and Mud
Aktor głosowy
Eliane Pregent

Tło fabularne[edytuj | edytuj kod]

HA charPreview.png

Lisa Sherwood dorastała w spokojnym mieście. Mieszkańcy byli mili, a starszyzna pomagała rozstrzygać spory i dbać o tradycję. Lisa najbardziej lubiła uroki, których ją nauczyli, a które miały przynieść jej bezpieczeństwo i szczęście. Pewnej nocy, kiedy wracała do domu przez las, rozpętała się straszliwa burza. Idąc w ciemności, poślizgnęła się i uderzyła w głowę. Tracąc przytomność zauważyła mroczne kształty poruszające się między drzewami. Wkrótce były na tyle blisko, by mogła dostrzec ich okrutne, głodne uśmiechy.

Trzymali ją przykutą łańcuchami do ściany w zalanej piwnicy. W ciemności dostrzegała innych, w których otwartych ranach aż roiło się od much. Nie byli w stanie przetrwać długo po tym, jak kanibale zaczęli wycinać kawałki ich ciał swoim zardzewiałymi ostrzami, ale Lisie jakoś się udawało. Im bardziej stawała się głodna, im bardziej zostawała okaleczona, tym bardziej kajdany na jej wychudzonych rękach stawały się luźniejsze. Szarpała, a metal przedzierał się przez skórę i mięśnie aż się uwolniła. Z jej ciała sączyła się ropa a spod wielu ran było widać kości. Nie była w stanie iść dalej. Powoli tracąc resztki zmysłów, pomyślała o domu; pomyślała o starszyźnie. Narysowała symbole, których ją nauczono. Poczuła w sobie mroczny głód. Łaknął krwi. Wybrała zemstę.

Policja podczas poszukiwań dotarła do starego domu na bagnach. Jego mieszkańcy zostali rozczłonkowani i pożarci. Uroki starszyzny zostały namazane krwią na podłodze. Ciała Lisy nigdy nie znaleziono. Miasto nigdy nie było już takie samo.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Wiedźma, w przeciwieństwie do innych zabójców, nie używa broni. Zamiast tego atakuje ocalałych i niszczy palety swoją zdeformowaną ręką. Tak jak Pielęgniarka, Wiedźma potrafi się teleportować, jednak działa to na innej zasadzie. Podobnie jak Traper, Wiedźma korzysta z pułapek, lecz w jej przypadku są to widmowe pułapki; błotne "rysunki" trójkąta na ziemi. Bez dodatków do broni, może stworzyć takich 10. Jeśli ocalały podejdzie blisko widmowej pułapki, w jej miejscu pojawi się fałszywa wersja Wiedźmy zwana błotnym fantomem. Jeśli prawdziwa Wiedźma znajduje się w zasięgu, otrzymuje wtedy możliwość pojawienia się w miejscu błotnego fantomu. Błotny fantom emituje czerwoną poświatę oraz posiada własny zasięg terroru, lecz znika po chwili od momentu wywołania. Widmowe pułapki mogą zostać zniszczone, gdy oświetla się je latarką.

Innym unikalnym elementem gry jako Wiedźma są totemy. W każdej grze pojawia się kilka totemów zbudowanych z czaszek i kości, z małą świeczką w środku. Jeśli świeczka ta jest zapalona, oznacza to, że totem podtrzymuje jedną z unikalnych umiejętności Wiedźmy. Totemy mogą zostać zniszczone przez ocalałych, co przerwie działanie konkretnej umiejętności zabójczyni.

Wiedźma była pierwszym mordercą, który był kanibalem.

Unikalne umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Ikona Nazwa Opis
Urok: Pożeracz nadziei Urok, którego moc opiera się na nadziei. Fałszywa nadzieja ocalałych pobudza twój głód. Kiedy ocalały zostanie zdjęty z haka w odległości większej niż 24 metrów, Pożeracz nadziei otrzymuje żeton.
  • 5 Żetonów: Możesz zabijać ocalałych własnoręcznie.
  • 3 Żetony: Bez zmian/Ataki natychmiastowo powalają ocalałych/Ataki natychmiastowo powalają ocalałych
  • 1 Żeton: Bez zmian/Bez zmian/Ocalali naprawiają generatory o 5% wolniej.

Efekt uroku działa tak długo, jak odpowiadający mu totem pozostaje nienaruszony.

"Kiedy nie robisz nic, masz na rękach ich krew. Kiedy ich ratujesz, jej głód rośnie"

Unikalna dla Wiedźmy przed 40 poziomem; po 40 poziomie przyswajalna wersja tej umiejętności jest możliwa do zdobycia przez innych zabójców.

Urok: Ruina Urok, który wpływa na umiejętności ocalałych w naprawianiu generatorów. 2/3/4 ocalałych znajduje się pod wpływem Ruiny, co powoduje, ze dobrze wykonane testy umiejętności cofają pasek postępu o 5%, a świetnie wykonane nie wpływają na ów pasek.

"Ciąży nad tobą klątwa. Spowoduje ona twój upadek."

Urok: Trzecia pieczęć Urok, który utrudnia odczytywanie aury. Uderzenie ocalałego kiedy odpowiedni totem jest aktywny, uniemożliwia mu widzenie aury. Ten efekt dotyczy ostatnich 2/3/4 ciosów, które dosięgły ocalałych.

"Dotknęła twojej skóry, nosisz znak czarownicy!"

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Aktualnie są 3 osiągnięcia związane z Wiedźmą.

Ikona Nazwa Opis
64px Ekspert Wiedźma Osiągnij bezlitosne zwycięstwo Wiedźmą, używając wyłącznie jej trzech unikalnych umiejętności.
Ach triggered.jpg Wybity z rytmu Grając jako Wiedźma, zmuś ocalałych do aktywowania Widmowej Pułapki 300 razy.
Ach evenPunishment.jpg Sprawiedliwa kara Podczas jednego meczu, grając jako Wiedźma, teleportuj się do jednej z Widmowych Pułapek i uderz każdego z czterech ocalałych przynajmniej raz.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Gracze mogą zmieniać wygląd swoich postaci poprzez wybranie jednego ze stylów ubrań w każdej z kategorii.

Zakrwawione wersje strojów stają się osiągalne, kiedy Wiedźma zdobędzie 50 poziom oraz prestiżuje.

Niektóre stroje są możliwe do założenia tylko przy posiadaniu odpowiedniego dodatku. Do stroju Wiedźmy należy:

Głowa[edytuj | edytuj kod]

HA Head01.png HA Head01 P01.png

Tors[edytuj | edytuj kod]

HA Body01.png HA Body01 P01.png

Szpon[edytuj | edytuj kod]

HA Claw01.pngHA Claw01 P01.png

Rozszerzenia do gry[edytuj | edytuj kod]

Wiedźma jest obecnie częścią 1 rozszerzenia do gry:

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Wiedźma to pierwsza postać, której animacja Memento Mori odbywa się z widoku trzeciej osoby.
  • Wiedźma to pierwsza postać, która nie atakuje noszoną bronią.
  • Wiedźma jest niższa niż pozostali zabójcy.
  • Wiedźma jest drugą najwolniejszą zabójczynią.
  • Wiedźma jest pierwszą postacią, której umiejętności mogą zostać wyłączone przez ocalałych.
  • Wiedźma jest drugą postacią korzystającą z rozstawianych pułapek, lecz w przeciwieństwie do Trapera nie musi ich podnosić.
  • W przeciwieństwie do innych zabójców którzy przechodzą przez okna, Wiedźma przez nie przeskakuje. Szybkość tej czynności pozostaje jednak taka sama.
  • Wiedźma wygląda na bazowaną na Wendigo; ludziach, którzy po dopuszczeniu się kanibalizmu zostawali opętani, ich ciała deformowały się, a umysły ogarniało szaleństwo. Teorię tę sugeruje wygląd Wiedźmy, jej animacja Memento Mori, tło fabularne i kilka związanych z nią dodatków do przedmiotów.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Aby zobaczyć więcej, wejdź do galerii zdjęć z Wiedźmą.
OCALENI
16px Claudette Morel 16px Dwight Fairfield 16px Jake Park 16px Meg Thomas 16px Nea Karlsson 16px Laurie Strode
16px Ace Visconti BO charSelect portrait.png William Overbeck FM charSelect portrait.png Feng Min 16px David King
Nothing.png
ZABÓJCY
16px Traper 16px Widmo 16px Wieśniak 16px Pielęgniarka 16px Kształt 16px Wiedźma
DO charSelect portrait.png Doktor 16px Łowczyni CA charSelect portrait.png Kanibal
Nothing.png
NIEZAUWAŻENI BOHATEROWIE
A. Azarov Alex Andrew Smithson Matka Anny "Niespokojna dziewczynka" Archie MacMillan
"Zły człowiek" Benedict Baker "Katatoniczny chłopiec" Clyde Donna Dr. Sam Loomis
Drayton Sawyer Byt Evelyn Thompson Father Campbell Franklin Hardesty Harvey Kavanagh
Judith M. Myers Max Thompson Sr. Mary Jenner Murf Nubbins Sawyer Nurse Moris
Otto Stamper Patrick Spencer Philip Elliott Sally Hardesty Sujan Vigo
Nothing.png
NIEUŻYWANE/SPEKULOWANE POSTACI
Aktor Sidney Prescott Nauczyciel
Promotional Content